Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Silpnesnis automobilių sektorius Vokietijoje verčia gamintojas mažinti darbo vietų skaičių

Vokietijoje gruodį pirmą kartą per devynerius metus sumažėjo skaičius žmonių, dirbančių gamybos įmonėse, parodė pirmadienį paskelbti oficialūs duomenys. Preliminariais federalinės statistikos tarnybos „Destatis“ duomenimis, gruodį užimtumas pramonės sektoriuje susitraukė 0,2 proc., palyginti su ankstesniu mėnesiu, iki 5,7 mln. darbuotojų
Vokietija
Vokietija / „Scanpix“/AP nuotr.

Tai buvo pirmasis užfiksuotas šio rodiklio kritimas nuo 2010 metų gruodžio mėnesio.

Tuo tarpu automobilių gamybos sektoriuje – antrojoje pagal dydį Vokietijos pramonės šakoje po staklių gamybos sektoriaus – darbuotojų skaičiaus mažėjimas buvo dar didesnis ir siekė 1,1 procento.

Keletas pagrindinių automobilių gamintojų, įskaitant „Volkswagen“ ir „Daimler“, paskelbė apie planus atsisakyti tūkstančių darbo vietų artimiausiais metais.

Automobilių gamybos pramonei jau ne pirmus metus tenka srėbti vadinamojo dyzelgeito skandalo padarinius, kuris kilo 2015 metais, kai „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. visame pasaulyje parduotų dyzelinių automobilių – o tai daugiausia buvo „Volkswagen“ markės automobiliai, nors tarp jų buvo ir „Audi“, „Porsche“, „Škoda“ bei „Seat“ markių transporto priemonių, – buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant jų taršos bandymus atrodytų ekologiškesni negu iš tikrųjų yra.

Tuo tarpu prognozuojama, kad šiais metais nuo Vokietijos gamyklų konvejerių nuriedės 4,67 mln. automobilių ir tai bus mažiausias rodiklis per 22 metus.

„Besitraukianti automobilių gamyba rodo, kad Vokietija ir toliau praranda savo dalį pasaulinėje automobilių pramonėje“, – pareiškė tyrimo autorius Ferdinandas Dudenhoefferis iš „Centre Automotive Research“.

Visame pasaulyje automobilių rinkos nukentėjo nuo JAV ir Kinija prekybos konflikto.

„Paprastai kalbat, Donaldas Trumpas verčia Vokietijos automobilių pramonės darbuotojus trumpinti darbo valandas“, – teigė F.Dudenhoefferis.

Visgi neigiamą tendenciją lemia ir struktūrinės priežastys.

1998 metais beveik 12 proc. visų pasaulyje parduotų automobilių buvo pagaminta Europos varikliu vadinamame Vokietijos ūkyje, o dabar ši dalis sumažėjo iki 6 proc., pažymėjo F.Dudenhoefferis.

Vokietijos gamybos dalis sumažėjo, nes didžiosios automobilių gamintojos išplėtė savo veiklą užsienyje, pridūrė jis.

Dėl šios priežasties Vokietiją labiau nei bet kada yra priklausoma nuo gerų prekybos ryšių, ypač su Kinija.

Ekspertas taip pat prognozavo, kad Vokietijos automobilių gamyba vėl pradės augti 2021 metais, tuo tarpu 2020-aisias nuosmukis pasieks žemiausią tašką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius