Kinija yra lyg gelbėjimosi ratas, kurio tarptautinės bendrovės griebiasi visai ne be reikalo. Tą įrodė neseniai Šanchajuje vykusi automobilių paroda. Joje dalyvavo 1500 automobilių gamintojų, kurių produkciją apžiūrėti panoro daugiau nei pusė milijono žmonių, rašo CNN interneto svetainė.
Automobilių gamintojai parodoje pristatė 13 naujų modelių. „Porsche“ čia pristatė pirmąjį keturių durų sedaną Panamera. Svarbiam debiutui kompanija pasirinko ne gimtąją Vokietiją, krečiamą finansinės krizės, o Kiniją.
Didysis trejetas iš Detroito – „General Motors“, „Ford Motor Company“ ir „Chrysler Corporation“ taip pat kovoja dėl išlikimo. Tuo tarpu Kinija turi daugiau nei šimtą vietinių automobilių gamintojų, kovojančių dėl vietos po saule. Per pirmąjį šių metų ketvirtį Kinijoje buvo parduota 2,7 mln. automobilių.
„General Motors“ balanso lentelėse yra vienas šviesus taškas – Kinija. Kompanijos atstovas Kinijoje Kevinas Wale'as tikisi, kad čia kompanijos pardavimai šiemet augs 17 procentų. Analitikai pranašauja, kad šiemet automobilių pardavimai pasaulyje smuks 8 proc., o Kinijos vyriausybė tikina, kad pardavimai šalyje kovą augo 10 procentų.
Viltis į Kiniją deda ne tik automobilių gamintojai. Nielseno vartotojų pasitikėjimo indeksas rodo, kad vartotojai šioje šalyje yra optimistiškesni nei bet kur kitur. Pasitikėjimo indeksas čia siekia 89 balus. Tuo tarpu pasaulinis vidurkis yra 77 balai.
Vis dėlto Kinijoje nėra taip gerai. Finansininkai kelia klausimą, ar pajėgs besivystanti Kinijos rinka pakelti eksporto nuosmukį ir padidėjusį vidinį vartojimą. Kitas klausimas, ar užsienietiškos gėrybės pajėgs sudominti kinus.
„Tai, kad Vakarų kompanijos gerai skverbiasi į Kinijos rinką, yra neteisingas supratimas“, – tikina vyresnysis HSBC ekonomistas Fredericas Neumannas. Pasak jo, užsienio kompanijos skverbiasi į automobilių sektorių, prabangos prekių rinką, tačiau jos neturi didelių pranašumų prieš vietos vartojimo madas ir įpročius.