Įvertinusi Geležinkelio transporto kodekso (GTK) įstatymo projektą, taryba nurodė, jog siūlomas reguliavimas neišspręs geležinkelio infrastruktūros problemų, nes nesukuria efektyvesnio pajėgumų panaudojimo perpildytoje geležinkelių infrastruktūros dalyje ir neskatina konkurencijos.
Tarybos teigimu, kai kurie siūlymai gali būti palankūs konkrečiai vietiniais maršrutais krovinius gabenančiai įmonei, kuriai numatyta pirmumo teisė gauti infrastruktūros pajėgumus.
„Rekomenduojama užtikrinti, kad prioritetai dirbtinai neribotų galimybės suteikti infrastruktūros pajėgumų kuo daugiau rinkoje veikiančių ūkio subjektų, – taip bus skatinama tarptautinė krovinių vežimo geležinkelių transportu plėtra bei efektyvi konkurencija šioje rinkoje“, – nurodė taryba.
Anot jos, kai kurios nuostatos, susijusios su paraiškų reikalavimais, mažiems rinkos dalyviams sukuria dideles kliūtis varžantis dėl galimybės gauti pajėgumus. Be to, numatyta poveikio priemonių sistema dėl nepanaudotų pajėgumų nėra veiksminga, o paraiškų pateikimo pirmumo principas – neobjektyvus.
Susisiekimo ministerijai taryba pasiūlė detalizuoti projekto nuostatas, kad reikalavimai vežėjams būtų proporcingi, infrastruktūros pajėgumai paskirstomi neribojant konkurencijos, o pajėgumų vertinimo ir kontrolė – veiksminga.