-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tarptautinio pripažinimo sulaukusio pakuotės dizaino kūrėjai iš Kauno: „Galime konkuruoti visame pasaulyje“

1 pakuotė – 3 pasaulinio lygio laimėjimai. Tokios naujienos neseniai pasiekė Kaune įsikūrusią agentūrą „Moon Troops Creative Agency“. Jos jaunas šiuolaikines dizaino tendencijas išmanantis kolektyvas neabejoja, kad renkantis naują produktą pirkėjų apsisprendimą nulemia kokybiškas ir patrauklus pakuotės dizainas. Apie sėkmingos agentūros kelią papasakojo jos vadovas Motiejus Gaigalas.
Tris apdovanojimus gavęs „Moon Troops“ kurtas pakuotės dizainas
Tris apdovanojimus gavęs „Moon Troops“ kurtas pakuotės dizainas / Mariaus Žičiaus nuotr.

Produktų pasiūla didelė, o iš pakuotės tikimasi vis daugiau: ji turi pasakoti apie patį produktą, kelti teigiamas emocijas, suteikti užuominų, o kartais ir tiksliai nurodyti, kas pakuotės viduje ir kokio rezultato galima tikėtis. Pakuotės dizainas – tarsi pažadas, ką gausime už išleistus pinigus. 15min pateikia pokalbį su „Moon Troops“ vadovu M.Gaigalu.

– Ko reikėjo, kad klientas pasirinktų būtent jūsų įmonę?

– Esame pakankamai jauna agentūra, bet jau spėjome sukaupti nemažai patirties ir Lietuvos rinkai pristatyti visą eilę atpažįstamų produktų. „Moon Troops Creative agency“ savo veiklą pradėjo prieš penkerius metus. Praėjus vieneriems metams nusprendėme specializuotis pakuočių dizaino ir prekių ženklų kūrimo srityje. Mums sekasi gerai. Per pastaruosius ketverius metus Lietuvoje dirbome su visiems žinomais ženklais: „Pieno žvaigždės“, „Rūta“, „Stumbras“, „Dadu“, „Volfas Engelman“, „Kauno grūdai“ ir kt.

Ir tapome vieni pirmųjų pakuočių dizainerių Lietuvoje, kurių darbus publikavo prestižiniai tarptautiniai portalai (TheDieline.com, Packagingoftheworlds.com, Lovelypackage.com, Trendhunter.com ir pan.).

„Moon Troops“ nuotr./„Moon Troops“ vadovas Motiejus Gaigalas
„Moon Troops“ nuotr./„Moon Troops“ vadovas Motiejus Gaigalas

Manau, kad grožio produktų linijos „Moerie“ atstovai į mus kreipėsi dėl pastebėto profesionalumo, sukauptos patirties ir originalumo. Tiesą pasakius, dirbti su mumis apsispręsta dar tuomet, kai buvo kuriama produktų receptūra. Esu dėkingas, kad susitikome, mat grožio produktų linija „Moerie“ mums, kuriantiems pakuočių dizainą, buvo idealus pavyzdys, kaip kliento drąsa ir pasitikėjimas gali virsti puikiais rezultatais. Iš patirties galiu pastebėti, jog naujo produkto likimas dažnai priklauso būtent nuo pasirinktų partnerių ir pasitikėjimo jais.

– Gaminys visiškai naujas ir nežinomas? Nuo ko reikia pradėti, atsispirti, kad pavyktų išsiskirti ir sužavėti pirkėją? Ar tai priklauso nuo gaminio ypatybių?

– Taip, produktas buvo visiškai naujas. Žinojome tik būsimus ingredientus, gaminių naudą ir tai, kad kliento lūkesčiai yra labai dideli. Mūsų užduotis buvo sukurti išskirtinį pakuočių dizainą, atitinkantį premium segmento reikalavimus ir skirtą tarptautinei rinkai.

Žinoma, „Moerie“ – savo sudėtimi tikrai ypatinga ir išskirtinė linija. Tačiau kaip žmogus gali visa tai sužinoti stovėdamas parduotuvėje ir savo apsisprendimui dažnai skirdamas vos kelias minutes? Apie tai turi kuo aiškiau ir įtaigiau kalbėti pakuotė – matoma, patraukli ir įtinkanti jos pirkėjui.

Žinoma, „Moerie“ – savo sudėtimi tikrai ypatinga ir išskirtinė linija. Tačiau kaip žmogus gali visa tai sužinoti stovėdamas parduotuvėje ir savo apsisprendimui dažnai skirdamas vos kelias minutes?

Pradėjome nuo pavadinimo kūrimo, mintimis nusikėlėme į amžino grožio ir elegancijos šalį Prancūziją. Kadangi produktų linijos pagrindinė tikslinė auditorija – moterys, galvojome apie tai, kam didžioji dalis jų yra neabejingos. Sprendimas – Provanso stiliaus romantika ir jaukumas. Po ieškojimų galiausiai mintyse suskambo elegantiškas pavadinimas „Moerie“.

– O kaip gimė tiek apdovanojimų sulaukusi pakuotė?

– Buvo svarbu pabrėžti unikalią grožio produktų sudėtį. Taip prieš akis iškilo praėjusio tūkstantmečio pradžios vaistinės vaizdas, kur kuriama natūrali kosmetika pilstoma į mažus rudus stiklinius indelius. Produktams toks vaizdas idealiai tiko, todėl pakuotėms pasirinkome rudo stiklo ir tvirto plastiko tarą bei natūralias žemės spalvas – rudą ir geltoną. Tačiau čia susidūrėme su nauju iššūkiu. Kadangi segmentas – premium, natūralumą reikėjo paversti prabanga.

Mariaus Žičiaus nuotr./Tris apdovanojimus gavęs „Moon Troops“ kurtas pakuotės dizainas
Mariaus Žičiaus nuotr./Tris apdovanojimus gavęs „Moon Troops“ kurtas pakuotės dizainas

Iš pradžių užduotis neatrodė lengva, tačiau sistemingai dirbant viskas dėliojosi į savas vietas. Vaistinę primenančius indus nusprendėme supakuoti į mados industrijoje dažnai sutinkamas prabangias ištraukiamas pakuotes. Be to, jas „paskaninome“ pasitelkę įvairias spaudos technologijas. Žinau, kad matyti nebeužtenka, dažnai reikia ir pajausti, todėl stengėmės „įjungti“ šių produktų kategorijoje labai svarbų pojūtį – lytėjimą. Rezultatas – pakuotės atrodo prabangiai, be to, jas itin malonu liesti.

– Papasakokite apie apdovanojimus. Kur jie vyko ir kokia reikšmę jums turėjo? Ar tai pirmieji tarptautiniai agentūros „Moon Troops“ laimėjimai?

– Įdomu tai, kad visi trys apdovanojimai vyko skirtingose šalyse, darbus vertino skirtingas patirtis ir suvokimus turintys specialistai, tačiau visi trys mums atnešė laimėjimus. Prestižiniams ir visame pasaulyje gerai žinomiems dizaino apdovanojimams grožio produktų linijos pakuotes nusprendėme pateikti, nes tikėjome „Moerie“. Ir dar kartą įsitikinome, kad ėjome tinkamu keliu ir pasirinkome pasvertus sprendimus.

„Adesign awards“ – gerai žinomi dizaino apdovanojimai, vykstantys Italijoje. Juose kasmet varžosi šimtai dizainerių iš viso pasaulio. Pristatomi ir demonstruojami įvairiausi kūriniai nuo baldų iki pakuotės dizaino. Esame ne pirmieji lietuviai pelnę šį apdovanojimą, tačiau mums jis neabejotinai svarbus ir yra pirmas tarptautinis mūsų darbo įvertinimas.

„Moon Troops“ pasiekimas – pirmasis „Pentawards“ apdovanojimas, atkeliavęs į Lietuvą.

Antrąjį apdovanojimą gavome „K-Design Award“. Šie apdovanojimai vyksta Seule, Pietų Korėjoje. Tai – prestižiniai plataus spektro dizaino apdovanojimai, kuriuose, žinoma, varžosi ir dizaineriai iš visos Azijos, nuo Singapūro iki Japonijos. Susirungti su stipriausiais mums buvo iššūkis.

Varžytis Azijos apdovanojimuose – sena mano ambicija. Savo karjeros pradžioje Azijos rinką stebėjau, kaip įdomų reiškinį, mat lyginant su europiečiais, Azijos gyventojų požiūris, dizainas, vartojimo įpročiai ir mentalitetas labai stipriai skiriasi. Bet šis apdovanojimas mums leido suprasti, kad galime sėkmingai konkuruoti ir kitose, ne tik Lietuvos ar Europos, rinkose.

Labiausiai, ko gero, džiaugiamės ir didžiuojamės „Pentawards“ apdovanojimu. Tai – vieni svarbiausių apdovanojimų pakuočių sektoriuje ir juose varžosi dizaineriai iš viso pasaulio su žinomiausiais prekių ženklais – tokiais kaip, pvz., „Hennessy“ ar „Electrolux“. Mūsų pasiekimas – pirmasis „Pentawards“ apdovanojimas, atkeliavęs į Lietuvą. Dėl šio laimėjimo mūsų darbas bus išspausdintas viename svarbiausių pakuočių dizaino leidinių tarptautiniu mastu – „The Package Design Book“, kurį leidžia žinoma leidykla „Taschen“.

– Kaip manote, kodėl lietuvių tarpe tokie laimėjimai nėra dažni?

– Į šį klausimą galiu atsakyti tik remdamasis savo patirtimi. Mes pastaruosius penkerius metus daugiausiai dirbome su plataus vartojimo (FMCG) sektoriaus produktais. Šioje kategorijoje gana daug nusistovėjusių stereotipų, jaučiamas tam tikras šabloniškumas. Dažnai stambios įmonės į agentūras kreipiasi jau įsivaizduodamos, kaip atrodys jų pakuotė, renkasi saugius, patikrintus, per tam tikrą laiką nusistovėjusius sprendimus, nesistengdamos, o gal bijodamos išsiskirti ir galimai neįtikti pirkėjams. O prestižiniams dizaino apdovanojimams reikia išskirtinumo ir savitumo. Mums drąsių klientų ir pakuotės dizaino, kuriuo tikėčiau bent 99 proc., teko palaukti.

O dabar, po trijų svarbių laimėjimų, ambicijos dar stipriau auga ir gera žinoti, jog esame tarptautinio lygio dizaineriai bei tai, kad Lietuvoje, tokioje mažoje šalyje, dirba stiprūs specialistai, galintys konkuruoti su Azijos ar Amerikos geriausiais.

Mariaus Žičiaus nuotr./Tris apdovanojimus gavęs „Moon Troops“ kurtas pakuotės dizainas
Mariaus Žičiaus nuotr./Tris apdovanojimus gavęs „Moon Troops“ kurtas pakuotės dizainas

– Ar laimėjimai svarbūs ir klientui? Kokios įtakos jiems turės jūsų pergalės?

– Žinoma. Pergalę kartu su mumis švenčia ir mūsų klientai. Laimėjimai, be abejo, didžiulis privalumas pačiam produktui. Kadangi produktų rinka tapo itin dinamiška, platintojai ir prekybininkai nuolat žvalgosi naujovių. Apdovanojimų svetainėse bei pakuočių tinklaraščiuose – taip pat. Žinau tai, nes esu įkūręs tarptautinį pakuočių tinklaraštį „Packageinspiration.com“ ir dažnai gaunu užklausų iš platintojų su prašymu pasidalinti produkto savininko ar dizainerio kontaktais.

Taip pat, kaip kūrybinės įmonės vadovas, gaunu pakankamai prašymų pasidalinti kontaktais klientų, su kuriais norima susitarti ir gauti teisę platinti patį produktą. Užklausos būna įvairios, o jų siuntėjai kone iš viso pasaulio.

Apdovanojimai klientams – labai geras būdas pasitikrinti, ar jų produkto pakuotė yra tinkama, patraukli, gal net geriausia pasaulyje. Laimėti apdovanojimai geriausiai patvirtina, kad pakuočių dizainas atitinka visus šiuolaikinius dizaino standartus. Ir tai neabejotinai prideda papildomos vertės pačiam produktui ir daro įtaką pirkėjų pasirinkimams ar platintojų apsisprendimams.

– Išduokite, kur slypi tokią sėkmę atrakinantis raktas.

– Nori būti sėkmingas – būk išskirtinis. Esu Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narys, tad nuolat stebiu dizaino bei rinkos tendencijas ir šių dienų produkcija perpildytoje rinkoje dažnai matau daugybę panašumų. Augant interneto prekybai, socialinių tinklų sklaidai, išaugo poreikis ir galimybė įsitvirtinti net nišiniams produktams. Svarstant apie tai ir tarptautinę rinką ypač svarbu unikalumas. Norint pasiekti užsibrėžtų tikslų svetur, pirmiausiai reikia būti pastebėtam. Tinkamai išsiskirti yra ypač svarbu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius