Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Privačių prekių ženklų renesansas Lietuvoje: kas lėmė didesnį šalies pirkėjų sąmoningumą

Kadaise tik su maža kaina Lietuvoje asocijuoti privatūs prekės ženklai pastaraisiais metais išgyvena savotišką renesansą. Nors daugelis europiečių jau kurį laiką noriai renkasi privačių etikečių produktus, mūsų šalyje aukštą kokybės ir kainos santykį užtikrinančių gaminių pakilimą iš dalies galima sieti su prekybos tinklo „Lidl“ startu šalyje.
Privačių prekių ženklų renesansas Lietuvoje: kas lėmė didesnį šalies pirkėjų sąmoningumą
Privačių prekių ženklų renesansas Lietuvoje: kas lėmė didesnį šalies pirkėjų sąmoningumą / LIDL nuotr.
Temos: 1 Lidl

Privačių etikečių gamintojų asociacijos (PLMA) duomenys atskleidė, kad per pastaruosius metus, privačių prekių ženklų dalis augo 14 iš 19 į statistiką įtrauktų Europos valstybių, tarp kurių – Portugalija, Nyderlandai, Belgija, Norvegija ir kitos senojoje žemyno šalys.

PLMA duomenys taip pat parodė, kad net 18-oje Europos šalių, rinkos dalis, kurią sudaro privačių etikečių produktai, viršija 30 proc. Vienintelė valstybė, kuriame privačių prekių ženklų vaidmuo buvo mažesnis nei ši riba – Italija, kur jis siekė daugiau nei 22 proc.

Vis dažniau įsitikina aukštu kainos ir kokybės santykiu

„Lidl Lietuva“ pardavimų skatinimo departamento vadovas Linas Baltušis pažymi, kad nors tikslios statistikos, kurią rinkos dalį privačių prekių ženklų gaminiai sudaro Lietuvoje, nėra, vien „Lidl“ veiklos pradžia šalyje lėmė gerokai išaugusį jų vaidmenį.

„Privačių prekių ženklų vaidmuo reikšmingai auga visame pasaulyje, ir nors pastaraisiais metais galime pastebėti didėjančią jų svarbą Lietuvoje, panašu, kad ji vis dar nesiekia daugelio užsienio šalių lygio. Visgi ateityje ši dalis turėtų augti, nes vartotojai yra linkę privačiomis etiketėmis pasitikėti labiau ir labiau. Panašu, kad tam įtakos turėjo ir „Lidl“ plėtra į Lietuvą – kadangi didžioji dalis mūsų produkcijos yra susijusi su privačiais prekių ženklais, šalies gyventojai galėjo įsitikinti, kad kokybišką prekę galima įsigyti ir už žemą kainą“, – sako L. Baltušis.

Anot jo, sausį startavusi „Lidl“ reklaminė kampanija „Jaučiate skirtumą?“ siekia paskatinti gyventojus atkreipti dėmėsį į tai, kaip galima sutaupyti neaukojant gaminių kokybės: „Kas savaitę prekybos tinklo klientų laukia nauji tiek žinomų prekių ženklų pasiūlymai patraukliomis kainomis, tiek privačių „Lidl“ prekių ženklų alternatyvos, tad klientai turi galimybę rinktis. Tikime, kad nepaisant jų sprendimo, klientai galės pirkinių krepšelį papildyti kokybiškais gaminiais už patrauklią kainą.“

LIDL nuotr./Privačių prekių ženklų renesansas Lietuvoje: kas lėmė didesnį šalies pirkėjų sąmoningumą
LIDL nuotr./Privačių prekių ženklų renesansas Lietuvoje: kas lėmė didesnį šalies pirkėjų sąmoningumą

Rečiau vadovaujasi senais stereotipais

Pašnekovo teigimu, tai, kad šalies gyventojai vis daugiau dėmesio skiria privatiems prekių ženklams, yra susiję ir su pasikeitusiu prekybos tinklų požiūriu – Lietuvoje atsiradus pirmosioms privačioms etiketėms, buvo akcentuojama tik žema šių produktų kaina ir mažai investuojama į pačios prekės kokybę. Pasak jo, „Lidl Lietuva“ savo pavyzdžiu bando šį stereotipą keisti.

„Jau kuris laikas Vakarų Europoje, o pastaruoju metu – ir Lietuvoje, vartotojai, pirkdami privačių prekių ženklų produktus gauna ne tik gerą kainą, bet ir aukštą kokybę. Tai lemia ir žymius pokyčius žmonių elgsenoje – gyventojai tampa racionalesniais pirkėjais ir yra linkę mažiau permokėti už žinomus prekių ženklus, jei tokią pat kokybę gali nusipirkti už mažesnę kainą. Šios permainos susijusios ne tik su tam tikra privačių etikečių mada ar tendencija, prie kurios bangos į Lietuvą atnešimo prisidėjo ir „Lidl“, bet ir su didesniu pirkėjų sąmoningumu, kuomet kokybė tampa svarbiau už vardą“, – teigia L. Baltušis.

Su privačiais prekių ženklais – žinomi gamintojai

„Lidl Lietuva“Pardavimų skatinimo departamento vadovas pratęsia, kad po privačiomis etiketėmis dažnai slepiasi gerai visiems žinomi produktai, o dauguma jų yra gaminami tų pačių tiekėjų, kurie siūlo ir žymius prekių ženklus.

„Kurdami savo prekių ženklus mes galime pasiūlyti pirkėjams aukštą šių produktų kokybę už geriausią kainą, nes mes perkame tik patį produktą ir jo receptūrą, o derėdamiesi su gamintojais mes nemokame už jo patiriamus rinkodaros kaštus ar kitas su gamyba nesusijusias išlaidas“, – sako L. Baltušis.

Prisiima visą atsakomybę už produktus

Pasak L. Baltušio, privačių prekių ženklų kokybė yra vienas iš esminių elementų, lemiančių vis dažnesnį jų pasirodymą žmonių pirkinių krepšeliuose. Jo teigimu, kadangi atsakomybę už jo kokybę prisiima būtent prekybos tinklas, jos užtikrinimui rodomas išskirtinis dėmesys.

„Pavyzdžiui, kai kurie mūsų gamintojams keliami kokybės reikalavimai yra net aukštesni nei Europos Sąjungos, o dažnai tiekėjai net turi nemenkai pasistiebti ir tobulinti gamybos procesus, kad juos atitiktų. Tai, kad šios įmonės gamins su mūsų prekiniu ženklu reiškia, kad būtent „Lidl Lietuva“ reprezentuos šiuos produktus ir prisiims atsakomybę už juos“, – tvirtina „Lidl Lietuva“ Pardavimų skatinimo departamento vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius