Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Specialistai pavasarį sveikatos ieškoti pataria pieno stiklinėje

Mergaitė geria pieną
BFL/Lauris Viksne nuotr. / Mergaitė geria pieną
Šaltinis: 15min
0
A A

Po šaltos žiemos daugelio mūsų organizmui trūksta vitaminų, dažnas skundžiasi silpnumu ir prasta nuotaika. Būtent šiuo metu specialistai skatina iš naujo atsigręžti į mums, regis, taip įprastą produktą – pieną. Pasirodo, jokio kito gėrimo sudėtyje nėra tiek daug natūralių maistingųjų medžiagų, kurios padeda išlikti sveikam.

Mokslininkai, tyrę pieno sudėtį, įrodė, kad jame yra daugiau negu 100 žmogui naudingų medžiagų. Be to, jos tarpusavyje yra gerai subalansuotos, todėl organizmas jas lengvai pasisavina. 

Reikia visiems 

Dažnai girdime, kad pienas ypač naudingas augantiems vaikams. Iš tiesų piene gausu kalcio, kuris natūraliai stiprina kaulus ir dantis. Tačiau kalcis svarbus bet kurio amžiaus žmonėms. Būtent dėl didelio šios medžiagos kiekio pienas rekomenduojamas kovojant su įvairiais negalavimais, tarp kurių patenka ir osteoporozė. Ši liga pasireiškia kaulų trapumu ir dažniausiai diagnozuojama vyresnio amžiaus moterimis. 

Pienas gali padėti atsisakyti raminamųjų vaistų ir energetinių gėrimų. Ryte ir dieną stiklinė pieno gelbsti nuo mieguistumo. O tiems, kuriuos kankina nemiga, rekomenduojama išgerti stiklinę šilto pieno. 

Iš tiesų viena pieno stiklinė gali suteikti beveik trečdalį suaugusiam žmogui per dieną reikalingos kalcio normos. Nors kai kuriose daržovėse yra daugiau kalcio negu piene, tačiau įrodyta, kad mūsų kūnas iš pieno gali pasisavinti daugiau kalcio negu iš augalų. Palyginkime – tam, kad gautumėte tą patį kalcio kiekį, turėtumėme suvalgyti daugiau nei 7 stiklines brokolių. 

Piene gausu ne tik kalcio, bet ir unikalių baltymų, todėl nuo senų laikų jis laikytas amžino grožio eliksyru. Jame esantys baltymai padeda kovoti su ligomis, atsinaujinti organizmo ląstelėms, išlaikyti sveikus plaukus ir nagus bei formuoti raumenis. Tad nereikėtų stebėtis, kuomet patyręs sporto treneris, paklaustas, kaip tinkamai puoselėti kūną, pasiūlys gerti pieną. 

Įdomu tai, kad vertingieji pieno baltymai yra randami vien šiame gėrime. Jų žmogus gauna tik su motinos pienu, o vėliau – gerdamas karvės pieną. Karvės pieno litre paprastai yra apie 33-35 gramų baltymų. Penktadalį jų sudaro išrūgų baltymai, 80 proc. – kazeininiai. Pastarieji lemia, kad piene yra tiek daug kalcio. Išrūgų baltymai žmogaus organizmui labai reikalingi – jie padeda kraujui krešėti, atlieka apsauginę funkciją kaip antikūnai, juose sukauptos beveik visos nepakeičiamos amino rūgštys.

Piene yra daug vitaminų, kurie taip pat padeda stiprinti kaulus (D vitaminas), suteikia energijos (B grupės vitaminai), stiprina imuninę sistemą ir grąžina sveikatą odai (vitaminas A). Be to, pienas yra vienas iš svarbiausių natūralių vitamino D šaltinių. Mokslininkai atrado, kad šis vitaminas gelbsti stiprinant imunitetą, reguliuojant kraujo spaudimą ir net gali padėti išvengti kai kurių vėžio rūšių. 

Padeda „išlaikyti formas“ 

Pienas padeda ne tik auginti raumenis, bet ir išlaikyti gerą figūrą. Tyrimai užsienio šalyse parodė, kad žmonės, naudojantys daugiau pieno produktų, sveria mažiau ir turi sukaupę ne tiek daug riebalų, negu tie, kurie šiuos produktus renkasi rečiau.  

Taip pat mokslininkai įrodė, kad pienui suvirškinti reikia silpniausių skrandžio sulčių, be to, šis gėrimas gali sužadinti skrandžio ir žarnyno sulčių išsiskyrimą, tuo pagerindamas kito maisto virškinimą. Pienas tinka sergant virškinamojo trakto, širdies, kepenų, inkstų ligomis, esant mažakraujystei, išsekimui.

Beje, šiais laikais sveikai mitybai tampant mada ir populiarėjant dietoms, specialistai ragina kasdienėje mityboje nepamiršti pieno. Viena – piene esančios amino rūgštys – lizinas, triptofanas, metioninas – pasižymi riebalus tirpdančiu poveikiu. Antra – piene yra daug organizmui būtinai reikalingų medžiagų. O tiems, kurie negali gyventi neskaičiuodami kalorijų, tiesiog patariama rinktis mažesnio riebumo pieną. Lietuvos prekybos centruose galima pasirinkti įvairaus riebumo – nuo 0 iki 6 proc. – šio gėrimo.  

Tad, norintiems pavasarį pasitikti sustiprėjusiems ir sveikiems, tiesiog reiktų kasdien nepamiršti natūralaus ir lengvai pasiekiamo sveikatos šaltinio – pieno. 

Pienas – karalių pasirinkimas  

Pienas žmonių mityboje – jau daugiau nei 10 000 metų. Senovės Graikijoje pienas buvo laikomas šventu ir aukojamas dievams. 

Didžiosios Britanijos karalienė Elžbieta II-oji kiekvieną dieną geria karvių, augančių jos valdose, pieną. Kuomet jos anūkai Viljamas ir Haris mokėsi, jos liepimu pienas kasdien jiems buvo pristatomas pusryčiams. 

Pavadinimas
 

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Pienas
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką