Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šiaulių bankas Kelių direkcijai privalo sumokėti 0,5 mln. eurų garantiją už „Kamestą“

Šiaulių bankas privalo sumokėti 0,5 mln. garantiją Lietuvos automobilių kelių direkcijai už restruktūrizuojamos Kauno statybų bendrovės „Kamesta“ neįvykdytus žvyrkelių remonto darbus, nusprendė teismas.
Šiaulių bankas
Šiaulių bankas / Šiaulių banko nuotr.

Lietuvos apeliacinis teismas sausio 12-ąją visiškai patenkino Kelių direkcijos skundą, kuriuo ji prašė iš Šiaulių banko priteisti 518 tūkst. eurų išmoką pagal sutarties sąlygų įvykdymo garantiją bei 6 proc. metų palūkanas. Teismas panaikino Šiaulių apygardos teismo 2020-ųjų gruodį priimtą nutartį, atmetusią tokį direkcijos ieškinį.

„Pirmosios instancijos teismas netinkamai pritaikė įrodinėjimo ir įrodymų vertinimo taisykles. Tai lėmė neteisingą bylos išsprendimą ir neteisėto bei nepagrįsto sprendimo priėmimą. Taigi, pirmosios instancijos teismo sprendimas naikintinas ir priimtinas naujas sprendimas – ieškovės ieškinys tenkinamas visiškai“, – konstatavo Apeliacinis teismas.

LAKD ir „Kamesta“ 2016 metais sutarė dėl žvyrkelių Elektrėnų, Jonavos, Kaišiadorių ir Kėdainių rajonuose kapitalinio remonto, tačiau įsipareigojimų laiku vykdyti negalėjusi įmonė 2017-ųjų gegužę pateikė Šiaulių banko garantiją dėl sutarties vykdymo sąlygų.

Tačiau kai ir jos nebuvo įvykdytos, 2018-ųjų gegužę LAKD banko paprašė sumokėti 518 tūkst. eurų išmoką, bet šis atsisakė argumentuodamas tuo, kad direkcijos reikalavimą pasirašęs asmuo yra įgaliotas tai daryti.

2018 metų gegužę LAKD sutartį su „Kamesta“ dėl žvyrkelių remonto vienašališkai nutraukė, nes įmonė dėl sudėtingos finansinės padėties atliko tik mažą dalį visų darbų. Nors bendrovė tokį direkcijos sprendimą skundė teismams, skundai buvo atmesti.

Bylos nagrinėjimo metu paaiškėjo, kad „Kamesta“ siekė pripažinti nepagrįstu LAKD reikalavimą Šiaulių bankui sumokėti garantiją. Be to, garantijoje nurodytiems terminams artėjant į pabaigą bendrovė siekė jų pratęsimo draudimo bendrovėse, tačiau šios laiduoti atsisakė.

Pagal nutrauktas sutartis aštuoniuose Lietuvos rajonuose už 11,3 mln. eurų turėjo būti išasfaltuoti 27 žvyrkelių ruožai, kurių bendras ilgis yra apie 54,5 kilometro. Darbai turėjo būti baigti iki 2018 metų balandžio–gegužės, tačiau, Kelių direkcijos duomenimis, daugelyje ruožų jie nebuvo net nepradėti.

2018-ųjų pradžioje atlikusi kelių auditą, Susisiekimo ministerija pranešė, jog 9 iš 10-ties šalies kelių yra nekokybiški, o dėl defektų buvo prarasta 5,5 mln. eurų. Anot ministerijos, būtent „Kamestos“ rekonstruotame kelio Buivydžiai-Lavoriškės-Kena ruože buvo nustatyta daugiausia įvairių pažeidimų, matomi defektai, o darbai vyko dvigubai ilgiau nei numatyta sutartyje.

2019-ųjų vasarį Kauno apygardos teismas iškėlė „Kamestai“ restruktūrizacijos bylą. Nors jos vadovas Valentinas Marcinkevičius siekė bankroto, teismas nustatė, jog įmonė yra moki, nors ir negali vykdyti prievolių ir sumažinti nuostolių, tačiau šie sunkumai nėra nuolatiniai.

Šiuo metu bendrovėje dirba 30 darbuotojų, nurodo „Sodra“, kuriai įmonė skolinga beveik 315 tūkst. eurų įmokų. Pernai įmonė gavo 1 mln. eurų pajamų ir uždirbo 60 tūkst. grynojo pelno.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius