Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Orlen Lietuva“ kapitalinio remonto metu keis ir Būtingės plūdurą

Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma naftos perdirbimo gamykla „Orlen Lietuva“ penktadienio vakarą pradeda stabdyti Mažeikių gamyklą beveik dviejų mėnesių kapitaliniam remontui, BNS informavo įmonė.
„Orlen“ degalinė
„Orlen“ degalinė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Jau šiandien vakarop prasideda gamyklos stabdymas, tačiau didžioji dalis įrenginių bus stabdomi vienu metu šeštadienį“, – BNS penktadienį sakė „Orlen Lietuvos“ atstovė Kristina Gendvilė.

Pasak jos, vienas svarbiausių šių metų remonto darbų – katalizinio krekingo gamybos linijos modernizavimas, tačiau be šio projekto, bus tvarkomas ir prieš 23 metus pastatytas Būtingės terminalas.

„Kapitalinio remonto metu Būtingės terminalo valdomoje akvatorijoje vyks plūduro keitimo darbai“, – sakė gamyklos atstovė. Anot jos, plūduras bus pakeistas visiškai nauju, o dėl nacionalinio saugumo ji teigė kol kas negalinti atskleisti jo gamintojo ir rangovo.

K.Gendvilės teigimu, naftos perdirbimo gamyklos įrenginių paruošimas remontui truks iki trijų parų – tuo metu jie bus išgarinami, ataušinami, pašalinami produktų likučiai: „Vėliau įrenginiai atsandarinami, atidaromi įrenginių aparatai, vykdoma inspekcija, valymas bei prasideda kapitalinis remontas“.

Anot K.Gendvilės, technologinių įrenginių inspekciją ir remontą planuojama atlikti per du mėnesius, nors kai kurie įrenginiai gali būti sutvarkyti ir anksčiau.

Pasak „Orlen Lietuvos“ atstovės, remonto metu produktų tiekimas įmonės klientams nesutriks – gamykla turi sukaupusi pakankamai atsargų.

Kapitalinis gamyklos remontas paprastai atliekamas kas ketverius metus. Paskutinį kartą jis vyko 2018 metais.

„Orlen Lietuvos“ atstovės teigimu, didžioji dalis – apie 80 proc. darbų atliksiančių kompanijų yra Lietuvos įmonės, likusi rangovų dalis į Mažeikius atvyksta iš Lenkijos, Slovakijos, Vokietijos, Prancūzijos ir kitų ES šalių.

K.Gendvilė nenorėjo įvardyti, kokie konkretūs rangovai samdomi gamyklos remontui, tačiau teigė, jog sudaryta per 100 sutarčių su Lietuvos ir užsienio įmonėmis: „Piko metu, kai visuose įrenginiuose prasidės remonto darbai, į gamyklą per dieną įeis iki 2–2,5 tūkst. rangovinių organizacijų darbuotojų“.

Ji patvirtino anksčiau nurodytus skaičius, jog šio kapitalinio remonto biudžetas turėtų siekti iki 80 mln. eurų.

„Luminor“ bankas penktadienį pranešė, jog „Orlen Lietuvai“ suteikė 100 mln. eurų paskolą, skirtą apyvartos lėšoms.

2022–2024 metais „Orlen Lietuva“ įgyvendins ir didžiausią investicijų projektą nuo 2006 metų, kai gamyklą įsigijo „Orlen“. 641 mln. eurų vertės giluminio naftos perdirbimo įrenginio modernizavimo projektą įgyvendins Jungtinės Karalystės bendrovė „Petrofac“.

8 mln. tonų metinio pajėgumo Butingės natos terminalas pradėjo veikti 1999 metų gegužę – tuomet juo nafta buvo eksportuojama 92 km ilgio magistraliniu vamzdynu iš Mažeikių. Nuo 2006 metų, kai Rusija uždarė naftotiekį „Družba“, kuriuo nafta tekėjo į Mažeikius, terminalas naudojamas tik naftos importui.

Terminalą už 307 mln. JAV dolerių pastatė Vokietijos bendrovė „Preussag Wasser & Rohrtechnik“, o projektavo – JAV bendrovė „Fluor Daniel“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius