Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 11 14 /18:26

Žiniasklaidos koncernas „Alma Media“ apsisprendė parduoti BNS įmonių grupę

Tarptautinis Suomijos kapitalo žiniasklaidos koncernas „Alma Media“ apsisprendė parduoti BNS įmonių grupę, kuriai Lietuvoje priklauso naujienų agentūra BNS bei žiniasklaidos stebėsenos ir tyrimų bendrovė „Mediaskopas“.
BNS vadovas Artūras Račas
Buvęs BNS vadovas Artūras Račas / Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr.

Portalo vz.lt duomenimis, savininkai potencialių pirkėjų dairosi visose trijose Baltijos šalyse. Kvietimą apsvarstyti BNS grupės įsigijimo galimybę esą gavo ir kelios stambios Lietuvos žiniasklaidos bendrovės.

Tarp BNS klientų yra didžiausios pasaulio naujienų agentūros, pavyzdžiui, „Reuters“, „Interfax“, tokios organizacijos kaip Europos komisija, Pasaulio bankas ir kitos, – vardijo A.Račas.

„BNS didelis privalumas yra tai, kad tai yra vienintelė Lietuvos, Latvijos ir Estijos regioną apimanti žiniasklaidos priemonė. Tinkamai organizuojant darbą galima gauti naujienas iš visų trijų Baltijos valstybių iš karto. BNS naujienų agentūra tuo pakankamai gerai naudojosi. Tarp jos klientų yra didžiausios pasaulio naujienų agentūros, pavyzdžiui „Reuters“, „Interfax“, tokios organizacijos kaip Europos Komisija, Pasaulio bankas ir kitos“, – 15min.lt sakė buvęs BNS vyriausiasis redaktorius ir direktorius Artūras Račas, iš pareigų atsistatydinęs šių metų kovą.

Pasak jo, naujienų agentūroms, kaip ir visai žiniasklaidai, krizė padarė pakankamai didelę įtaką. BNS krizę išgyveno pakankamai sėkmingai, tačiau nuo 2011 m. visos grupės padėtis pradėjo prastėti.

Praėjusių metų rugsėjo mėnesį buvo pakeistas naujienų agentūros vadovas. Juo tapo iki tol telekomunikacijos įmonėje dirbęs Estijoje gyvenantis suomis Marcusas Nisula. Iki jo BNS grupei ir BNS Estijos monitoringo padaliniui vadovavo Svenas Erikas, prieš jį BNS vadovavo Estijos padalinio vadovas Anvaras Samostas.

Pasak A.Račo, pirmuosius ženklus, jog agentūra ruošiama pardavimui, jis pastebėjo dar dirbdamas BNS. Kodėl informacija apie agentūros pardavimą viešumon iškilo tik dabar, jis tiksliai atsakyti nesiėmė: „Manau, kad tai atsitiktinumas. Planas parduoti galėjo būti paleistas jau šių metų viduryje. Tam reikia pakankamai daug laiko, todėl politinio fono ir informacijos apie pardavimą tikrai nesiečiau.“

Tarptautinis savininkas ir garantavo, kad nebuvo jokio kišimosi, jokio politinio ar net verslo intereso, kuris atsispindėtų turinyje. BNS yra unikali žiniasklaidos priemonė, nes ji nepriklauso ir nuo reklamos.

A.Račas pabrėžė, jog BNS yra unikali žiniasklaidos priemonė, todėl jos pardavimas gali kelti nerimą.

„Kalbant apie žiniasklaidos rinką aš matyčiau didelį pavojų, nes, mano supratimu, BNS iki šiol Lietuvoje yra viena iš objektyviausių ir labiausiai nepriklausomų žiniasklaidos priemonių. Tarptautinis savininkas ir garantavo, kad nebuvo jokio kišimosi, jokio politinio ar net verslo intereso, kuris atsispindėtų turinyje. BNS yra unikali žiniasklaidos priemonė, nes ji nepriklauso ir nuo reklamos. Reklamdaviai negali daryti įtakos turiniui“, – sakė jis.

Buvusio BNS vadovo nuomone, jeigu agentūra būtų parduota Lietuvoje esančiam savininkui, jos savarankiškumui iškiltų didesnis pavojus.

BNS įmonių grupei taip pat priklauso žiniasklaidos stebėsenos ir tyrimų bendrovės „Mediaskopas“, „Mediju Monitorings“, „ETA Uudistetalituse“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius