Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„15min“ tyrimas: kur apsipirkti pigiau?

„15min“ tyrimas parodė, kad maisto produktų kainos tik nežymiai skiriasi nuo buvusių 2008-aisiais.
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / „15min“ tyrimas parodė, kad maisto produktų kainos tik nežymiai skiriasi nuo buvusių 2008-aisiais.
Šaltinis: 15min
0
A A

„15min“ pakartojo 2008-aisiais atliktą tyrimą: Vilniuje apsipirkome keturiuose didžiuosiuose prekybos centruose. „Maximos“, „Iki“, „Rimi“ ir „Norfos“ parduotuvėse pirkome populiariausius maisto produktus, norėdami išsiaiškinti, kur jie kainuoja pigiausiai ir kaip prekių kainos pasikeitė nuo 2008-ųjų.

Į dažniausiai perkamų produktų sąrašą, kaip ir prieš 2,5 metų, įtraukėme pusę kepalo „Palangos“ duonos, 0,9 litro pakuotę pieno „Visiems“, karštai rūkytą „Biovelos“ „Vilniaus servelatą“, pakuotę dešrelių „Lietuviškas standartas“, gabalėlį Rokiškio fermentinio sūrio, 250 g margarino „Vilnius“ pakelį, 6 „Vievio paukštyno“ kiaušinių pakuotę, butelį rapsų aliejaus „Floriol“, pomidorų, agurkų, JDC avižinių sausainių, 1,5 litro multivitaminų sulčių „Elmenhorster“, 0,5 alaus „Švyturio ekstra“ butelį ir mažą prekybos centro maišelį.

Palyginę tų pačių produktų kainas skirtinguose prekybos centruose galėtume sakyti, kad jos šiuo metu būtų vienodos, jeigu ne taikomos akcijos. Pavyzdžiui, multivitaminų sultys „Elmenhorster“ visuose keturiuose prekybos centruose kainavo 3,99 Lt, už virtas „Lietuviško standarto“ dešreles „Maximoje“, „Iki“ ir „Rimi“ mokėjome 4,79 Lt, o pieno „Visiems“ kaina svyravo nuo 2,35 iki 2,39 Lt.
Tačiau „Maximoje“ šįkart apsipirkome pigiau nei „Iki“, nes ten buvo taikoma akcija aliejui. „Maximoje“ jis kainavo 6,99 Lt, o kitur – 8,99 Lt.

„Danske“ banko vyresnioji analitikė Baltijos šalims Violeta Klyvienė patvirtino, kad prekybos centrai konkuruoja būtent akcijomis ir lojalumo programomis, o ne panašiomis kainomis. „Kai rinka jau padalinta, konkurencija kainomis nelabai apsimoka. Be to, mūsų prekybos centrų nėra labai daug. Todėl sakyti, kad tarp jų vyksta didžiulė konkurencija turbūt ne visiškai teisinga“, – kalbėjo analitikė.Palyginus su 2008 m. pajamos sumažėjo. Jeigu skaičiuotume pieno maišeliais, tai žmonės jų uždirba mažiau, nors pienas kainuoja tiek pat, – sakė analitikė J.Varanauskienė.

Visų keturių prekybos centrų atstovai tvirtino, kad panašias kainas ir nuolat taikomas akcijas lemia konkurencija. „Prekybos tinklai vienas kitą stebi, žiūri, kokios kainos. Jeigu kažkur kainos būtų žymiai aukštesnės, tai žmonės ten nebepirktų“, – sakė „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis. „Maxima Lt“ Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė skaičiavo, kad šiandien kas ketvirtas nuperkamas produktas yra perkamas akcijų metu. Tuo tarpu iki krizės akcijų metu buvo nuperkama tik kas septinta prekė.

Kainos pakito nežymiai 

Tas pačias prekes, kurias pirkome ir 2008-aisiais, pavyko rasti tik „Iki“ prekybos centre. „Maximoje“ nebuvo 6 „Vievio paukštyno“ kiaušinių pakuotės, todėl teko rinktis „Maxima Favorit“. „Rimi“ neradome pasirinkto margarino ir turėjome apsieiti be 6 kiaušinių. „Norfoje“ negavome pasirinktų dešrelių, avižinių sausainių, mažo kiekio margarino ir 6 kiaušinių pakuotės. Minėtuose prekybos centruose atitinkamai palikome 53,60 Lt, 51,09 Lt, 46,77 Lt ir 38,12 Lt.

Palyginimui: 2008-aisiais pigiausiai produktus pavyko įsigyti „Rimi“ parduotuvėje – čia jiems išleidome 47,11 Lt, „Maximoje“ – 47,37 Lt. Trečioje vietoje buvo „Norfa“, kurioje tie patys produktai kainavo 47,73 Lt, o ketvirtoje – „Iki“, kur už pasirinktus produktus teko pakloti 49,78 Lt. Išvada: to paties maisto produktų rinkinio kaina per 2,5 metų padidėjo nežymiai.

 SEB banko šeimos finansų ekspertė Julita Varanauskienė paaiškino, jog nuo 2008-ųjų pabaigos iki 2009-ųjų pabaigos maisto produktai Lietuvoje buvo atpigę, o dabar sugrįžo į tą patį lygį, koks buvo prieš dvejus metus. „Jeigu žiūrėtume į atskirtas prekių grupes, tai pamatytume, kad pieno kaina beveik tokia pat. Bet palyginus su 2008 metais žmonių pajamos sumažėjo. Jeigu skaičiuotume pieno maišeliais, tai žmonės jų uždirba mažiau, nors pienas kainuoja tiek pat“, – kalbėjo J.Varanauskienė. Ji skaičiavo, kad Lietuvos gyventojų pajamos iš darbo užmokesčio sunkmečiu sumažėjo maždaug 17 proc.

`altinis 15min.lt/Duonos kainų pokyčiai

„Danske“ banko vyresnioji analitikė Baltijos šalims V.Klyvienė priminė, kad į pagrindinį prekių krepšelį patenka ne tik maisto produktai, bet ir išlaidos, skiriamos būsto išlaikymui, transportui.
„Brangsta ne tik maisto produktai, brangsta ir kitos prekės, paslaugos“, – tai kodėl gyventojams tenka taupyti renkantis maisto produktus, aiškino pašnekovė.

Mieliau renkasi didesnius kiekius

Vaikščiodami po prekybos centrus taip pat pastebėjome, kad palyginus su prieškriziniu laikotarpiu, pirkėjams siūlomi didesni produktų kiekiai. Nė viename prekybos centre, skirtingai nei 2008-aisiais, neradome litro „Elmenhorster“ multivitaminų sulčių, tad teko rinktis 1,5 litro pakuotę. Ne visur gavome mažą pakuotę pasirinkto margarino. „Pas mus margarino pakuočių svoris svyruoja nuo 180 iki 500 gramų. Stambesnės pakuotės skirtos kepiniams“, – asortimento pokyčius aiškino „Norfos“ atstovas D.Ryliškis.

Prekybos centruose taip pat gerokai susitraukęs 6 kiaušinių pakuočių pasirinkimas. „Rinka diktuoja savo sąlygas. 10 kiaušinių pakuotė populiariausia, todėl jų daugiausia ir siūlome savo pirkėjams“, – sakė „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė. D.Ryliškis pridūrė, kad jo atstovaujamame prekybos tinkle populiari 30 kiaušinių pakuotė. „Didesnių pakuočių gausesnis pasirinkimas yra dėl to, kad jas labiau mėgsta pirkėjai. Taip pirkti ilgiau galiojančius produktus yra taupiau ir efektyviau“, – aiškino „Iki“ komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką