-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Nešvankūs“ lietuviški traškučiai sukėlė diskusijų audrą: drąsi rinkodara ar beskonybė?

Iki tol vartotojams pasiūlęs neįprastus N-18 linijos traškučius su trumais ar kanapėmis, lietuviškas startuolis „Chazz“ šįkart sudrebino rinką „putės“ skonio traškučiais. Pakelio kaina – taip pat išskirtinė: 9,99 euro, o ir įsigyti galima tik internetu. Socialiniai tinklai ėmė ūžti. Vieni tai vadina šmaikščiu ir drąsiu į jaunimą nutaikytu rinkodaros žingsniu, kiti – visiška nesąmone ir beskonybe.
„Putės skonio“ traškučiai Chazz
„Putės skonio“ traškučiai Chazz / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

„Ar jūs žinote, kad pasaulis eina velniop??! Remiantis paskutinių metų mokslininkų tyrimais, pasaulyje tūkstantmečio kartos jaunuoliai mylisi triskart rečiau nei jų tėvai, būdami tokio pat amžiaus. Neįtikėtinai skamba tai, kad kažkas renkasi laiką socialiniuose tinkluose nei gyvą bendravimą, ėjimą į pasimatymus ir tikrą mylėjimąsi.

CHAZZ komanda yra jauna, drąsi ir socialiai atsakinga, todėl šią naujieną priėmė labai asmeniškai. Nusprendėme į ją atkreipti visų dėmesį ir taip prisidėti prie šios problemos sprendimo. Taip mums gimė idėja sukurti pačius tikriausius „Putės skonio“ traškučius: juos padovanojus antrai pusei, būtų aiškus kvietimas sulaužyti visus barjerus, kalbėti apie seksą, pradėti mylėtis ir pralenkti savo tėvus!“, – kaip gimė idėja, atskleidžiama traškučių gamintojų internetinėje svetainėje.

Vykdė „skonio medžiokles“

Kaip tikina šių traškučių kūrėjai, skonio vystymui buvo pasitelktas visas „Chazz“ rinkodaros garažas bei drąsiausi draugai, „kada ragavę šio deserto“.

„Kadangi į šio skonio vystymą žiūrėjome ypač atsakingai, atrinkome 5 drąsiausius bei daugiausiai patirties šiuo klausimu turėjusius komandos narius (vaikinus ir merginas) ir pasiuntėme juos į individualias medžiokles, kad jie sugrįžtų su maksimaliai šviežiu skonių sąrašu. Tuo pat metu kiti kolegos naršė internete ir iškapstė, ką putė primena kitų šalių gyventojams.

Susumavę dešimtis skirtingų skonių, sutarę dėl visų esminių šio skonio pojūčių ir papildomų natų, suformavome ir nusiuntėme užduotį 3 didžiausiems pagardų gamintojams Europoje. Iš dešimčių gamintojų pateiktų pavyzdžių atrinkome kelis, labiausiai atitinkančius, keitėme ingredientų proporcijas ir manome, kad mums pavyko maksimaliai atkartoti šį nuostabų skonį!“, – kaip buvo sukurti išskirtiniai traškučiai, atskleidė gamintojai.

Anot jų, šis užkandis, padedantis prisiminti laukinius meilės nuotykius, pirmąją meilę, o gal net prarasti burnos nekaltybę, skirtas drąsiems ir laisviems žmonėms. Taip pat tai – ir puiki dovana antrai pusei bei tobulas būdas patikrinti draugų humoro jausmą.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Putės skonio“ traškučiai Chazz
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./„Putės skonio“ traškučiai Chazz

„Mes nebijome eksperimentuoti, stebinti, kuriame tai, kas mums patinka ir nesistengiame visiems įtikti. Mūsu klientai yra žmonės, kurie gali sau leisti gyventi taip, kaip jie nori, kurie nebijo išsiskirti iš minios, neturi kompleksų ir jiems nerūpi, ką apie juos kalba kiti“, – savo klientą internetiniame puslapyje apibūdina traškučių gamintojai.

Gamintojai pateikia ir šių traškučių sudėtines dalis: 56 proc. bulvės, rapsų aliejus, maltodekstrinas, druska, svogūnai, česnakai, cukrus, grietinėlės milteliai, mielių ekstraktas, natūrali kvapioji medžiaga, natrio acetatas, citrinos milteliai (citrinų sulčių milteliai, natūrali kvapioji medžiaga), kvapioji medžiaga, petražolės, juodieji pipirai, natūrali grietinės kvapioji medžiaga, antioksidantas (citrinų rūgštis), laurų lapeliai.

Reagavo skirtingai

Pasirodžius putės skonio traškučiams, internetinėje erdvėje kilo arši diskusija. Vieni gėdija kūrėjus, vadina antikristais, degradacijos viršūne, teigia, kad tai pigus triukas prisitraukti jaunimo auditoriją, labai kvailas rinkodaros specialistų ėjimas, kiti sveikina už drąsą ir vardija garsių prekės ženklų panašias reklamines kampanijas.

„Na ir pigi reklama, net nejuokinga kažko“, – stebėjosi vienas internautas.

Mūsu klientai yra žmonės, kurie gali sau leisti gyventi taip, kaip jie nori.

Kiti tikino jau įsigiję dėžę šių traškučių bernvakariui, neva vakarėlio kaltininkas kvatosis susiėmęs už pilvo.

Ne vienas vartotojas suvokia, kad ši prekė labiausiai domins jaunimą ir tuos, kurie norės jos paragauti dėl smagumo ar smalsumo.

„Labai šmaikštus sprendimas, suprantu, kad ten marketingas ir aišku viral (plačiai pasklidę – aut. past.) čia viskas, čia „padarom, kaip dar niekas nėra daręs“, tai dabar nenustebkime sulaukę b*bio skonio čipsų, kuriems irgi galima būtų prirašyti aprašymą apie tai, kaip „internetų karta rečiau užsiima lytiniais santykiais, tai mes čia sugalvojome b*bio skonio čipsus padaryti. Ilgai su kolegomis degustavome pačius įvairiausius skonius kol galų gale atidirbome patį tokį labiausiai etaloninį b*bio skonį, kuris turėtų visiems tikti ir patikti“, bei „padovanok šiuos b*bio skonio traškučius savo antrajai pusei, kaip subtilią užuominą...“, „antroji pusė retai kada pamalonina tavo ledinuką? Padaryk jai staigmeną – užsakyk šių b*bio skonio čipsų. Pristatysime juos falo formos dėžėje su šmaikščiu atviruku „Norėjau tau priminti apie šitą skonį“, – tokią nuomonę, sulaukusią daug patiktukų ir komentarų, išsakė socialinių tinklų vartotojas Vikas Vikutauskas.

Po jo įrašu internautai svarstė, kokių dar skonių traškučių gali tuomet atsirasti: snarglių, šiknos, panaudoto prezervatyvo, mėnesinių, išskyrų? Kilo jiems klausimų ir dėl to, kaip sugebėta išgauti putės skonį? Prireikė makšties tepinėlių ar auginti kokias bakterijų kultūras?

„Gaila, kad subtilesniam pavadinimui nei putė pritrūko fantazijos“, – būta ir tokių įžvalgų.

Darbas padarytas

Kol vieni piktinosi, kiti gyrė, treti įžvelgė elementarų rinkodaros triuką.

„Bet kokiu atveju, jūs sureagavote. O to ir buvo tikimasi iš tokios rinkodaros. Darbas padarytas. Produktas vis populiarėja“, – į diskusiją įsitraukė vienas internautas.

„Bet koks paminėjimas, net ir blogas, populiarina produktą ir prekės ženklą. Galbūt būtent šio skonio traškučių ir nepirks kai kurie, bet prekės ženklas jau bus atmintyje. Rinkodara į naudą kompanijai bet kuriuo atveju“, – pritarė kitas.

Ne vienas mano, kad jei tokios reklaminės akcijos neveiktų, kūrėjai toliau būtų gaminę tik standartinio skonio traškučius ir neieškoję naujovių.

Įmonė „Chazz“ tikina, kad visos daržovės, iš kurių gaminami jų traškučiai, augintos Lietuvos ūkininkų, tad tai – išskirtinis lietuviškas produktas, kurį ragauja žmonės jau 15-oje skirtingų šalių.

Ekspertas: savo tikslą pasiekė

Šią „Chazz“ pasiūlytą naują prekę įvertino ir Linas Šimonis, rinkodaros strategijos ekspertas.

Traškučiai CHAZZ
Traškučiai CHAZZ

„Savo tikslą jie jau pasiekė – ūžia. Akivaizdu, kad tai nėra produktas, skirtas kasdieniam vartojimui. Jis priskiriamas labiau nišinei dovanų kategorijai. Gali būti, kad šis produktas gyvuos ir toliau. Jaunimas mėgsta dovanas, kurios yra su humoro jausmu. Pataikyta“, – nuomonę išsakė L.Šimonis.

Pasak jo, šalutinis tokio rinkodaros žingsnio bei triukšmo socialinėje erdvėje efektas – dėmesio atkreipimas į kitus gamintojo produktus, o tai, kad kažkas nekenčia tokio traškučių pavadinimo – labai geras ženklas. Nykūs produktai, kurie niekam neužkliūva, yra silpnai perkami.

„Viena iš neigiamų lietuvių savybių yra tas „aš geriau žinau, kaip reikia jums gyventi“, „aš geriau žinau, ką jums pirkti ir valgyti“. Tipiška įdiegta kairiųjų mintis“, – teigė ekspertas.

Paklaustas, ar negali atsitikti taip, kad tie, kurie iki šiol valgė šio gamintojo kitų skonių traškučius – pvz., originalius šaltibarščių ar cepelinų skonio, nuo šiol, pasibaisėję ta vadinama beskonybe, to nebedarys, ekspertas atsakė, kad žmonės linkę greitai viską užmiršti.

Asmeninio arch. nuotr./Linas Šimonis
Asmeninio arch. nuotr./Linas Šimonis

„Trumpo laikotarpio perspektyvoje gali taip nutikti, bet kiek bus tų, kurie nebepirks ir tų, kurie kaip tik atras ir ims pirkti? Pasakymas „niekada nebepirksiu“ trunka mėnesį.

Prisiminkime, kai „Adidas“ išleido marškinėlius su pjautuvu ir kūju, visi šaukė, kad nebepirks. Feisbuke visi ošė. Kaip „Adidas“ šiandien gyvena? Gerai gyvena, visi užmiršo. Taip pat visi šaukė, kad nepirks dėl taršos skandalo Grigiškių tualetinio popieriaus. Kaip šiandien įmonei sekasi? Taip pat, kaip ir prieš skandalus. Šaukta „nepirkime rusiškų produktų“. „Viados“ degalinėse kaip pirko degalus ir kavą, taip ir tebeperka. Žmonės linkę užmiršti ir atleisti“, – patikino L.Šimonis.

Pasak jo, tokia strategija, kai į rinką paleidžiami keistų ir skandalingų skonių traškučiai ir gyvenama iš pardavimų bangų, mažai įmonei yra pasiteisinanti.

Jis priminė vieną Kauno įmonę, kurioje parduodamos neįprastos dovanos: konservuotas Lietuvos oras ar skardinė šūdo.

Jaunimas mėgsta dovanas, kurios yra su humoro jausmu.

„Nenustebsiu, jei aptariamų traškučių atsiras ir pas juos, nes pas juos normalių dovanų – mažuma. Kiek žinau, gyrėsi ta Kauno įmonė, kad viena labiausiai perkamų prekių buvo šakė, skirta pinigams vartyti. Vadovas turi pakankamai gerą humoro jausmą“, – įvardijo L.Šimonis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Šiame straipsnyje pateikiama informacija skirta asmenims nuo 18 metų, kurie pagal galiojančius LR įstatymus turi teisę naudotis tokio pobūdžio informacija. Jei jums nėra 18 metų, prašome spausti NE ir neatidaryti šio straipsnio. Jei jums jau yra 18 metų, spauskite TAIP tuo pačiu patvirtindami, kad vaizdinė ir grafinė informacija bus skirta tik jūsų asmeniniam naudojimui ir saugoma nuo nepilnamečių.
Taip
Ne
Užsisakykite 15min naujienlaiškius