Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Skaityti apie sportą - taip pat sportas.
Išbandyti
Geras turinys neatostogauja. Prenumerata vos nuo 0,50 Eur/mėn!
Išbandyti
2015 09 16 /13:18

Nauji šūviai „VP grupės“ kare: Mindaugui Marcinkevičiui – kaltinimai „pavogus“ verslą

Smulkusis „VP grupės“ akcininkas Mindaugas Marcinkevičius sulaukė naujų kaltinimų. Partneriai verslininkui prikiša, esą jis savo prekybos tinklą Baltarusijoje kūrė pasinaudodamas „neteisėtai pasisavinta informacija“ iš „Maxima“ tinklo.
Nerijus Numavičius ir Mindaugas Marcinkevičius tęsia batalijas tiek viešojoje erdvėje, tiek teismuose
Nerijaus Numavičiaus pusė Mindaugą Marcinkevičių kaltina „pavogus“ prekybos tinklo Baltarusijoje idėją / 15min nuotr.

Su tokiais kaltinimais M.Marcinkevičiui į teismą kreipėsi „VP grupės“ įmonės – „Maxima grupė“ bei tinklo prekės ženklų franšizės teises turinti bendrovė „Franmax“. Ir kaltinimai pateikiami ne tik su Nerijumi Numavičiumi konfliktuojančiam M.Marcinkevičiui. Pats smulkusis „VP grupės“ akcininkas tokį žingsnį vadina raganų medžiokle.

Vienu M.Marcinkevičiumi neapsiriboja

„Precedento neturinčiame ir Vilniaus apygardos teismui pateiktame ieškinyje iš fizinių asmenų – Gintaro Marcinkevičiaus, Eglės Marcinkevičiūtės, Mindaugo Marcinkevičiaus – prašoma priteisti žalos atlyginimą. Žalos atlyginimo reikalaujama ir iš Baltarusijoje registruotos, mažmenine prekyba besiverčiančios ir su ieškinyje minimais asmenimis susijusios bendrovės „Mart Inn Food“.

MAXIMA GRUPEI ir FRANMAX ieškinyje atstovaujanti advokatų kontora „Tark Grunte Sutkiene“ teigia surinkusi pakankamai įrodymų, jog minėti asmenys neteisėtai pasisavino informaciją bei įvairius duomenis, sudarančius intelektinę bendrovių nuosavybę. Be to, nuo 2014 metų rugsėjo rengiamame ieškinyje rašoma, jog neteisėtas šios informacijos pasisavinimas „Maxima“ tinklo plėtrą Baltarusijoje padarė beveik neįmanomą”, – teigiama trečiadienį išplatintame „Maxima“ tinklo pranešime.

Jau paskelbus vadinamąją „Baltąją knygą“, Nerijaus Numavičiaus atstovai M.Marcinkevičiui prikišo, esą jeigu ne jo mažmeninės prekybos verslo plėtra Baltarusijoje, kaimyninėje šalyje būtų veikusi „Maxima“. Dabar teismui tvirtinama, jog M.Marcinkevičius ir jam artimi asmenys turėjo prieigą prie „jautrios ir komerciškai vertingos“ informacijos apie „Maxima“ tinklo veiklą bei šia informacija pasinaudojo kurdamas verslą Baltarusijoje.

„Ieškinį pateikusių bendrovių tyrimas atskleidžia, kad konfidencialią „Maxima“ informaciją sudaranti pramoninė nuosavybė vėliau panaudota kuriant nuosavą prekybos tinklą „Mart Inn“ Baltarusijoje.

„Mart Inn“ parduotuvės įvairiais technologiniais bei techniniais sprendimais, prekyboje naudojama technologija, prekių išdėstymu, prekybos vietų vizualiniu dizainu ir išvaizda yra identiškos ir klaidinančiai panašios į „Maxima“ parduotuves Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Kokią sumą bus siekiama prisiteisti iš M.Marcinkevičiaus ir jam artimų asmenų, kol kas neatskleidžiama. Bet teigiama, kad ji gali siekti kelis šimtus milijonų eurų.

Parduotuvių tinklas Baltarusijoje buvo kuriamas ne tik pasinaudojant neteisėtai pasisavinta pramonine nuosavybe, tačiau ir viešumoje melagingai prisidengiant ar prisistatant „Maxima“ vardu, bendrovės įdirbiu ir verslo plėtros planais Baltarusijoje. Todėl iš „Maxima“ prekės ženklą ir savitą prekybos tinklo koncepciją sukūrusios bei išplėtojusios bendrovės buvo ne tik pavogta pramoninė nuosavybė, bet ir įvykdyta beprecedentė, į istoriją įeiti galinti reputacijos vagystė“, – teigiama bendrovės pranešime.

M.Marcinkevičiaus atžvilgiu netgi naudojamas terminas „vagystė“. „Nukopijavę esminius „Maxima“ parduotuvės koncepcijos elementus ir pavogę verslo plėtros į Baltarusijos rinką idėją minimi asmenys „Maxima“ plėtrą į Baltarusiją padarė praktiškai nebeįmanomą. Tuo tarpu iki pat šios dienos ieškovai neteisėtai ir neatlygintinai naudojasi „Maxima“ intelektinės veiklos objektais, tokiu būdu neteisėtai pelnydamiesi iš nesąžiningos konkurencijos veiksmų“, – teigiama pranešime.

Kokią sumą bus siekiama prisiteisti iš M.Marcinkevičiaus ir jam artimų asmenų, kol kas neatskleidžiama. Bet teigiama, kad ji gali siekti kelis šimtus milijonų eurų.

M.Marcinkevičius: tai raganų medžioklė

Į kaltinimus reaguoti netruko ir M.Marcinkevičius.

„Raganų medžioklė prasidėjo jau seniai, todėl manęs nestebina šis pareiškimas. Gal tik kiek keista, kad apie jį pranešta dar prieš pateikiant teismui, bet ši Nerijaus atstovų taktika jau tapo įprasta. „Mart Inn“ pradėjau vystyti 2011 m., tad klausimas, kodėl pretenzijos pateiktos būtent dabar lieka neatsakytas. Nežinau, ką tuo bandomą įrodyti, juk maisto prekių parduotuvės yra praktiški, industriniai pastatai, todėl visi jie atrodo panašiai. Tas pats ir su vidaus inventoriumi – visi naudojame geriausius tiekėjus ir jų produkciją, todėl reikšti dėl to pretenzijas yra mažų mažiausiai juokinga. Niekas „VP grupei“ netrukdė ateiti į Baltarusiją ir čia statyti parduotuves – ši rinka auga, o tą patvirtina mūsų nuolatos vystomas verslas. Galbūt netrukus už savo vangiai vykdomą plėtrą „Maxima“ į teismą paduos „Lidl“ ar „Rimi“? Negalima prašyti kitų kompensuoti savo tingumo“, – 15min.lt atsiųstame komentare teigia smulkusis „VP grupės“ akcininkas.

Pasak jo, ieškinys dėl verslo Baltarusijoje – bandymas per teismus spausti jį patį ir jo šeimą. 

„Akivaizdu, kad eilinį kartą bandoma piktnaudžiauti teisiniais procesais ir įbauginti ne tik mane, bet ir mano šeimą bei partnerius. Galiu tik pasidžiaugti, kad iki šiol Nerijaus teisininkų argumentai nebuvo labai sėkmingi, o tai tik parodo, kad Lietuvos teisinė sistema neleidžia panaudoti jos šantažui. Esu užtikrintas, kad įrodysime, jog ši byla neturi pagrindo“, – teigia M.Marcinkevičius.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Mindaugas Marcinkevičius
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Mindaugas Marcinkevičius

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Didžiausiame Bukčių miško parke Vilniuje pasivaikščioti kviečia trys nauji maršrutai
Reklama
„Huawei FreeBuds 6i“ – iki 100 eurų kainuojančios belaidės ausinės
Reklama
Vaikų vasaros atostogoms įsibėgėjant, „Telia Play“ kino rekomendacijos vaikams ir visai šeimai
Reklama
„Įspūdžiai išliko visam gyvenimui“: TV bokštas kviečia pasivaikščioti 170 metrų aukštyje