Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2009 m. Lietuvos reklamos rinka krito 39,2 proc.

Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės TNS LT duomenimis, 2009 metais šalyje reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse krito 39,2 procento. Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai žiniasklaidoje išleista 329,6 mln. litų.
Laikraščiai
Laikraščiai / Oksanos Školnajos/15min.lt nuotr.

Pasak TNS LT direktoriaus G.Juodpusio, kaip ir tikėtasi, 2009 metų pradžioje dėl neaiškios šalies ekonomikos situacijos stipriai vėlavo reklamos biudžetų tvirtinimas, tai turėjo neigiamos įtakos 2009 metų reklamos rinkai. 2009-aisiais Lietuvos reklamos rinkos smukimas viršijo pesimistines prognozes, ji nukrito iki 2004 metų pradžios lygio.

„2009 metų reklamos monitoringo duomenys rodo, kad jau nuo 2009 metų sausio reklamos apimtis gana žymiai sumažėjo. Tokia pat tendencija išliko visus metus, gal tik išskyrus vasaros mėnesius, kai ūgtelėjo reklamos apimtis televizijoje ir internete.

Sumažėję reklamdavių biudžetai, kritę žiniasklaidos kanalų reklamos įkainiai, konkurencija tarp žiniasklaidos kanalų dėl reklamos pinigų lėmė spartų reklamos rinkos mažėjimą“, – teigė G.Juodpusis.

Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad 2010 metais augs tik interneto reklamos rinka – 15 procentų.

Kaip ir ankstesniais metais, 2009-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose – atitinkamai 44 proc. ir 21,8 procento. Palyginti su 2008 metais, pernai buvo skiriama mažiau lėšų reklamai visuose žiniasklaidos kanaluose. Žurnalų reklamos pajamos krito 48,6 proc., laikraščių – 46,7 proc., televizijos – 37,2 proc., lauko reklamos rinkoje (įvertinus ir lauko vaizdo bei reklamos ant degalinių pylimosi pistoletų apimtį) – 36,1 proc., radijuje 28,2 proc., interneto reklamos rinkoje – 33,3 proc., kine – 8,3 proc.

Per 2009-uosius vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis krito nuo 161,25 iki 98,39 lito.

2009 metais aktyviausiai reklamavosi prekybos tinklai, mobiliojo ryšio operatoriai, maisto gamintojai, vaistinės, farmacijos bendrovės, valstybės institucijos, koncertų, renginių organizatoriai. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Tele2“, „Procter&Gamble“, „Bitė“, „Danone group“, „Henkel“, „Omnitel“, „Reckitt-Benckiser“, „Maxima LT“, „Palink“, „L’Oreal”.

Vis dar pesimistines prognozes atskleidė ir TNS LT šių metų vasario–kovo mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa, kurioje dalyvavo didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų ir žiniasklaidos priemonių savininkai bei vadovai. Anot jų, 2010 metais Lietuvos reklamos rinka mažės 14 proc., televizijos reklamos rinka – 10 proc., radijo – 13 proc., laikraščių – 18 proc., žurnalų – 16 proc., lauko reklamos rinka – 12 proc., kino reklamos rinka – 13 proc. Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad 2010 metais augs tik interneto reklamos rinka – 15 proc.

Šalies reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal savo 2009 metų reklamos monitoringo duomenis, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, kino, lauko ir vidaus reklamos davėjais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius