-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trys mitai apie laisvąją elektros rinką

Praėjus beveik dvejiems metams nuo pilno elektros rinkos atsivėrimo, verslas vis dar mokosi pagrindinių pamokų. Nors 72 proc. įmonių elektrą laisvojoje rinkoje perka dėl galimybės sutaupyti, tačiau dalis vis dar neturi pakankamai informacijos apie rinkos naudą, o tai lemia neteisingų mitų susiformavimą.
Rūko paslėpti...
Rūko paslėpti... / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pirmas mitas: „Man nereikia“

Vis dar sklando mitas, kad mažai suvartojančioms įmonėms tiekėjo rinktis neverta, nėra poreikio, o mažuose miestuose tiekėjų iš vis nėra. Išties yra visiškai kitaip.

Dauguma veiksnių ir atliktų tyrimų duomenų rodo, kad verslas jau yra pakankamai informuotas apie laisvąją elektros rinką – tik 1 proc. įmonių nežino, kad gali rinktis nepriklausomą tiekėją, ir tik 1 proc. neįsivaizduoja, kaip tai padaryti. Tačiau akivaizdu, kad joms nepakanka žinių apie rinkos naudą.

Vis dar sklando mitas, kad mažai suvartojančioms įmonėms tiekėjo rinktis neverta, nėra poreikio, o mažuose miestuose tiekėjų iš vis nėra. Išties yra visiškai kitaip. Nepasirinkusi nepriklausomo tiekėjo, įmonė automatiškai perka elektrą iš visuomeninio tiekėjo, kuris taiko garantinę elektros kainą. Tai reiškia, kad visuomeniniam tiekėjui nustatytų elektros energijos įsigijimo ir visuomeninio tiekimo paslaugos kainų sumai pritaikomas 1,25 koeficientas.

Tuo tarpu kalbant apie nepriklausomų tiekėjų veikimo geografiją, vertėtų žinoti, kad nesvarbu, kur tiekėjas yra įsikūręs, elektrą jis tiekia visoje Lietuvoje. Elektros tiekimo procesas galutiniam vartotojui nesikeičia – elektra tiekiama kaip ir iki šiol, tiesiog paslauga išskiriama į dvi dalis: vartojamą prekę – elektrą – tiekia nepriklausomas tiekėjas, o už prekės pristatymą atsakingas perdavimo sistemos operatorius.

Antras mitas: „Nesutaupysiu“

Manymas, kad sutaupyti nėra galimybių, yra neteisingas.

Informacijos stoką apie rinkos privalumus patvirtina ir faktas, kad 23 proc. įmonių dar nėra apsisprendusios, ar pasirinks nepriklausomą tiekėją. Tiek pat jų buvo ir praėjusiais metais. Pagrindine priežastimi jos įvardija negalėjimą įvertinti, ar sutaupytų. Taip kur kas dažniau mano smulkios įmonės, kuriose dirba iki 9 darbuotojų.

Susidariusią situaciją pagrindžia ir tai, kad 17 proc. elektrą laisvojoje rinkoje pradėjo pirkti per pastaruosius metus, nors ji atvira beveik dvigubai ilgiau. Tai rodo, kad įmonės neturėjo pakankamai informacijos apie naudą ir realų kaštų pokytį.

Tomo Urbelionio/BFL nuotr./Ekonomika
Tomo Urbelionio/BFL nuotr./Ekonomika

Tačiau manymas, kad sutaupyti nėra galimybių, yra neteisingas. Kad įmonės sutaupys, yra faktas – 72 proc. perkančių elektrą laisvojoje rinkoje teigia sutaupantys, o gaunamų sąskaitų skaičiai tai paliudija – nesvarbu, kokio dydžio yra įmonė, ji gali sutaupyti nuo 10 iki 22 proc. išlaidų už elektros energiją.

Trečias mitas: „Atims daug laiko“

25 tūkst. įmonių nėra pasirinkusios nepriklausomo tiekėjo.

25 tūkst. įmonių nėra pasirinkusios nepriklausomo tiekėjo. 37 proc. nepasirinkusiųjų teigia, kad pagrindinė to priežastis – laiko trūkumas. Įmonių vadovai teigia neturintys pakankamai laiko lyginti pasiūlymus ir sudarinėti sutartis. Tad taip susiformuoja mitas, kad pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją – ilgas ir nuobodus procesas.

Tačiau pasirinkti tiekėją iš tiesų yra greita ir paprasta, be to, svarstymas pirkti elektrą laisvojoje rinkoje suteikia ir kitų privalumų, neatimdamas papildomo laiko – tiekėjai pasidalina visa reikalinga ir verslą dominančia informacija apie rinką bei pataria, kaip efektyviausiai sutaupyti elektros išlaidų sąskaita.

Tyrimą apie verslo įpročius laisvojoje elektros rinkoje „Elektrum Lietuva“ užsakymu 2014 m. lapkričio mėn. atliko tyrimų bendrovė „RAIT“. Tyrimo metu apklausta 250 smulkaus ir vidutinio verslo įmonių savininkų bei vadovų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius