„Manau, suprasime, kaip tai bus praktiškai įgyvendinta, kai sužinosime naujosios Lietuvos Vyriausybės nuomonę. Bet kuriuo atveju, svarstant regioninio SGD terminalo projektą, Klaipėdos veiksnys bus gana svarus. Dabar apie tai daugiausia nekalbama, bet kai bus priimamas regioninis sprendimas, Klaipėdos klausimas turi būti aiškus. Šiuo metu Klaipėdos projekto statusas, įgyvendinimo etapas ir daugelis kitų klausimų tebėra gana neaiškūs“, – BNS pareiškė Danielis Pavlutis.
Lietuva Klaipėdoje įgyvendina savo SGD terminalo projektą, kuris gali pakeisti bendrą regioninį tokio terminalo projektą, teigė ministras.
D.Pavlutis pabrėžė, kad Klaipėdos projektas gali sutrikdyti bendro regioninio SGD terminalo koncepciją.
„Žvelgiant į viešą informaciją – norėčiau pabrėžti, į viešai prieinamą informaciją apie Klaipėdos projektą, išlaidos yra tiek didelės, kad Latvija visiškai nebus suinteresuota dalyvauti dengiant tokias neracionalias sąnaudas. Visas regionas žvelgia į šį projektą ir užduoda labai daug klausimų – kodėl tai reikia daryti būtent taip. Tai gali padaryti poveikį bendrai padėčiai regione, nes tuo atveju, jei Lietuva nebus suinteresuota dalyvauti regioninio SGD terminalo projekte, regioninio sprendimo ekonominis pagrįstumas, savaime aišku, sumažės, nes sumažėja rinka. Lietuvos dalis sudaro beveik pusę dujų vartojimo Baltijos šalyse. Taigi jos pasitraukimas iš šio projekto gali būti labai svarus veiksnys“, – pareiškė ministras.
Siekdama sumažinti energetinę priklausomybę nuo Rusijos, Lietuva ketina Klaipėdoje pastatyti suskystintų gamtinių dujų terminalą. Tuo tarpu Latvija tvirtina, kad Baltijos šalims būtų tikslinga pastatyti bendrą didelį SGD terminalą ir jis turėtų būti pastatytas Latvijos teritorijoje.
Pernai rudenį Lietuvai, Latvijai ir Estijai nepavyko galutinai susitarti dėl regioninio SGD terminalo statybos, todėl Europos Komisija (EK) pradėjo nepriklausomą tyrimą tinkamiausiai terminalo statybos vietai nustatyti.
Komisija tyrimo rezultatus planuoja paskelbti iki metų pabaigos, bet jau yra žinių, kad konsultacijų įmonė „Booz&Company“, Komisijos užsakymu siekianti nustatyti tinkamiausią vietą regioniniam SGD terminalui statyti, tinkamiausia šalimi pripažino Estiją – tuo atveju, jei šiame projekte dalyvaus ir Suomija.