Prieš savaitę įmonė „Klaipėdos nafta“ gavo krantinės statybos leidimą, tad dabar pasidėjo platformos konstrukcijų betonavimo darbai, kuriuos atlieka konkursą laimėjusi Latvijos bendrovė BMGS. Krantinės statybos darbus planuojama baigti iki šių metų spalio 1 dienos, o visą terminalą užbaigti iki metų pabaigos.
BMGS laimėjo pagal mažiausios pasiūlytos kainos kriterijų ir įsipareigojo atlikti visus darbus už 27,19 mln. EUR (93,88 mln. LTL) be PVM.
Sukalta pusė polių
„Nepaisant šalto oro pradedami polių betonavimo darbai. Šiuo metu sukalti 65 poliai iš 134. Dar kartą buvau patikintas, jog statyba vyksta neatsiliekant nuo grafiko. Projekto įgyvendinimo tempai labai dideli, „Klaipėdos naftos“ vadovas dar kartą patikino, jog grėsmės, kad projektas nebus įgyvendintas laiku, nėra. Pats asmeniškai periodiškai lankausi Klaipėdoje, kad būtų galima kontroliuoti vykdomą procesą“, – sakė premjeras A.Butkevičius. Išprovokuotas žurnalistų jis šypsodamasis pridūrė, kad jei šis projektas nebus įgyvendintas laiku - atsistatydins.
Kartu su uosto atstovais premjeras nuplaukė iki salos, kur šiuo metu intensyviai vyksta statybos darbai.
Latvių kompanija BMGS į pagalbą ketina pasitelkti „Smiltynės perkėlos“ keltus, kurie atplukdytų betonvežius iki vietos.
Viliamasi, kad atšalę orai nesuktrukdys įgyvendinti užsibrėžtus darbus: maždaug ties Kiaulės Nugaros sala prasideda zona, kur Kuršių marios užšąla. Ketinama pasitelkti ledlaužius, kad poliai toliau būtų kalami.
„Vienam metrui polio įkalti reikia maždaug 1500 smūgių. Įsivaizduokite, kokia apkrova padaroma“, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.
Planuojama, kad krantinės betonavimo darbai bus užbaigti vasarą. Pirmajame etape planuojama išlieti apie 36 kub. m betono. Vėliau, pasiekus reikiamą išlieto betono stiprumą, bus pradėtas kitas polių konstrukcijų betonavimo etapas. Iš viso 450 m ilgio krantinės statybos darbams prireiks apie 6500 kub. m betono ir apie 950 t armatūros.
Derasi su dujų tiekėjais
Klaipėdos jūrų uosto direkcija praėjusiais metais įgyvendino vieną svarbiausių darbų būsimam SGD terminalui – iškasė duobę būsimajam laivui-saugyklai priimti. Duobės paruošimas atsiėjo apie 70 mln. Lt.
Uosto direkcijos speciastai reguliariai tikrina salos šlaitus – stebima, ar jie nepasislinko. Kol kas nuokrypių nepastebėta. Praėjus ledonešiui bus atlikta išsamesnė analizė. Baiminamasi, kad šlaito pokyčiui įtakos turės ir čia besišvartuosiantys laivai.
Šalia krantinės, į kurią įkasta simbolinė kapsulė, 2014 m. pabaigoje švartuosis SGD laivas-saugykla „Independence“. Šiame laive vienu metu galima laikyti 170 tūkst. kub. m suskystintųjų gamtinių dujų, metinis pajėgumas sieks apie 3-3,5 mlrd. kub. m išdujintų dujų.
„Įgyvendindama SGD terminalo projektą, Lietuva siekia energetinio savarankiškumo. Norime, kad ateities kartos suvoktų, jog nuosekliai ir kryptingai dirbant įmanoma pasiekti užsibrėžtų tikslų. Tokią žinią palikome laiške ateities kartoms. O dabar svarbiausia atlikti darbą laiku ir pasiekti teigiamų rezultatų“, – teigia premjeras A.Butkevičius.
Energetikos ministras Jaroslavas Neverovičius informavo, jog šiuo metu intensyviai vyksta derybos su Lietuvos ir užsienio įmonėmis. Artmiausiu etu ketinama vykti į Norvegiją, kur rengiamas susitikimas su potencialiais dujų tiekėjais.