Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ES draudimu apdrausti laivus nusitaikė į rusiškos naftos eksportą

Europos Sąjungos draudimas apdrausti rusišką naftą gabenančius tanklaivius potencialiai gali būti skausmingesnis Maskvai už Bendrijos embargą rusiškai naftai, sako analitikai.
Naftos gavyba
Naftos gavyba / 123rf.com nuotr.

Draudimas apdrausti rusišką naftą gabenančius tanklaivius numatytas šeštajame ES ekonominių sankcijų Rusijai pakete. Šiomis sankcijomis siekiama nubausti Rusiją už jos agresiją prieš Ukrainą.

Tuo metu Didžiojo septyneto (G-7) lyderiai nori nustatyti iš Rusijos importuojamos naftos kainos „lubas“, siekdami dar labiau apkarpyti Kremliaus pajamas.

ES draudimas apdrausti ir perdrausti rusišką naftą gabenančius laivus įvedamas Maskvai siekiant padidinti pardavimus Kinijai bei Indijai ir taip bandant sumažinti embargo poveikį.

„Skausmingesnis už embargą“

Draudimas apdrausti rusišką naftą gabenančius laivus „turės didesnių pasekmių naftos rinkai nei ES naftos embargas“, pažymėjo Vokietijos banko „Commerzbank“ analitikas Carstenas Fritschas.

Įmonėms nebebus leidžiama gabenti naftą iš Rusijos jūra arba apdrausti tokius krovinius.

ES draudikai turi iki metų galo pasirengti įgyvendinti šį draudimą, o Jungtinės Karalystės draudikai turėtų pasekti jų pavyzdžiu.

„Poveikis bus, ir jis darys įtaką kainodarai“, – sakė JAV finansų maklerio įmonės „Marsh“ tarptautinio jūrų transporto skyriaus vadovas Marcusas Bakeris.

Panašus draudimas buvo įvestas ir 2012 metais, kai ES uždraudė Europos draudikams ir perdraudikams apdrausti iranietišką naftą gabenančius laivus.

Blokas taip pat įvedė draudimą pirkti iranietišką naftą. Naftos embargas buvo viena iš sankcijų, įvestų šiitiškai respublikai už jos branduolinę programą.

Komercinių laivų operatoriai privalo apdrausti laivą, jo krovinį ir apsidrausti apsaugos ir žalos atlyginimo draudimu nuo tokių įvykių, kaip karas ir žala aplinkai.

Jūrų draudimo brokerio „Eyssautier-Verlingue“ vykdomasis direktorius Mathieu Berrurier (Matjė Beriurjė) naujienų agentūrai AFP sakė, kad galimoms išmokoms dėl tokių įvykių reikia didelių grynųjų pinigų sumų.

Dėl to draudikai steigia apsaugos ir žalos atlyginimo klubus, kurie „gali pasiūlyti garantijas, atitinkančias riziką, susijusią su tokiais įvykiais kaip didelis naftos išsiliejimas ar susidūrimas su vandenyno laineriu“, sakė M.Berrurier.

„Reikalingos milžiniškos sumos“, – pabrėžė jis ir pridūrė, kad tokios nelaimės gali kainuoti „milijardus dolerių“.

2008–2012 metais Rusijos prezidento pareigas ėjęs Dmitrijus Medvedevas, kuris šiuo metu yra šalies Saugumo tarybos pirmininko pavaduotojas, užsiminė, kad Maskva galėtų apeiti draudimą suteikdama valstybės garantijas naftos eksportui.

Tai leistų Rusijai apsidrausti pačiai ir apeiti ES sankcijas, tvirtino jis.

„Tai iš dalies tiesa“, – sakė konsultacijų įmonės „Energy Aspects“ analitikė Livia Gallarati.

Tačiau turint galvoje, kad net 95 proc. apsaugos ir žalos atlyginimo draudimo rinkos tenka ES ir Jungtinėje Karalystėje įsikūrusiems draudikams, Rusijai bus sunku visiškai apeiti draudimą.

„Rinka taip stipriai persipynusi su Europa, kad bus beveik neįmanoma“ išvengti draudimo poveikio, naujienų agentūrai AFP sakė vienas naftos laivybos sektoriaus vadovas, kalbėjęs su anonimiškumo sąlyga.

„Nėra labai brandžios ir gilios alternatyvios draudimo rinkos“, – pridūrė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius