-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Tesla“ plečiasi pavojingai greitai – gresia finansinė avarija

Pernelyg spartus „Teslos“ augimas gąsdina. Analitikas Arjunas Kharpalas CNBC rašo, kad įmonė jau dabar nevykdo savo pažadų pirkėjams. Nors „Tesla“ turi didelį potencialą, jos vadovo Elono Musko laukia sunki užduotis susitvarkyti su dabarties problemomis.
Elonas Muskas pristatė Marso kolonizavimo planus
Elonas Muskas pristatė Marso kolonizavimo planus / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Praėjusią savaitę „Tesla“ generalinis direktorius E.Muskas nustebino gerbėjus ir investuotojus, pristatydamas 200 tūkst. dolerių vertą sportinį automobilį „Roadster“ ir pirmąjį elektrinį vilkiką „Tesla Semi“.

Galbūt tai neskamba ambicingai, nes daug automobilių gamintojų iškart pristato ne po vieną automobilį.

Tačiau „Tesla“ pristatė naujus automobilius tuo metu, kai turi problemų su „Model 3“ gamyba. Šiemet E.Muskas sakė, kad kompanija bus „gamybiniame pragare“, ir taip įvyko. Per paskutinį ketvirtį „Tesla“ pagamino vos 222 „Model 3“ automobilius, kurių vienas vertas 35 tūkst. dolerių, nors tikėtasi, kad pavyks pagaminti 1,5 tūkst. jų.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Tesla“ nesustos: kuria elektrinį pikapą, kuris labai panašus į vilkiką

Šiuo metu „Tesla“ jau turi daug nepatenkintų klientų. Be to, „Tesla“ per ketvirtį išleidžia apie milijardą dolerių, didžiąją dalį lėšų skirdama „Model 3“.

„Roadster“ ir „Semi“ nukreipė dėmesį nuo „Model 3“ problemų, tačiau ilguoju laikotarpiu tai gali būti tikra „Tesla“ avarija. Galbūt E.Muskas ant savo lėkštės susikrovė per daug, pristatęs dar ir Marso kolonizavimo planus.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Los Andžele pristatytas naujasis „Tesla“ elektrinis vilkikas – „Tesla Semi“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Los Andžele pristatytas naujasis „Tesla“ elektrinis vilkikas – „Tesla Semi“

„Tesla“ jau dabar išleidžia milijardą, ir galima tik įsivaizduoti, kiek kainuos dviejų naujų modelių gamyba.

Už „Roadster“ įmonė jau ima 50 tūkst. dolerių užstatą, nors automobilis pasirodys tik 2020 metais, ir prašo žmonių sumokėti 250 tūkst. dolerių avansą už specialios serijos „Founders Series“ automobilius.

Taip trumpuoju laikotarpiu „Tesla“ gaus jai taip reikalingų apyvartinių lėšų.

Tačiau, be abejonės, kompanijai teks ieškoti papildomai pinigų, gaminant šiuos ateities automobilius. E.Muskas turi fenomenalų talentą įtikinėti investuotojus juo pasitikėti, mainais jis žada dideles ateities vizijas, kur „Tesla“ yra lyderė. Ir šios įmonės gerbėjai veikiausiai yra labiau lojalūs nei „Apple“.

Akivaizdu, kad E.Musko planų įgyvendinimas labai priklausys nuo to, kaip jam pavyks įtikinti investuotojus. Jis pažadėjo visus sukrėsti, tačiau E.Muskas įtikino toli gražu ne visus.

Gamintojo nuotr./Naujasis „Tesla Roadster“
Gamintojo nuotr./Naujasis „Tesla Roadster“

„Cowen“ analitikas Jeffrey Osborne'as sakė, kad tai jam sukėlė daugiau klausimų, nei kad pateikė atsakymų.

„Tesla“ potencialas neabejotinai yra didelis, mat įmonė skatina tvarios energijos naudojimo augimą. Tačiau, jeigu E.Muskas nesusitvarkys su dabarties problemomis, jis atbaidys investuotojus, nevykdydamas duotų pažadų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius