Lietuvos automobilių kelių direkcijos laikinojo direktoriaus pareigas einantis Algimantas Janušauskas tikina dėl senkančio ES pinigų šaltinio labai nesibaiminantis ir tikisi, kad valstybei atsigaunant padidės finansavimas iš biudžeto, planuojamos viešojo sektoriaus ir privataus verslo partnerystės programos bei viliamasi sulaukti ES lėšų, kurių nesuspės panaudoti kiti, pirmadienį rašo savaitraštis „Veidas“.
Anot Janušausko, iš 2007–2013 metais laikotarpio ES paramos skirta 2,3 mlrd. litų, iš jų jau panaudota 1,6 mlrd. litų – apie 70 proc.
„Iki 2011-ųjų pabaigos baigsime panaudoti europinius pinigus. Manau, tai pamatuotas ir teisingas sprendimas, nes kuo anksčiau investuoji, tuo anksčiau prasideda grąža ir nauda visuomenei didesnė. Ji akivaizdi – vidutiniškai vienas investuotas litas į kelių projektą duoda tris litus naudos. O saugaus eismo priemonės duoda visuomenei net 4,5 lito naudos“, – tvirtina A.Janušauskas.
Pasak jo, 2012–2013 metais dėl kelių finansavimo kils klausimų, bet yra keli variantai, ką būtų galima daryti.
„Visų pirma dabar mes negauname to, kas mums priklauso iš Kelių priežiūros ir plėtros programos. Per 2009–2010 metais apie 700 mln. Lt buvo paimta iš šios programos valstybės reikmėms. Dabar prognozuojama, kad 2011 metais finansavimas turėtų padidėti apie 100 mln. litų, palyginti su 2010 metais. Mes tikimės, kad valstybė atsigauna, tad gal jai nereikės tų pinigų, kurie skirti keliams“, – sako A. Janušauskas.
Antra, pasak jo, pradedama viešojo sektoriaus ir privataus verslo partnerystės programa – šiais metais bendradarbiaujant su verslu bus pradėtas bandomasis Palangos aplinkkelio statybos projektas. Be to, yra susitarimas, kad jei kas nors nespės investuoti ES lėšų, galbūt tie pinigai bus pervesti mums.
Anot A. Janušausko, lenkai labai daug investavo į savo pagrindinius kelius – tiek ES lėšų, tiek iš biudžeto. „Dar 2009-aisiais lenkai devynis kartus daugiau pinigų dėjo į vieną kelio kilometrą negu lietuviai. Kai 2009 metais Lietuvoje sumažėjo keliams skiriamos lėšos, lenkai, atvirkščiai, padidino kelių projektų finansavimą. Pasekmės tokios, kad mes turėjome atleisti žmonės, o jie priėmė jų daugiau ir kelius gerokai pagerino“, – aiškino A.Janušauskas.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos laikinojo vadovo žodžiais, šiemet į didžiuosius kelių projektus ketinama investuota apie 480 mln. litų. Bus pradėtas naujas Vilniaus pietinis aplinkkelis, kuris tęsis nuo Gariūnų Vaidotų stoties link. Jis bus skirtas tam, kad tranzitiniai sunkvežimiai, važiuojantys 9 B koridoriumi, jungiančiu Minską, Vilnių, Klaipėdą ir per jūrą – Europą, važiuotų ne per Vilnių, kaip dabar, o apsuktų miestą iš pietų.
Dar bus baigta kelio rekonstrukciją Grigiškėse – jis bus sutvarkytas pagal greitkelio standartą: iki šių metų rekonstruota viena pusė, o šiemet rekonstrukcija vyks antros pusės ir bus įrengti jungiamieji keliai šalia magistralės, kad vietinis transportas ja nevažinėtų.
Šiemet toliau bus tęsiami Jakų sankryžos darbai Palangos link, bus tiesiamas Palangos aplinkkelis, projektas Šiauliai–Panevėžys: bus nutiestas kelių juostų greitkelio standarto Kairių gyvenvietės aplinkkelis.