-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

​Pirkėją įskaudino įžūlūs pardavėjų komentarai

Į dienraščio „Šiaulių naujienos“ redakciją kreipėsi šiaulietė, kuri piktinosi, kad viename prekybos centre pardavėjų buvo išvadinta kvaila, nes jos plaukų spalva kiek neįprasta – raudona. Šiaulietė sakė, kad dėl šio iš pažiūros lyg ir mažmožio, jai buvo sugadinta visa diena. Moters teigimu, taip elgtis prekybininkams, kurie jos visiškai nepažįsta, nedera. Tuo metu prekybos specialistai teigia, kad konfliktai tarp prekybininkų ir klientų jų nestebina, nes prekybos srityje dirba vis daugiau darbuotojų, neturinčių reikiamo išsilavinimo.
Jei ilgai verkėte...
​Pirkėją įskaudino įžūlūs pardavėjų komentarai / Amanda Ness, Flickr.com
Temos: 1 „Norfa“

Užkliuvo ryškūs plaukai

„Noriu pasidalyti savo pastebėjimais apie labai nekultūringą dviejų jaunų pardavėjų elgesį su pirkėjais. Praėjusią savaitę užsukau į vieną prekybos centrą apsipirkti. Išsirinkusi reikiamas prekes, nuėjau prie kasų atsiskaityti.

uo metu informacijos skyriuje jauna pardavėja skaičiavo pinigus, todėl aš priėjau prie šalia esančios laisvos 6-osios kasos. Man dar tebeskaičiuojant pinigus, pardavėjos pradėjo apie kažką kalbėtis. Tiesa, labai garsiai, nes jas skyrė kelių metrų atstumas – platus praėjimo takas. Iš pradžių nekreipiau dėmesio, apie ką jos kalba.

Tik nugirdau, kad apšneka žmogų. Kai sumokėjau pinigus ir pasitraukiau nuo kasos, išgirdau labai nemalonias replikas ir tik tada supratau, kad jos aptarinėjo mano plaukų spalvą, kuri, matyt, joms labai nepatiko“, – pasakojo šiaulietė, pridurdama, kad jos plaukų spalva – ryškiai raudona. 

Moteris pasakojo, kad ėjo namo sugadinta nuotaika, pakeliui galvodama, kaip galima nei iš šio, nei iš to laidyti bjaurias replikas.

Kai sumokėjau pinigus ir pasitraukiau nuo kasos, išgirdau labai nemalonias replikas ir tik tada supratau, kad jos aptarinėjo mano plaukų spalvą, kuri, matyt, joms labai nepatiko, – skundėsi raudonplaukė.

„Juolab kad abi pardavėjos buvo savo darbo vietose, o aš – tik pirkėja, visiškai nepažįstamas žmogus. Iš kur toks jaunų merginų (galbūt moterų) įžūlumas?“ – stebėjosi šiaulietė.

Šio prekybos centro klientė teigė, kad toje pačioje parduotuvėje ir anksčiau, maždaug prieš kelis mėnesius, buvo girdėjusi, kaip šios pardavėjos „susišūkauja“. „Tik tada buvo ne replikos... Jos tarėsi, kaip pasidalys kažkokios moters pamirštą pasiimti grąžą – 10 litų ar daugiau. Sakė, kad reikės pasakyti apsauginiui ir, jei ta „boba“ nesugrįš, susivokusi, kad paliko, pasidalys pinigus“, – teigė ji, pridurdama, kad norėtų, jog apie išsakytas įžūlias pardavėjų replikas būtų informuota parduotuvės administracija.

Darbuotojams skiriamos nuobaudos

Šio prekybos centro atstovas spaudai Darius Ryliškis informavo, kad klientai, kurių netenkina darbuotojų elgesys, turėtų kreiptis į parduotuvės vadovybę. 

„Žinoma, galima paskambinti ir telefonu, bet geriausia nieko nelaukus po konflikto kreiptis į vadovybę: direktorių ar jį pavaduojantį asmenį“, – sakė jis. D. Ryliškis patikino, kad visus išsakytus klientų skundus vadovybė išklauso ir įvertina. „Jeigu yra užfiksuoti kažkokie darbuotojo pažeidimai, žinoma, kad jis gali būti nubaustas. Ar tai bus įspėjimas, ar kitokia nuobauda, sprendžia vadovybė“, – teigė atstovas spaudai. 

Jam antrina Šiaulių profesinio rengimo centro Prekybos ir verslo skyriaus vedėja dr. Renata Veršinskienė teigdama, kad visi nusiskundimai turėtų būti išsakomi parduotuvės administracijai. „Kiekviena parduotuvė turi skundų knygą, telefono liniją ar internetinį puslapį, kur galima palikti atsiliepimą. Ir jis nebūtinai turi būti anonimiškas. Tai būtų signalas pačiam organizacijos vadovui, kad tokia situacija buvo“, – sakė ji.

Darbuotojai neturi išsilavinimo

R. Veršinskienė teigia, kad jos visiškai nestebina tokios situacijos, kai klientas, atėjęs į prekybos įmonę, susiduria su įvairiomis problemomis. 

„Taip yra todėl, kad šiandien prekybos sferoje dirba žmonės, kurie neturi prekybinio išsilavinimo. Jeigu mes paskaičiuotumėme, kiek darbuotojų Šiaulių miesto prekybos centruose dirba pagal išsilavinimą, pamatytume, kad daugiau kaip 50 proc. jų reikiamo išsilavinimo neturi. Būtent dėl šios priežasties susiduriama ir su etiketo, ir kitokiomis problemomis“, – sakė ji. 

Būna ir taip, kad patys pirkėjai yra neteisūs. Bet mes, kaip prekybininkai, pasąmonėje turime žinoti, kad pirkėjas teisus, – sakė R.Veršinskienė.

R.Veršinskienė tikina, kad tarp darbuotojų ir klientų problemos kyla dėl įvairių priežasčių.

„Būna ir taip, kad patys pirkėjai yra neteisūs. Bet mes, kaip prekybininkai, pasąmonėje turime žinoti, kad vienaip ar kitaip pirkėjas yra teisus“, – sakė ji.

Paklausta, kaip Šiaulių profesinis rengimo centras ruošia būsimus pardavėjus, R.Veršinskienė tikino, kad jie mokomi pačių įvairiausių dalykų, kurių prireikia prekybininkams. „Pirmiausia mokome profesinės etikos, komunikacijos, marketinginių dalykų, tarp kurių – viešieji ryšiai. 

Jų metu mokiniai aiškinasi, kaip reikia atstovauti organizacijai, kaip kurti jos įvaizdį ir pan. Taip pat gausu specialybės dalykų, mokoma prekių pardavimo etapų, psichologijos subtilybių“, – paaiškino Prekybos ir verslo skyriaus vedėja Renata Veršinskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius