Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl laivai Baltijos jūroje „pamėgo“ dyzeliną?

Lietuviai pradeda laivuose montuoti išmetamųjų dujų įrangą, kuri daugeliui laivų bus reikalinga dėl naujų aplinkos taršos reikalavimų. Į naują nišą žengiantis „Vakarų laivų remontas“ pirmąjį užsakymą gavo iš olandų. Kol kas sutartis pasirašyta dėl penkių laivų, tačiau bendrovė tikisi ir daugiau užsakymų.
„Vakarų laivų remontas“ stiprina savo pozicijas Europos žemsiurbių ir žemkasių laivų remonto rinkoje.
Vakarų laivų remontas / „Vakarų laivų gamyklos“ nuotr.

Išmetamųjų dujų valymo įrangą „Vakarų laivų remontas“ jau sumontavo dviejuose iš penkių Olandijos kompanijai „Spliethoff“ priklausančių laivų. Dėl šio visiškai naujo keliolikos milijonų eurų vertės projekto bendrovei teko konkuruoti su Lenkijos įmone.

Reikalavimas mažinti išmetamųjų dujų sieros kiekį taikomas laivams, plaukiojantiems Baltijos jūroje. Tačiau ne visos kompanijos skuba įdiegti įrenginius, vadinamus „skruberiais“. Nemažai laivų plaukioja naudodami jūrinį dyzeliną.    

„Kuro kaina yra nedidelė, tai ir daug projektų yra nukelti geresniems arba, sakykim, blogesniems laikams. Mes turėjome nemažai užsakymų šiais metais padaryti, bet kadangi kuro kainos rinkoje krito  ir kuras nėra toksai brangus, šiandien mes turime mažiau užsakymų“, – pasakojo „Vakarų laivų remonto“ direktorius Andrejus Babachinas.

Vieno „skruberio“ sumontavimas, priklausomai nuo laivo dydžio ir valymo įrangos kokybės, kainuoja nuo 2 iki 4 mln. eurų. Viena stambiausių tarptautinių keltų linijų ir kruizų Europoje kompanija „DFDS“ iš 50 turimų laivų 48-uose jau sumontavo „skruberius“. Viskas atsiėjo daugiau nei 100 mln. eurų.

Skaičiuojama, kad investicija vienam laivui atsipirks per trejus-ketverius metus. Bilietų kainų iš Klaipėdos į Vokietijos ir Švedijos uostus kursuojančių keltų danų kompanija kol kas nedidina.

„Kol kas rinkoje situacija nepakito ir kitos laivybos kompanijos investavo į „skruberius“. Todėl  konkurencijos pakitimų pervežimo rinkoje nejaučiame“, – sakė „DFDS“ viceprezidentas Anders Refsgaard.

Turėti arba „skruberius“, arba naudoti mažą sieros kiekį turinčius dyzelininius degalus nuo metų pradžios laivybos bendroves įpareigoja Europos Sąjungos reglamentas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius