-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teismas sumažino bendrovei „Circle K Lietuva“ skirtą baudą už Reklamos įstatymo pažeidimą

Vilniaus apygardos administracinis teismas iš dalies patenkino pareiškėjos UAB „Circle K Lietuva“ skundą ir sumažino jai Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) skirtą baudą nuo 100 tūkst. iki 50 tūkst. eurų, informuojama šio teismo pranešime spaudai.
„Circle K“ degalinė
„Circle K“ degalinė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pareiškėja teismo prašė panaikinti VVTAT 2022 m. vasario 3 d. nutarimą, kuriuo buvo paskirta maksimali 100 tūkst. eurų bauda už klaidinančios reklamos naudojimą, arba sumažinti skirtą baudą.

VVTAT nustatė, kad 2020 m. bendrovė žieminiame dyzeline pradėjo naudoti HVO biopriedą, o naujo produkto (dyzelino su HVO) reklamoje pradėjo vartoti teiginius, referuojančius į tai, jog žiemos sąlygomis dyzelinis kuras su HVO yra saugesnis, nei degalų rinkoje veikiančių pardavėjų naudojamas kuras su RRME biopriedu.

VVTAT nutarime konstatuota, kad nors skleistoje reklamoje nebuvo tiesiogiai akcentuojamos neigiamos RRME savybės, tačiau reklamoje (kuri vertinama kaip visuma) pateikiama informacija buvo kuriamas įspūdis, jog dyzelinas su RRME biopriedu yra prastesnės kokybės (lemia blogesnį automobilio užvedimą, didesnę taršą ir pan.) nei dyzelinas su HVO biopriedu, nors įrodymų, kad visi reklamoje vartoti teiginiai teisingi, bendrovė nepateikė. Tokia reklama galėjo suklaidinti vartotoją.

Teismas konstatavo, kad VVTAT nutarime pagrįstai konstatuota, jog vartotojai, pamatę pareiškėjos skleistą reklamą, pagrįstai galėjo tikėtis, kad reklamuojamas produktas – kuras su HVO – yra geresnės kokybės, saugesnis, leidžiantis lengviau užvesti variklį, geriau jam veikti ar iš esmės draugiškesnis gamtai, nei kuras su RRME, nepateikiant objektyvių įrodymų, jog kuras su RRME yra prastesnių parametrų. Todėl pagrįstai pripažinta, kad ši reklama neatitinka išsamumo kriterijaus.

Teismas, atsižvelgdamas į proporcingumo principą, į tai, kad pareiškėja dar iki priimto nutarimo pradėti nagrinėjimo procedūrą dėl galimo Reklamos įstatymo pažeidimo pakeitė reklamą, kuri iš esmės jau atitiko Reklamos įstatymo reikalavimus, tai yra savo iniciatyva pašalino pažeidimą, pažeidimą padarė pirmą kartą, sumažino paskirtą baudą iki 50 tūkst. eurų.

Šis sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius