Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Klaipėdoje dėl uosto valymo darbų stabdomas SGD terminalo darbas

Iš Belgijos atplaukusi žemsiurbė „Al Idrisi“ netrukus pradės siurbti uosto akvatorijoje susikaupusį gruntą. Darbai truks apie porą savaičių. Kuriam laikui teks sustabdyti SGD terminalo darbą. Kad žemsiurbė galėtų netrukdomai dirbti, prie kitos krantinės būtina peršvartuoti dujovežį „Independence“.
Žemsiurbė „Al Idrisi“
Žemsiurbė „Al Idrisi“ / L. Sėlenienės nuotr.

Laivas-dujų saugykla „Independence“ nuo specialiai jam pastatytos SGD terminalo krantinės turėtų būti patrauktas šeštadienio rytą. Kiek laiko jis bus prišvartuotas prie bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ krantinės, tiksliai dar nežinoma. Tačiau visą tą laiką terminalo darbas bus apribotas, mat laivas bus atjungtas nuo dujotiekio.

„Bus nutraukti dujų padavimo darbai. Žinoma, sistema, kurioje lieka dujų, bus užsandarinama. Panašiai Klaipėdos uoste yra švartuojami naftos tankeriai“, – pasakojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovas Arvydas Vaitkus.

L. Sėlenienės nuotr. /Arvydas Vaitkus
L. Sėlenienės nuotr. /Arvydas Vaitkus

Žemsiurbė pietinės uosto dalies valymus turėtų atlikti per porą savaičių. Numatyta išsiurbti 600 tūkst. kub. m grunto. Trečdalis jo yra susikaupę ties „Independence“ dujovežiu, nors toje vietoje akvatorija iki 16,5 m buvo išgilinta vos prieš porą metų. Specialistai spėja, kad po maždaug tiek pat metų dėl gamtinių procesų susikaupiančias sąnašas teks ir vėl valyti.

Tik viliamasi, kad tai jau bus daroma su paties Klaipėdos uosto įsigyta žemsiurbe. Taip darbai būtų atliekami žymiai mažesnėmis sąnaudomis. Dabar kompanijos „Jan DE Nul N.V“ darbai Klaipėdos uostui kainuos 2,9 mln. eurų. Už šiuos pinigus žemsiurbė iš uosto ne tik išsiurbs susikaupusias sąnašas, bet ir nuplukdys jas į dampingo – grunto išpylimo – rajoną jūroje.

„Gruntas bus plukdomas 20 km nuo uosto vartų ir išpilamas. Šita žemsiurbė gali ne tik siurbti, o ir savo susiurbtu smėliu pamaitinti paplūdimius. Smėlis į reikiamą vietą išmetamas specialiomis žarnomis. Tačiau to grunto, kurį surinksime Klaipėdos uoste, kokybė neleidžia maitinti paplūdimių. Jį teks gabenti į jūrą“, – pasakojo žemsiurbės kapitonas Robinas van der Windtas.

L. Sėlenienės nuotr. /Žemsiurbės „Al Idris“ kapitonas Robin van der Windt.
L. Sėlenienės nuotr. /Žemsiurbės „Al Idrisi“ kapitonas Robin van der Windt

Baigus laivybos kanalo valymą, prasidės ir gilinimo darbai. Šiuo metu Klaipėdos uosto akvatorijos projektinis gylis yra 14,5 metro. Iki 2021 metų, tikimasi, gylis jau sieks 17 metrų.

Pasirūpinti reikiamais gyliais laivybos kanale ir prie krantinių būtina norint priimti kuo didesnių parametrų laivus. Remiantis Klaipėdos uosto laivų eismo tarnybos duomenimis, didžiųjų laivų Klaipėdos uoste sparčiai daugėja. 2013 metais į uostą atplaukė 382 laivai daugiau kaip 200 metrų ilgio, o 2014 metais tokių laivų skaičius išaugo iki 465.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius