Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trakietė Reda Štarė Azijoje užsuko verslą, kuris Lietuvoje būtų uždraustas

Savo virtuvėje išvirti gardžią sriubą ir už pinigus ja vaišinti užsienio svečius Lietuvoje būtų neįmanoma – kaipmat sulauktum Maisto ir veterinarijos tarnybos bei higienos prievaizdų vizito. Azijos šalyse į maistą žiūrima paprasčiau. Būtent tai ir išnaudojo iš Trakų kilusi 30-metė Reda Štarė, jau metus puoselėjanti savo verslą.
Reda Štarė
Reda Štarė / Asmeninio albumo nuotr.

Internetinė svetainė ar, jei norite, socialinis tinklapis PlateCulture.com kelionę po Azijos šalis planuojantiems žmonėms suteikia galimybę susirasti ir užsirezervuoti vakarienę vietinių gyventojų namuose.

Specialiai svečiams pagaminti tradiciniai patiekalai – ne tik malonumas skrandžiui. Tokia viešnagė padeda iš arčiau susipažinti su šalies kultūra ir daug ką išgirsti iš pirmų lūpų.

Nušvitimas Keraloje  

Viskas prasidėjo nuo to, kad R.Štarė yra aistringa ir smalsi keliautoja. Ilgesnį laiką ji gyveno Graikijoje, Malaizijoje ir Tailande. Be to, matematinius bei finansų specialistės įgūdžius tobulino JAV.

To nepajausi lankydamasis muziejuose ar prabėgdamas per visus must see (privalai pamatyti – liet.) objektus.

Vis dėlto vakarienei į vietos gyventojų namus pirmą kartą ji buvo pakviesta per viešnagę Pietų Indijoje. Keraloje mergina suprato, koks iš tikrųjų gardus tradicinis maistas, pagamintas ne restorane ar gatvėje, bet eilinių miestelėnų virtuvėje.

„Tada ir supratau, ką reiškia PlateCulture, kai per 2–3 valandas patiri ir supranti daugiau nei per dviejų mėnesių kelionę: tikras maistas ir kultūrinė patirtis bei supratimas, kaip žmonės iš tiesų gyvena. To nepajusi lankydamasis muziejuose ar prabėgdamas per visus must see (privalai pamatyti – liet.) objektus“, – pasakoja startuolė.

Dėkingi už progą „žaisti“ restoraną

Anuomet buvo 2010-ieji. Kad idėja taptų konkrečiais veiksmais, prireikė dar trejų metų. Tačiau šiemet jau galima džiaugtis ir rezultatais: iki šios dienos autentišką vakarienę per PlateCulture.com rado apie 800 turistų iš įvairiausių pasaulio kraštų.

„Svečius į savo namus kviečia 85 šeimininkai, o bendruomenė, skaičiuojant visus, besidominčius mūsų veikla bei vieną dieną norinčius tapti šeimininkais, sudaro apie 4000, – augimu džiaugiasi R.Štarė, pirmųjų partnerių paieškas pradėjusi pagal principą iš lūpų į lūpas. – Pradžioje viskas vyko per asmeninius pokalbius, tiesiogiai klausinėjant, ieškant rekomendacijų ar lankantis renginiuose, pritraukiančiuose gaminti mėgstančią publiką.

A.Petkūnaitės nuotr./Jūros gėrybės
A.Petkūnaitės nuotr./Jūros gėrybės

R.Štarė netruko įsitikinti azijiečių meile maistui ir jo gaminimui. Dėl galimybės su užsieniečiais pasidalyti skonių ir aromatų paslaptimis jie noriai sutikdavo leistis į lietuvės siūlomą avantiūrą ir atverti namų duris nepažįstamiesiems.

„Azijiečiai ne tik mėgsta skaniai pavalgyti, bet daugelis svajoja vieną dieną atidaryti savo restoraną. Su PlateCulture jie gali išbandyti sugebėjimus, tarsi „žaisdami” restoraną. Manau, tai ir yra visa paslaptis“, – šypsosi R.Štarė.

Nuotykis – ir lėkštėje

Plateculture.com portale kol kas siūlomos vakarienės Malaizijoje, Tailande, Vietname ir Singapūre. Kiekvienos šeimos virtuvės aprašyme pateikiamas valgiaraštis, šeimininkų istorijos ir atsiliepimai apie jų organizuotas vakarienes.

Azijiečiai ne tik mėgsta skaniai pavalgyti, bet daugelis svajoja vieną dieną atidaryti savo restoraną.

Populiariausios išbandytos namų virtuvės rodomos pagrindiniame puslapyje arba skiltyje Our picks (Mūsų pasirinkimas – liet.). Užsisakę vakarienę klientai gauna tikslias detales, kaip nuvykti iki namų. Sumokama per PayPal sistemą, o tinklo kūrėjai nuo transakcijos pasiima komisinį mokestį.

„Štai toks paprastas verslo modelis“, – neslepia Vilniuje gyvenanti pašnekovė.

Kas pagrindinis jos siūlomos paslaugos vartotojas? Nuo kelionių vadovo nebijantis atsiplėšti turistas, ieškantis originalių patirčių, kultūrinio grynumo, trokštantis bent akies kraštu pažvelgti į vietinių kasdienį gyvenimą, verdantį už uždarų durų. Ir, žinoma, tas, kuris neabejingas maistui. Kuris nori ne tik būti sotus, bet lėtai ragauti.

A.Petkūnaitės nuotr./Suktinukai
A.Petkūnaitės nuotr./Suktinukai

„Tokios vakarienės metu dar gauni autentišką namų aplinką, vietinių žmonių draugiją ir atsakymus į kilusius klausimus: kiekvienas šeimininkas kalba angliškai ir mielai bendrauja su svečiais. Temų mes nebandome „įrėminti“, tačiau pokalbiai dažniausiai sukasi apie maistą. Be to, paslauga įdomi net ir vietiniams. Tikiu, kad tai yra tam tikras kokybės ženklas ir garantija, kad PlateCulture niekada netaps turistų spąstais“, – šypsosi R.Štarė.

Domisi užsienio investuotojai

Verslas, kuriam Azijoje R.Štarė įžvelgė nišą, Lietuvoje būtų neįmanomas. Čia viskam, ką dedi į lėkštę ir už tai imi pinigus, turi gauti leidimą, higienos normų atitikimo sertifikatus.  

Paslauga įdomi net ir vietiniams. Tikiu, kad tai yra tam tikras kokybės ženklas ir garantija, kad PlateCulture niekada netaps turistų spąstais.

„Azijoje į maisto gamybą ir jos reguliavimą žiūrima paprasčiau. Netgi gatvėje valgyti saugu“, – asmenine patirtimi dalijasi moteris. Ji sako, kad panašių į jos verslų gal ir galima atrasti, tačiau PlateCulture idėja vis dar yra novatoriška.

Matyt, todėl ji domina ir potencialius užsienio investuotojus. R.Štarė, kaip viena iš aštuonių perspektyviausių startuolių, dalyvauja „Versli Lietuva“ projekte „Startup Lithuania Roadshow“, kurio metu ieško investuotojų San Fransiske, Tel Avive, Londone, Dubline ir Helsinkyje.  

„Kol kas šios kelionės dar tęsiasi, todėl išmatuoti visą naudą dar anksti. Tačiau jau dabar esame užmezgę puikių kontaktų, kurie ateityje, tikiu, virs naudingu bendradarbiavimu“, – neabejoja startuolė, PlateCulture vadinanti ne tik pagrindine veikla, bet ir gyvenimo būdu.

Nuotr. iš Plateculture.com/Reda Štarė, „PlateCulture“ įkūrėja
Nuotr. iš Plateculture.com/Reda Štarė (kairėje)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius