-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šimtai „Amazon“ darbuotojų sukritikavo bendrovės požiūrį į kovą su klimato kaita

Šimtai „Amazon“ darbuotojų, pažeisdami bendrovės komunikacijos politiką, sekmadienį atvirai išsakė kritiką dėl internetinės prekybos milžinės aplinkosaugos politikos.
„Amazon“
„Amazon“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Daugiau nei 300 darbuotojų pasirašė įrašą socialinės žurnalistikos tinklalapyje „Medium“, kurį paskelbė bendrovės darbuotojų grupė „Amazon Employees for Climate Justice“ (AECJ), paraginę bendrovę žengti toliau įgyvendinant kovos su klimato kaita planą, kuris buvo paskelbtas rugsėjį.

Grupės nariai viešai kritikavo įmonę, o kai kurie iš jų netgi buvo įspėti, kad gali būti atleisti.

„Šis protestas yra didžiausias darbuotojų protestas nuo tada, kai „Amazon“ ėmė grasinti atleisti tuos darbuotojus, kurie prabilo apie „Amazon“ vaidmenį klimato krizėje“, – teigė AECJ.

„Būdami „Amazon“ darbuotojais, esame atsakingi ne tik už įmonės sėkmę, bet ir jos daromą poveikį. Kalbėti yra moralinė atsakomybė, tačiau komunikacijos politikos pokyčiais mėginama mums neleisti prisiimti šios atsakomybės“, – kalbėjo „Amazon“ programinės įrangos kūrimo inžinierė Sarah Tracy (Sara Treisi).

Paprastai įmonės reikalauja, kad jų darbuotojų viešai neaptarinėtų įmonių veiklos ir ypač kad susilaikytų nuo atsakymų į atvirus klausimus.

„Amazon“ 2018 metų pabaigoje turėjo beveik 650 tūkst. nuolatinių darbuotojų, teigiama bendrovės metiniame pranešime.

Nors daugelyje sekmadienį paskelbtų pranešimų dėmesys buvo skiriamas aplinkai ir klimato pokyčiams, „Amazon“ sulaukė kritikos ir dėl kitos veiklos, tokios kaip dirbtinio intelekto galimybių teikimas naftos sektoriaus įmonėms.

„Amazon“ dažnai sulaukia kritikos dėl bendrovės anglies dioksido pėdsako, kurį palieka didelių energijos sąnaudų reikalaujantys milžiniški serveriai, naudojami teikiant pelningas kompiuterių debesijos paslaugas.

Be to, bendrovės veikla neatsiejama nuo didžiulio transporto logistikos tinklo, reikalingo norint užtikrinti greitą prekių pristatymą, kuris visgi išskiria didelį kiekį šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

„Amazon“ įkūrėjas Jeffas Bezosas (Džefas Bezosas) praėjusių metų rugsėjo 19 dieną viešai prakalbo apie įsipareigojimus dėl aplinkos apsaugos, visų pirma pažadėdamas, kad iki 2040 metų bendrovė taps neutralia anglies dioksido emisijų atžvilgiu.

Visgi pasak AECJ, to nepakanka ir „Amazon“ turėtų siekti šį tikslą įgyvendinti iki 2030 metų.

„Dabar ne laikas tildyti kalbančiuosius. Mums reikalinga politika, kurioje palaikoma atviresnė diskusija, problemų sprendimas ir skubesni bei sudėtingesni veiksmai, skirti spręsti klimato pokyčius ir jų priežastis“, – teigė vyresnysis „Amazon“ rinkodaros vadovas Markas Hiewas (Markas Hjuvas).

„Amazon“ neatsakė į naujienų agentūros AFP prašymą pakomentuoti, tačiau J. Bezosui priklausančiame laikraštyje „The Washington Post“ paskelbtame straipsnyje buvo pacituoti bendrovės atstovo spaudai Drew Herdenerio (Dru Herdenerio) žodžiai, kad „Amazon“ skatina darbuotojus pasireikšti, tačiau tam naudoti įvairias vidines prieinamas platformas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius