Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Apklausa: daugiau kaip pusė apklaustų verslininkų teigia, kad klientai labiau patenkinti galėdami atsiskaityti kortele

kortelių skaitytuvas
BFL nuotr. / kortelių skaitytuvas
Šaltinis: 15min
0
A A

Verslininkai, siūlydami galimybę mokėti kortele, pritraukia daugiau klientų, jaučiasi saugiau ir sprendžia aptarnaujančio personalo efektyvumo klausimus, rodo „Swedbank“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atliktas Lietuvos verslo ir gyventojų nuomonės tyrimas.

„Smulkus verslas, kaip ir stambios įmonės, jau įvertino mokėjimų kortelėmis privalumus, siekia išpildyti augančius vartotojų lūkesčius, atitikti jų poreikius bei įgyti daugiau konkurencinių pranašumų, – sakė „Swedbank“ Finansavimo ir lėšų valdymo departamento direktorius Dainius Vilčinskas. – Pernai skaitytuvus pradėjo naudoti ir tokios įmonės, kuriose tradiciškai iki šiol buvo atsiskaitoma grynaisiais – siuntų tarnybos, keleivių vežimo paslaugų įmonės, mugių bei turgaus prekeiviai. Kortelių skaitytuvai atsirado ir kai kuriose mokyklose.“

Elektroninių skaitytuvų tinklas praėjusiais metais intensyviausiai plėtėsi keleivių pervežimo paslaugas teikiančiose įmonėse, restoranuose ir maisto prekių parduotuvėse, o mokėjimo terminalus įsirengė vis mažesnės įmonės. Lietuvos banko duomenimis, pernai Lietuvoje prekybos ir paslaugų vietose iš viso buvo 38,2 tūkst. mokėjimo kortelių skaitytuvų.

„Swedbank“ užsakymu atliktame tyrime daugiau nei pusė apklaustų verslininkų (55,5 proc.), turinčių mokėjimo kortelių skaitytuvus, paminėjo, jog klientai yra labiau patenkinti galėdami mokėti kortele. „Ši atsiskaitymo kortele paslaugos vertė yra svarbiausia ir paslaugų, ir prekybos įmonėms, nepriklausomai nuo jų darbuotojų skaičiaus ar miesto dydžio, kuriame jos įsikūrusios“, – tyrimo rezultatus komentuoja D.Vilčinskas.

Tyrime dalyvavusios įmonės vardina ir kitus mokėjimų kortele privalumus – 30,1 proc. įmonių, turinčių mokėjimų kortelių skaitytuvus, sako, kad dėl skaitytuvų reikia mažiau grynųjų pinigų jų veikloje, tad reikia rečiau inkasuoti pinigus. 26,7 proc. nurodė, jog dėl turimų mokėjimo įrenginių sulaukia daugiau klientų, 21,9 proc. – jog mokėjimai kortele saugesni, mažesnė padirbtų pinigų bei apiplėšimų rizika. 21,2 proc. įmonių pažymėjo, jog klientams mokant kortele, lėšos už atsiskaitymus operatyviau įskaitomos į įmonės sąskaitą.

Tyrime dalyvavę verslininkai nurodo, kad galimybė mokėti kortele turėjo įtakos ir jų darbuotojų darbo sąlygoms: 14 proc. įmonių pažymi, jog įmonės, kuri siūlo atsiskaitymų mokėjimo kortele paslaugą, konsultantai daugiau laiko gali skirti darbui su klientais. Dar 16 proc. mokėjimo kortelių skaitytuvus įsigijusių verslininkų mano, jog įmonės aptarnaujančio personalo darbas tapo efektyvesnis – sumažėjo tyčinių ir netyčinių klaidų galimybių.

Pasak D.Vilčinsko, nuo įmonės veiklos pobūdžio, dydžio, veiklos vietos priklauso ir tai, kokią problemą sprendžia banko paslauga ir kokią vertę kuria. Tik 5,9 proc. paslaugas teikiančių įmonių pažymėjo, jog siūlančių atsiskaitymo mokėjimo kortele paslaugą įmonių konsultantai daugiau laiko gali skirti darbui su klientais, tačiau šį privalumą nurodė net 20,5 proc. didmeninės ir mažmeninės prekybos atstovų. Be to, didmeninės ir  mažmeninės prekybos įmonėms galimybė sumažinti darbo su grynaisiais pinigais klaidų kiekį (19,2 proc.) yra svarbesnė nei teikiančioms paslaugas (11,8 proc.).

„Mažesniuose miesteliuose ar kaimo vietovėse įsikūrusioms įmonėms, palyginti su esančiomis didmiesčiuose, svarbiau tai, kad kasoje esant mažiau grynųjų mažesnė ir apiplėšimų rizika, – analizavo tyrimą D.Vilčinskas – Tokį privalumą pastebėjo 28,6 proc. mažų miestelių ir 17,2 proc. didesnių miestų įmonių“. 

39 proc. didesnių įmonių (nuo 20 darbuotojų) nurodė, kad joms svarbu tai, jog reikia rečiau inkasuoti  grynuosius pinigus – tokį privalumą atitinkamai nurodė beveik du kartus mažiau nedidelių įmonių (20,3 proc.).

„Manome, kad šiais metais elektroninių skaitytuvų tinklas Lietuvoje ir toliau intensyviai plėsis, kadangi įmonės mato vis daugiau atsiskaitymo mokėjimo kortelėmis suteikiamų privalumų – šis sprendimas ne tik suteikia klientams daugiau pasitenkinimo, bet ir leidžia darbuotojams efektyviau panaudoti savo darbo laiką“, – apibendrino tyrimo rezultatus D.Vilčinskas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką