Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 01 20, 16:31

Piketuojantys „Klasco“ darbuotojai: „Mūsų algos – apgailėtinos“

„Klasco“, garsėjusio kaip gero darbdavio, tik vardas ir belikęs – taip teigė Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos darbuotojai, ketvirtadienį surengę piketą. Darbuotojai teigė, kad atlyginimai bendrovėje, nors ir kelti, bet nežymiai. Praėjusiais metais, nepaisant gauto pelno, neišmokėtos premijos. Į piketą atėjęs bendrovės vadovas kaltinimus atmetė teigdamas, kad su darbuotojais aktyviai komunikuojama, o uosto kompanijoms teko nelengvi laikai.
„Klasco“ darbuotojai mena laikus, kai jų atlyginimai buvo vieni didžiausių ne tik Klaipėdoje. Dabar jų atlyginimai ne visada siekia ir šalies vidurkį.
„Klasco“ darbuotojai mena laikus, kai jų atlyginimai buvo vieni didžiausių ne tik Klaipėdoje. Dabar jų atlyginimai ne visada siekia ir šalies vidurkį. / Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Ketvirtadienį popiet į piketą išėjo AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) darbuotojai, pykstantys dėl „mažiau nei tikėtasi“ padidintų algų.

Dokininkų profesinės sąjungos nariai teigė, kad dvejus metus prašė didinti atlyginimus. Pernai gruodį vadovybei buvo įteiktas raštas, kuriuo prašoma padidinti atlyginimus nuo 20 iki 25 proc. Atlyginimai buvo didinami vidutiniškai 4-6 proc. Tačiau be derybų, nors jos buvo numatytos kolektyvinėje sutartyje.

Iš viso įmonėje dirba 568 darbuotojai.

Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Piketuoti nusprendę „Klasco“ darbuotojai teigia, kad jų atlyginimai tapę nekonkurencingais.
Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Piketuoti nusprendę „Klasco“ darbuotojai teigia, kad jų atlyginimai tapę nekonkurencingais.

Dėl geresnės algos – darbas naktimis

Dokininkų profesinės sąjungos vadovas Romas Liaudanskis, pats „Klasco“ dirbantis jau 34 metus, teigia, kad atlyginimai jau senokai neatitinka rinkos realijų.

„Jeigu jūs dabar įsidarbintumėte dokininku, dirbtumėte dieną. Viso mėnesio darbo užmokestis nesiektų 900 eurų po mokesčio. Galėtum sakyti, kad ir nemažas atlyginimas, bet žinant pobūdį darbo, tai yra šiuo metu apgailėtinas atlyginimas. Žinoma, dirbant naktimis, prisideda keli šimtai eurų. Dar yra klasės – daugelį metų dirbę žmonės gali gauti 1100 eurų. Aš sakau teisybę“, – kalbėjo jis susirinkusiems žurnalistams ir bendradarbiams.

Anot jo, piketas vyksta ne dėl to, kad darbuotojai norėtų kenkti savo darbdaviui, o dėl nesusikalbėjimo. „Mes kalbamės, kalbamės, bet kai reikia pasirašyti dokumentus, vadovybė paima ir vienašališkai pateikia sąlygas“, – sakė R.Liaudanskis.

Anot jo, visi palaiko vertybinę politiką, bet norėtų, kad Vyriausybė kalbėtųsi ir su paprastais darbininkais. Pasitarus su socialiniais partneriais bus prašoma kompensuoti praradimus dėl netekto baltarusiško krovinio.

Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Dokininkų profesinės sąjungos pirmininkas Romas Liaudanskis
Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Dokininkų profesinės sąjungos pirmininkas Romas Liaudanskis

Dokininku dirbantis Marius Gečys teigia, kad šis darbas tikrai nėra lengvas: tenka rūpintis kroviniais, juos pakrauti, vairuoti techniką, valdyti mechanizmus, atsakomybių daug. „Pagrindinis dalykas, kad vadovybė mūsų nelaiko žmonėmis. Mes tapome praktiškai vergais už 950 eurų“, – teigė M.Gečys.

Anot jo, tam, kad atlyginimas būtų bent kiek padoresnis ir siektų 1100-1200 eurų, tenka dirbti ir naktimis, papildomai. „Vienas buvo dirbęs papildomai 250 valandų. Įsivaizduokite, kiek jis turėjo dar dirbti“, – kalbėjo piketuotojas.

Suprasti akimirksniu

  • Trečiadienį Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija pranešė, kad vidutinis atlyginimas uosto įmonėse siekia 2318 eurų „ant popieriaus“.
  • „Sodros“ duomenimis kompanijoje „Klasco“ praėjusių metų lapkritį atlyginimų vidurkis siekė 2081 eurus „popieriuje“.
  • „Klaipėdos Smeltėje“, kurią piketuotojai įvardijo kaip teigiamą pavyzdį, atlyginimų vidurkis lapkritį siekė 2311 eurą.

Kartu jis kvietė bendrovės akcininkus atvažiuoti ir pasižiūrėti į darbo sąlygas.

„Klasco“ vadovas: „Žmogus – didžiausias turtas“

Bendrovės „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas teigė, kad praėję metai buvo nelengvi.

Anot jo, šiandien krovinius reikia išlaikyti, kartais dempinguoti kainas, tam kad užtikrintų veiklą ir atlyginimų mokėjimą.

„Mes padidinome atlyginimus vieniems ir 4, ir 5, ir 9 proc. Norėjome sutvarkyti sistemą. Norėjome subalansuoti, kad niekas nebūtų skriaudžiamas“, – teigė direktorius.

Anot jo, darbuotojai klysta sakydami, kad bendrovės pelnas pernai siekė 4 mln. eurų.

„Bus netoli 3 mln. pelnas. Kitas dalykas – 1,8 mln. eurų bus ne iš „Klasco“ veiklos. Bendrovė jų neuždirbo. Gavome per teismus po ginčų. Tai nebuvo veiklos rezultatas. Vadinasi, buvo uždirbta apie 1,1-1,2 mln. eurų. Niekada nesutiksiu su pasakymu, kad akcininkai nesidalina. Akcininkai dalinasi. Jei darbo užmokesčio fondas siekė virš 16 mln. eurų, dabar jau virš 17 mln. Akcininkams yra skiriamas milijonas. Darbuotojai nesako, kad ir per jubiliejus gauna premijas, jie to nesako”, – kalbėjo V.Štumbergas.

Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Vytautas Štumbergas, „Klasco“ generalinis direktorius
Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Vytautas Štumbergas, „Klasco“ generalinis direktorius

Anot jo, dabar akcentuojamas baltarusiškų trąšų krovinys. Bet tai esą ne didžiausia problema.

„Kiti dalykai taip pat svarbūs: krovinių mažėjimas iš Baltarusijos, konteinerių krovos sumažėjimas dėl Kinijos reikalų. Tai yra tikrai daug. Mūsų tikslas – išlaikyti žmogų, nes žmogus turtas. Praeis 5-10 metų ir atsigausime, bet jei neturėsime didžiausio turto – žmogaus – būsime beverčiai. Todėl ir pakėlėme atlyginimus, kiek tik įmanoma“, – kalbėjo generalinis direktorius.

Bendrovė teigia, kad nuo 2022 m. sausio 1 dienos atlyginimai yra pakelti daugiau nei 90 proc. bendrovės darbuotojų ir atskirose kategorijose išaugo iki 14 procentų. Iš viso darbo užmokesčio fondo padidinimui 2022 m. bendrovė skiria 1,2 milijono eurų.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką