Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Telia“ pajamos išaugo 12,4 proc.

Šių metų antrąjį ketvirtį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu ketvirčiu, telekomunikacijų, IT ir TV paslaugas teikiančios bendrovės „Telia Lietuva“ pajamos padidėjo 12,4 proc. ir sudarė 94,6 mln. eurų. Bendrovės EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, buvo 29,2 mln. eurų, t. y. 0,3 proc. didesnė nei prieš metus, o EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, marža siekė 30,9 procento.
„Telia“
„Telia“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Per pirmąjį 2017 m. pusmetį pajamos padidėjo beveik 8 proc. – iki 179,9 mln. eurų (palyginimui: 2016 m. pirmojo pusmečio pajamos buvo 2,8 proc. didesnės nei 2015 metais). EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, buvo 58,4 mln. eurų ir per metus išliko nepakitusi, o EBITDA marža, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, pirmąjį pusmetį siekė 32,5 procento. Laisvieji pinigų srautai sudarė 15,8 mln. eurų, rašoma pranešime spaudai.

Nepaisant prisotintos ir itin konkurencingos rinkos, augo ir bendrovės klientų skaičius. Palyginti su 2016 m. pirmojo pusmečio duomenimis, 12,1 proc. padidėjo išmaniosios televizijos, 7,9 proc. – šviesolaidinio interneto ir 4,5 proc. – aktyvių reguliaraus mokėjimo mobiliojo ryšio vartotojų skaičius.

„Pirmasis šių metų pusmetis mums buvo neeilinis. Užbaigėme bendrovių susijungimo procesą ir tapome „Telia“. Taip pat jau antrus metus pamečiui stebėjome stabilų pajamų augimą ir užtikrinome nemažėjančias investicijas į paslaugų bei tinklo kokybę. Kartu intensyviai ruošėmės datai, kai Europoje iš esmės nebeliko tarptinklinio ryšio mokesčio ir užtikrinome, kad Lietuvos gyventojai ir toliau galėtų naudotis itin pigiu mobiliuoju ryšiu. Be to, pasiūlėme naujų paslaugų ir galimybių – hibridinio tipo internetą, debesų kompiuteriją, naujus mobiliojo ryšio paslaugų planus, „Xiaomi“ išmaniuosius telefonus. Tai leido išlaikyti esamus ir pritraukti naujų klientų“, – sako „Telia“ vadovas Kęstutis Šliužas.

Augantis klientų skaičius lėmė atskirų „Telia Lietuva“ paslaugų pajamų augimą. Įrangos pardavimo pajamos šį pusmetį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo beveik penktadaliu (18,7 proc.), mažmeninio mobiliojo ryšio paslaugų – 7,3 proc., plačiajuosčio interneto paslaugų – 3,4 procento. Prie bendro pajamų augimo prisidėjo ir didesnės nei prieš metus pajamos iš tinklų sujungimo paslaugų.

Pajamų augimą iš mobiliojo ryšio paslaugų daugiausia lėmė intensyvus mobiliųjų duomenų naudojimo augimas. Šį pusmetį „Telia“ klientai persiuntė 1,7 karto daugiau mobiliųjų duomenų nei tuo pačiu laikotarpiu 2016 metais – iš viso 18 terabaitų duomenų.

Tokia tendencija, pasak K.Šliužo, lemia ne tik bendrovės pajamų augimą, bet ir didėjančias investicijų apimtis – į tinklo modernizavimą bei interneto spartos didinimą.

Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius „Telia“ į tinklų atnaujinimą ir kitus infrastruktūros modernizavimo projektus iš viso investavo 26,9 mln. eurų – 14,5 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Investicijoms į mobiliojo ryšio tinklą skirta 7,8 mln. eurų, IT sistemų atnaujinimui – 8,2 mln. eurų, o į fiksuotojo ryšio tinklą investuota 9,4 mln. eurų.

Šiemet bendrovė pradėjo didžiausią IP tinklo įrangos modernizavimo projektą savo istorijoje bei penkiuose didžiuosiuose miestuose įdiegė naujausios mobiliojo ryšio technologijos „4.5G / LTE Advanced Pro“ bazines stotis, leidžiančias vartotojams naudotis iki 500 Mb/s siekiančia duomenų atsisiuntimo sparta. Šiuo metu „Telia“ iš viso turi 1786 4G bazines stotis ir dengia 99 proc. Lietuvos teritorijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius