-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teismas: „Vilniaus degtinė“ teisingai nubausta už „Čepkelių“ trauktinės reklamą

Prancūzijos koncerno „Marie Brizard Wine & Spirits“ grupės alkoholio gamybos bendrovė „Vilniaus degtinė“ neteisėtai reklamavo „Čepkelių“ trauktinę, todėl turi sumokėti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) jai skirtą 5,8 tūkst. eurų baudą, galutinai nusprendė teismas.
Čepkelių trauktinė reklamuojama Vilniaus centre
Čepkelių trauktinė reklamuojama Vilniaus centre / Dovilės Filmanavičiūtės nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) birželio 2 dieną atmetė „Vilniaus degtinės“ skundą ir paliko galioti bendrovei nepalankų Vilniaus apygardos administracinio teismo 2020-ųjų birželį priimtą sprendimą.

NTAKD baudą „Vilniaus degtinei“ 2019-ųjų pabaigoje skyrė už „Čepkelių“ nealkoholinės netrauktinės reklamą stenduose ir internete – vienas jos šūkių buvo „Ir kurtiniui aišku, kad čia NEALKOHOLINĖ“.

Bendrovė tvirtino, kad reklamavo nealkoholinį gėrimą, kuris turėjo praplėsti „Čepkelių“ gėrimų šeimą, todėl jai negali būti skiriama sankcija.

„Vilniaus degtinės“ teigimu, departamento Alkoholio kontrolės skyriaus vadovas yra viešai išaiškinęs, jog nealkoholinių gėrimų reklama atitinka reikalavimus, jeigu vartotojas gali juos atskirti nuo nealkoholinių. Be to, anot įmonės, 2018–2019 metais nealkoholinio alaus ir vyno reklamai buvo išleista apie 11 mln. eurų, NTAKD apie šias reklamas žinojo ir jas toleravo.

Teismas nurodė, kad bauda skirta už draudžiamą alkoholio reklamą, nes reklamuoto gėrimo ir alkoholinės trauktinės apipavidalinimas iš esmės identiškas, ant etikečių yra nuorodos į įmonės interneto svetainę, kur informuojama apie alkoholinius gėrimus, o stenduose ir portaluose pateikiamas prekės ženklas „Čepkelių“ yra registruotas alkoholinių gėrimų klasėje.

„Pasirinktas gėrimo apipavidalinimas daro tiesioginę ir netiesioginę įtaką „Vilniaus degtinės“ gaminamos ir platinamos trauktinės žinomumui, nes visos asociacijos, kylančios vizualiniu pagrindu, grindžiamos vidutinio vartotojo turimomis patirtimis, susiformavusiomis trauktinės atžvilgiu, skatina jos įsigijimą ir vartojimą, o tai vertintina kaip Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimas“, – rašoma LVAT nutartyje.

Joje pažymima, kad „Vilniaus degtinė“ privalėjo ypač atidžiai rinktis viešoje erdvėje skleidžiamą informaciją – produkcijos apipavidalinimą, kad šis vidutinio vartotojo nebūtų siejamas su alkoholiniais gėrimais ir taip tiesiogiai ar netiesiogiai nebūtų reklamuojami alkoholiniai gėrimai.

LVAT nutartis yra neskundžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius