Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pokalbis su „ChangeMakers‘ON“ ekspertu: ar geresnis pasaulis įmanoma tik filmuose?

Holivudo filmuose dažnai „blogiukam“ savo idėjas įgyvendinti padeda teisininkai. Jie žino, kokiais baisias darbai užsiiminėja jų klientai, bet vis tiek jiems padeda. „Blogiukai“ savo bloguosius darbus vykdo iki tol kol neatsiranda herojus, kuris išgelbėja dieną. O kas jei tas herojus – teisininkas?
Frankas Heemanas
Frankas Heemanas / Organizatorių nuotr.

Ne, čia nėra kažkokia fikcija. Pamirškite stereotipus ir pripažinkite – teisininkai gali padėti ir padeda kurti geresnį pasaulį. Tokiu herojumi tapo vokiečių teisininkas, ES advokatas, specializuoto verslo teisės kontorų tinklo Vidurio ir Rytų Europos valstybėse „bnt | attorneys-at-law“ Vilniaus biuro vadovas Frank Heemann. Frank Heemann yra vienas iš socialinio verslo ir inovacijų startuolių savaitgalio „ChangeMakers‘ON“ ekspertų. Savo žiniomis jis padės dalyviams sukurti tvarius ir pelningus socialinio verslo modelius.

Jo vadovaujamas „bnt | attorneys-at-law“ Vilniaus biuras, dalyviams įsteigė prizą: 1500 eurų vertės kuponą teisinėms paslaugoms bei 24 mėnesių trukmės 20% nuolaidą tolimesnėms konsultacijoms.

Susėdome su Frank pakalbėti apie įmonių socialinę atsakomybę, socialinį verslą ir teisininkų vaidmenį kuriant socialinį gėrį.

– Gyvenate Lietuvoje jau kurį tai laiką. Kaip nusprendėte čia apsigyventi?

– Į Lietuvą atvykau 2006 metais spalio mėnesį. Šio sprendimo priėmimui tikrai daug įtakos turėjo antreprenerystė. Tuo metu, tarptautinė advokatų kontora „bnt | attorneys-at-law“ (www.bnt.eu) ieškojo patyrusio vokiečių teisininko, kuris galėtų vadovauti ir plėtoti bnt biurą Lietuvoje. Aš kaip tik tuo metu besikeičiančioje ekonomikoje ieškojau naujų iššūkių. Tai buvo puikus sutapimas, tad priėmiau pasiūlymą ir atvykau į Vilnių vadovauti biurui.

– Koks Jūsų kaip teisininko požiūris į įmonių socialinę atsakomybę ir socialinį verslą?

– Aš pradėjau savo karjerą kaip jaunesnysis teisininkas 1990-siais. Šešerius metus dirbau didelėje JAV advokatų kontoroje. Tiesą pasakius, nepamenu, kad socialinė atsakomybė ar socialinis verslas tuo metu kontorai ar klientams vaidino svarbų vaidmenį. Galbūt tai buvo šiek tiek aktualu kuriant marketingo strategiją. Taigi socialinė įmonių atsakomybė man tuo metu nebuvo aktuali, o apie socialinį verslą – išvis nieko nežinojau. Nuo to laiko, žinoma, daug kas pasikeitė.

Iš tiesų socialiai atsakingo verslo prasmę ir naudą pradėjau įžvelgti tik praleidęs vienerius metus Pietų Afrikoje ir vėliau čia, Lietuvoje. Tikiu, jog šiandien dauguma turtingų Vakarų visuomenių, tame tarpe ir Lietuvos, susiduria su daugybe iššūkių (tokių kaip demografiniai pokyčiai, senėjanti visuomenė, socialinės apsaugos sunkumai, švietimas globaliame pasaulyje ir pan.). Su šiais iššūkiais valstybės ar valstybinės institucijos pačios negali susidoroti. Todėl įmonių socialinė atsakomybė čia įgauna svarbų vaidmenį ir gali padėti susidoroti su iškilusiais iššūkiais. Tai tinka ir socialiniam verslui, bet turėčiau prisipažinti, jog su šiuo konceptu nesu labai artimai susipažinęs.

– Įmonių socialinė atsakomybė ir socialinis verslas – kokį vaidmenį užima teisininkai?

– Pirmiausia, reiktų nepamiršti, kad advokatų kontoros irgi yra verslas. Kaip ir kiti pelno siekiantys verslai, jos gali ir turėtų padėti visuomenei susitvarkyti su iškilusiais iššūkiais. Nėra svarbu ar kontora didelė, ar maža, ji gali būti socialiai atsakinga ir esant galimybėms, pasiūlyti sprendimus. Iš patirties galiu pasakyti, kad šių laikų jaunieji teisininkai yra žymiai jautresni socialinei atsakomybei negu mano karta. Taigi, advokatų kontoroms neturėtų kilti problemų įtraukiant teisininkus ir kitus darbuotojus į socialines veiklas. Tai puiki proga advokatų kontoroms ir jų teisininkams artimiau susipažinti ir būti labiau matomiems visuomenėje.

Kita funkcija, kurią atlieka advokatų kontoros, kyla iš jų siūlomų paslaugų pobūdžio – t.y. konsultavimo paslaugos. Dėl šios priežasties advokatų kontoros turi išskirtinę galimybę sukurti ir įgyvendinti kokybiškus socialiai atsakingo verslo sprendimus kompanijoms, taip pat steigti ir valdyti socialinius projektus / iniciatyvas. Taip pat yra svarbu paminėti, jog dažnai teisininkai ir advokatų kontoros glaudžiai bendradarbiauja su įstatymų rengėjais, politikais ir kitomis institucijomis, todėl jie turėtų padėti sukurti tokią teisinės sistemos aplinką, kurioje įmonėms ir socialiniams verslams socialiai veikti taptų dar patraukliau. Galbūt tam tikros mokesčių lengvatos galėtų būti vienas iš būdų.

– Ar savo kolegų ir jaunesniųjų teisininkų tarpe pastebite norą kurti socialinį gėrį?

– Kaip jau minėjau anksčiau, pastebėjau, jog šiais laikais jauni teisininkai turi didesnį impulsą kurti socialinį gėrį nei tarkim mano karta. Tai pastebiu ne tik tarp jaunųjų Lietuvos teisininkų, kuriuos pažįstu, bet ir tarp kitų šalių teisininkų, su kuriais dažnai susitinku. Dėl vyresnės kartos teisininkų – man šiek tiek sunkiau komentuoti. Aš pats neseniai pradėjau eiti socialinės atsakomybės ir socialinio verslo pažinimo keliu ir ši kelionė dar tikrai nėra baigta. Man susidaro įspūdis, jog ši mada plinta tarp daugelio kolegų teisininkų, nors turbūt ne vien tik tarp teisininkų. Nors paprastai teisininkai yra gana konservatyvūs, ir todėl dažnai nežengia koja kojon su mada.

– Kodėl nusprendėte tapti ,,Change Makers‘ON“ ekspertu ir paremti dalyvius?

– „ChangeMakers‘ON“ iniciatorė Simona Šimulytė papasakojo apie renginį, jo idėją bei kantriai supažindino su socialiniu verslu. Kaip jau minėjau, nebuvau prieš tai gerai susipažinęs su socialinio verslo konceptu. Nusprendžiau prisijungti prie šios iniciatyvos, nes manau galiu daug kuo prisidėti: kaip vadovaujantis partneris, pats esu antreprenerisir galiu su dalyviais pasidalinti savo patirtimi kaip sėkmingai valdyti verslą tarptautiniame kontekste. Kaip teisininkas galiu konsultuoti ir padėti atrinkti kandidatų siūlomus sprendimus, kad būtų užtikrintas teisiškai tinkamas tokių sprendimų veikimas.

Meluočiau, jei sakyčiau jog „ChangeMakers‘ON“ dalyvauju vien iš altruistinių paskatų. Ši iniciatyva yra puiki proga daugiau sužinoti apie socialinį verslą bei susipažinti su gabiais jaunuoliais.

– Ar turite patarimų „ChangeMakers‘ON“ dalyviams?

– Niekada nepriimkite taip mėgstamo lietuviško neigiamo atsakymo „Negalima“ kaip galutinio. Jeigu neveikia planas A – bandykite planą B.

Vasario 24 dieną renginys vyks KTU „Santakos slėnyje“ (anglų kalba). Norintieji jame dalyvauti kviečiami iš anksto registruotis – ČIA:

Norintys dalyvauti viso savaitgalio renginyje, vystant socialines inovacijas ir verslus, kviečiami registruotis – ČIA:

Jei domina savanorystė renginio metu, registracija – ČIA:

Susidomėjai ir nori sužinoti dar daugiau? Nori susipažinti su ekspertais ar sužinoti darbotvarkę? Apsilankyk! www.changemakerson.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius