Projektą ketinama įgyvendinti dviem etapais. Pirmojo metu Prancūzijos kompanijos investicijos sieks 600 mln. eurų, skelbia Irano žiniasklaida. AP pažymi, kad šis susitarimas yra didžiausias Irano automobilių gamybos pramonės istorijoje.
Priešingai negu pagrindinė konkurentė PSA, kuri gamina „Peugeot“ ir „Citroen“ automobilius, „Renault“ niekada nebuvo visiškai pasitraukusi iš Irano – net sankcijų laikotarpiu – ir šioje šalyje jau gamina po maždaug 200 tūkst. automobilių per metus.
Tačiau įmonei teko sustabdyti savo augimo planus – iki tol, kol Iranas su galingiausiomis pasaulio šalimis pasiekė susitarimą dėl branduolinės programos, kuris įsigaliojo 2016 metų sausį.
Pagal pasirašyti sutartį „Renault“ steigs partnerystę su Irano „Negin Khodro“ ir vyriausybine Pramonės plėtros ir renovacijos organizacija (IDRO).
„Renault“ turės 60 proc. bendrosios įmonės akcijų, „Negin Khodro“ – 20 proc., o IDRO – likusius 20 proc.“, – pareiškė IDRO vadovas Mansouras Moazami (Mansuras Moazamis). – Iš Iranui priklausysiančios dalies 20 proc. kontroliuos IDRO, o likusią – privatus sektorius („Negin Khodro“).
Jo teigimu, „Renault“ privalės 30 proc. reikalingų dalių pirkti iš vietos gamintojų. Bendra įmonė Irane sukurs maždaug 3 tūkst. darbo vietų.
„Renault“ pardavimai Irane pirmąjį šių metų pusmetį šoktelėjo 100,3 proc. iki 68 365 automobilių, o rinkos dalis padidėjo iki 9,8 proc.
Pirmieji bendros įmonės pagaminti automobiliai Irano rinkoje turėtų pasirodyti šių metų pabaigoje.
Iranui atsikračius tarptautinių sankcijų, Prancūzijos įmonės suskubo atkurti prekybos ryšius su šia šalimi. Vien energetikos milžinė „Total“ praėjusį mėnesį pasirašė milijardinės vertės sutartį dėl dujų telkinio plėtojimo Irane, nors Vašingtonas daro vis didesnį spaudimą, reikalaudamas izoliuoti šalį.
Irano ekspertai prognozuoja, kad automobilių gamyba šalyje padidės nuo 1,2 mln. vienetų pernai iki 2 mln. 2020 metais.