Dabar populiaru
Publikuota: 2019 balandžio 17d. 08:04

Savivaldybės nelinkusios atsisakyti sandorių su savo įmonėmis

Eurai
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr. / Eurai

Savivaldybės neatsisako įpročio pirkti paslaugas iš joms pavaldžių įmonių, nors jau ne kartą skambėjo rekomendacijos atsigręžti į rinką, rašo „Verslo žinios“. 

Statistika rodo, kad Lietuvoje kas trečia savivaldybė paslaugas ir toliau perka be konkurso, sudarydamos vidaus sandorius su savivaldybių valdomomis įmonėmis (SVĮ).

Pernai savivaldybės be konkurso su savo įmonėmis turėjo 125 galiojančius vidaus sandorius, o tokių sutarčių vertė šiuo metu siekia 780 mln. eurų sumą.

Sandoriuose iš viso pernai dalyvavo 35 savivaldybių valdomos įmonės, kurios teikė 33 skirtingas paslaugų rūšis, o kai kurios SVĮ – ir ne po vieną, rodo Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) analizė.

Dažniausiai be konkurso perkamos teritorijų, atliekų tvarkymo, gatvių apšvietimo ar keleivių vežimo paslaugos. LLRI nurodo, kad visos šios paslaugos nėra tiek sudėtingos, kad jų negalėtų teikti privatūs ūkio subjektai.

BNS primena, kad Seimo Ekonomikos komitetas praėjusią savaitę nepritarė siūlymui uždrausti savivaldybių ir jų valdomų įmonių vidaus sandorius.

Viešųjų pirkimų įstatymas dabar numato, kad savivaldybės vidaus sandoris gali būti sudaromas tik išimtiniu atveju, kai perkant viešai būtų neįmanoma užtikrinti nepertraukiamos paslaugos, geros kokybės ir prieinamumo.

Atsisakyti vidaus sandorių savivaldybėse anksčiau ragino Specialiųjų tyrimų tarnyba, Valstybės kontrolė, Konkurencijos taryba, Viešųjų pirkimų taryba, Kainų komisija.

Valstybės įmonių vidaus sandorius Seimas uždraudė 2017 metų kovą.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Video

02:32
01:00
01:02

RESTA 2019

Naviguok į ateitį

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką