-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tekstilės nuomos paslaugas teikianti „Lindström“: žalesnės ateities vizijos link

Tvarumas šiandien tampa kertine verslų ašimi. Sąmoningumas aplinkosaugos klausimais bei socialinė atsakomybė turi stiprų poveikį bet kuriai įmonės veiklai, taip pat yra puikus įrankis įmonėms pamatuoti savo daromą poveikį visuomenei ir aplinkai visais svarbiausiais aspektais per tvarumo prizmę. 26 metus Lietuvoje sėkmingai veikianti, tekstilės nuomos paslaugas teikianti „Lindström“ įmonė taip pat įgyvendina tvaraus verslo strategiją.
 „Lindström HighvisPRO" apranga
„Lindström HighvisPRO" apranga / Gamintojo nuotr.

„Lindström“ tvarumo strategija apima tiek dabartinius, tiek būsimus siekius, taip pat organizacijai svarbu ugdyti tvarias vertybės įmonės viduje bei skatinti vartotojus domėtis aplinkosaugos principais.

Apie tai, kokias inovacijas įmonė taiko aplinkosaugos srityje bei kokius siekius yra užsibrėžusi ateičiai, pasakoja „Lindström“ marketingo ir komunikacijos specialistė Rasa Šlekienė.

Trumpai apie „Lindström“

  • „Lindström“ yra šeimai priklausanti tekstilės paslaugų įmonė, kurios veikla paremta žiedine ekonomika. Įmonė buvo įkurta prieš 176 metus Helsinkyje, Suomijoje, kur iki šiol ir yra jos pagrindinė buveinė.
  • „Lindström“ teikia tekstilės nuomos paslaugas įvairioms pramonės šakoms, klientams Europoje ir Azijoje.
  • Įmonės paslaugos atliepia įvairių organizacijų – nuo parduotuvių, biurų iki pramonės gamyklų – poreikius, nes siūlo platų nuomojamų gaminių asortimentą: tvarius darbo drabužius, kilimėlius, higienos prekes ir pramonines šluostes. Užtikrinama ne tik kiekvieno gaminio kokybė, bet ir pristatymas, skalbimas, priežiūra bei perdirbimas.
Atstovų nuotr./„Lindström“ marketingo ir komunikacijos specialistė Rasa Šlekienė.
Atstovų nuotr./„Lindström“ marketingo ir komunikacijos specialistė Rasa Šlekienė.

Keturi strateginiai tikslai

„Lindström“ siūlo tekstilės nuomos verslui paslaugas, kurios apima kilimėlių, darbo drabužių, švaros prekių ir pramoninių rankšluosčių nuomą. Pats verslo modelis suponuoja, kad įmonė skatina tvarumą, socialinę atsakomybę.

„Padedame savo klientams tapti tvaresniais, prisidedančiais prie taršos mažinimo ir aplinkos išsaugojimo. „Lindström“ gyvuoja jau daugiau nei 175 metus, tačiau mūsų verslo modelis – nuoma – šiandien yra laikomas moderniu ir skatintinu pereinant prie žiedinės ekonomikos – Europos pasirinkto kelio spręsti globalias klimato kaitos problemas“, – teigia R.Šlekienė.

Įmonės marketingo ir komunikacijos specialistė tikina, kad būtent tvarumas yra „Lindström“ veiklos pagrindas. „Siekiame rūpintis žmonėmis ir planeta, todėl plėtodami verslą įsipareigojame visais aspektais veikti tvariai. Veikiame vadovaudamiesi žiedinės ekonomikos principais, vengdami perteklinės gamybos ir optimizuodami gamtos išteklių naudojimą. Esame išsikėlę keturis strateginius tikslus, kuriais grindžiame savo pastangas tvarumo srityje“, – sako R.Šlekienė.

Pirmasis jų, anot pašnekovės, yra rūpinimasis planeta – šio tikslo vedini „Lindström“ stengiasi maksimaliai pailginti gaminių naudojimo trukmę ir sumažinti tekstilės atliekų kiekį. Jų gaminiai kuriami iš patvarių medžiagų, pritaikant laikui nepavaldų dizainą, taisymo, pakartotinio naudojimo galimybes ir panašiai. Įgyvendinamos tekstilės perdirbimo iniciatyvos, investuojama į ekologiškas technologijas, kad būtų sumažintas poveikis aplinkai.

Gamintojo nuotr./„Lindström“ medvilnės rankšluosčiai
Gamintojo nuotr./„Lindström“ medvilnės rankšluosčiai


Antrasis – aistra tobulėti. Šis tikslas akcentuoja rūpesčio kultūrą „Lindström“ organizacijoje, pirmenybę teikiant darbuotojų gerovei, saugai ir tobulėjimui.

„Pavyzdžiui, investuojame į mokymo programas ir siūlome asmeninio tobulėjimo galimybes, kad „Lindström“ komandos nariai galėtų realizuoti savo potencialą ir prisidėti prie mūsų tvarumo tikslų įgyvendinimo“, – pasakoja R.Šlekienė.

Trečiasis tikslas – pageidaujamas partneris. Išsikėlę šį tikslą organizacijos nariai siekia palengvinti savo klientų gyvenimą, kartu skatinant klimatui neutralias praktikas. Teikdami efektyvias tekstilės nuomos paslaugas, padedame įmonėms mažinti poveikį aplinkai ir siekti jų tvarumo tikslų. Aktyvus bendradarbiavimas ir inovacijų kūrimas drauge su partneriais, tiekėjais bei klientais yra kertiniai sėkmės formulės komponentai.

Ketvirtasis, ne ką mažiau svarbus nei pirmieji – tvaraus augimo siekimas. „Norime pasiekti tvarų augimą, kad galėtume laikytis tvarumo įsipareigojimų ir prisidėti prie visuomenės gerovės. Sutelkdami dėmesį į tvarų ir sveiką augimą, užtikriname ilgalaikį savo verslo gyvybingumą ir kartu veikiame kaip atsakingos įmonės piliečiai“, – teigia „Lindström“ marketingo ir komunikacijos specialistė.

Gamintojo nuotr./„Lindström“ dizaino kilimai
Gamintojo nuotr./„Lindström“ dizaino kilimai

Inovatyvūs sprendiniai siekiant mažinti žalą aplinkai

„Lindström“ įmonė tvirtai užsibrėžusi laikosi ne vien paminėtų tikslų – taip pat diegia naujoves, aktualias klimato saugojimo atžvilgiu.

Pirmiausia verta paminėti, kad „Lindström“ tapo viena iš pirmųjų tekstilės pramonės įmonių, kurios tikslus 2023 metais patvirtino mokslu pagrįstų tikslų iniciatyva (SBTi).

„Esame įsipareigoję iki 2030 m. perpus sumažinti išmetamų ŠESD kiekį ir iki 2050 m. pasiekti grynąjį nulį. Taip pat esame užsibrėžę iki 2025 metų perdirbti tekstilės atliekas 100 % ir pasiekti, kad 30 % perkamos tekstilės sudėtyje būtų perdirbtų arba biologinių pluoštų“, – teigia R.Šlekienė.

Na, o kalbant apie konkrečias naujoves, „Lindström“ marketingo ir komunikacijos specialistė išskiria uždarojo ciklo perdirbimo procesą, kurį kūrė padedami perdirbimo partnerio „Rester“ ir audinių tiekėjo „Klopman“.

„Į tekstilės perdirbimo įmonę „Rester“ mechaniniam perdirbimui pristatome savo nebenaudojamus drabužius jau nuo 2021 metų pabaigos, o mūsų medžiagų tiekėjai „Klopman“ iš perdirbtų medžiagų kuria naujus audinius. Šiuo metu atliekame bandymus, o netrukus dalis mūsų klientų jau turės galimybę šiuos audinius išbandyti“, – teigia R.Šlekienė.

Gamintojo nuotr./„Lindström“ komanda sodina mišką / 2023 Kuršių Nerija
Gamintojo nuotr./„Lindström“ komanda sodina mišką / 2023 Kuršių Nerija


Taip pat 2022 metų pabaigoje buvo pristatyta „HighvisPRO“ laminuota žieminių drabužių kolekcija, pagaminta iš 100 % perdirbtos poliesterio vatos ir pamušalo, skirta darbuotojams, kasdien susiduriantiems su ypač šaltu, drėgnu ir vėjuotu oru.

„Įmonės asortimente jau kurį laiką siūlomi ir „Eco Design“ kilimėliai, kurie yra gaminami iš 100 % perdirbtų plastikinių buteliukų – kilimėlių kvadratiniam metrui sunaudojama apie 65 perdirbti PET buteliukai (0,5 l).

„O nuo 2023-ųjų rudens ir visi nauji standartiniai kilimėliai gaminami naudojant 75% perdirbtų verpalų, kuriuose nėra ftalatų. Taip pat aktyviai nagrinėjame galimybes senus ir naudoti nebetinkamus kilimėlius paversti naujomis medžiagomis, taip dar labiau prisidedant prie žiedinės ekonomikos“, – pasakoja R.Šlekienė.

Susidomėjimas tvariomis idėjomis – ir klientų, ir darbuotojų gretose

Visuomenės sąmoningumas auga, todėl vis dažniau prieš įsigyjant prekę ar paslaugą pagalvojama, ar jos tikrai reikia, ir ar galima pasirinkti mažesnį poveikį aplinkai darančią alternatyvą. Tai, kad klientų susidomėjimas tvariomis medžiagomis ir sprendimais išties didėja, patvirtina ir „Lindström“ marketingo ir komunikacijos specialistė.

„Klientų susidomėjimą tvarumo klausimais tikrai pastebime, pavyzdžiui, klausimų apie standartinius kilimėlius iš perdirbto plastiko sulaukdavome dažnai ir džiugu, kad dabar galėsime šį sprendimą pasiūlyti ir Lietuvoje. Auganti mūsų paslaugų paklausa taip pat signalizuoja, jog vis daugiau įmonių diegia tvarias praktikas savo veikoje“.

R.Šlekienė tikina, kad „Lindström“ verslo modelis atitinka ES strategijoje numatytą siekį didinti tekstilės gaminių tvarumą ir žiediškumą. Tai suteikia pranašumų, nes daugelis kitų tekstilės pramonės įmonių dar tik pradeda judėti šia kryptimi. Šios paslaugos padeda klientams sumažinti naudojamų vienkartinių ir trumpalaikių tekstilės gaminių kiekį.

„Dėl mūsų veiklos efektyvumo sunaudojame mažiau vandens ir energijos, o tai tausoja aplinką. Naudodamiesi mūsų paslaugomis, klientai gali gerokai sumažinti savo tekstilės gaminių CO2 pėdsaką be didelių išlaidų“, – teigia pašnekovė.

Be abejo, siekiant tvaresnių pokyčių, svarbus ne tik vartotojų sąmoningumas, bet pačių įmonės darbuotojų įsitraukimas į aplinkosaugos klausimus.

R.Šlekienė tikina, kad darbuotojų susidomėjimas tvarumo temomis per pastaruosius metus augo ir dėl įmonės viduje įvykusių teigiamų pokyčių bei iniciatyvų, tokių kaip tapimas SBTi bendruomenės dalimi, ir dėl visuotinio temos aktualumo.

Gamintojo nuotr./„Lindström“ ąžuoliukai sodinimui
Gamintojo nuotr./„Lindström“ ąžuoliukai sodinimui

„Tai suprasdami stengėmės patenkinti darbuotojų žingeidumą įtraukdami juos į įvairius mokymus, žinių tikrinimo testus, netgi buvo sukurtas stalo žaidimas, padedantis geriau įsisavinti tvarumo informaciją bei skatinantis generuoti naujas tvarumo idėjas. Norime, kad kiekvienas žmogus suprastų, jog savo darbu gali prisidėti prie aplinkos tausojimo, nesvarbu, ar jis dirba pardavimų, klientų aptarnavimo srityje, skalbykloje, ar kaip partneris, pavyzdžiui, paslaugų pristatymo įmonėje“, – pasakoja „Lindström“ marketingo ir komunikacijos specialistė.

R.Šlekienės teigimu, natūralu, kad į tvarumą orientuotoje įmonėje per ilgą laiką susiformavo stipri sąmoningų žmonių komanda. Džiugu, kad ir nauji „Lindström“ nariai prisijungia vedini žalesnės ateities vizijos, o laikui bėgant atranda galimybių realizuoti savo idėjas ir prie tvarumo bei klimato kaitos stabdymo prisidėti konkrečiais veiksmais, pavyzdžiui, dalyvaudami kasmetinėje „Lindström“ miško sodinimo iniciatyvoje.

Žalesni ateities tikslai

Teigiama, kad tvarumas ilgainiui taps esmine verslo strategijos dalimi, padedančia daryti teigiamą poveikį aplinkai ir stiprinti organizaciją. Svarbu išsikelti ilgalaikius tvarumo tikslus, taikyti ar plėtoti inovacijas. Tvarias ateities vizijas piešia ir „Lindström“ komanda.

R.Šlekienė tikina mananti, kad per ateinantį dešimtmetį klientai vis ryškiau pajus su klimato tikslais susijusius paslaugų patobulinimus. Perdirbtos medžiagos vis dažniau pakeis pirmines, o pati tekstilė iš tiekėjų mus pasieks dar trumpesniais, energiją taupančiais maršrutais. Be to, gaminių priežiūrai ir skalbimui reikalinga energija vis dažniau bus naudojama iš atsinaujinančių šaltinių.

„Tikimės, kad netrukus pereisime ir prie žalesnių transporto priemonių, būtinų pristatymo bei pervežimo darbuose – išskirtinai rinksimės tik varomas elektra, biodujomis ar vandeniliu. Tai pat pastebime, kad tekstilės pramonė išgyvena revoliuciją. Ne viena įmonė jau naudoja biologinės kilmės medžiagas, kad sukurtų naujus tvarius tekstilės pluoštus. Domimės šių įmonių veikla ir labai džiaugsimės, jei jų sukurtos inovacijos ateityje padės tobulėti ir mums“, – teigia Lindström“ marketingo ir komunikacijos specialistė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius