„Nors 2011 metais ji brango kas mėnesį, pusę metų dar laikėmės ir kavos kainų nekėlėme“, – sakė įmonės „Kraft Foods Lietuva“, eksportuojančios kavą, atstovė Rasa Bagdonienė. Tačiau ilgainiui įmonė reagavo į pokyčius pasaulio rinkose – gegužės ir liepos mėnesiais kava pabrango atitinkamai vidutiniškai 12 proc. ir 16 proc. Kavą pabrangino ir kiti tiekėjai.
„Kavos kainos, reaguodamos į pasaulinės rinkos tendencijas, mūsų šalies parduotuvėse kils ir ateityje. Juk ją per metus tiekėjai padidino iki 35 proc.“ – aiškino mažmeninės prekybos tinklo „Rimi“ atstovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė.
Į tokį šuolį skaudžiai reagavo tie pirkėjai, kurie linkę rinktis tą patį prekės ženklą – jie tapo nebe tokie ištikimi prekės ženklui ir pradėjo pirkti pigesnių rūšių kavą. Tinklas mažiau parduoda maltos kavos, tačiau išaugo kavos pupelių paklausa.
Pasak „Norfos“ tinklo atstovo Dariaus Ryliškio, kava šios sistemos parduotuvėse per metus pabrango apie 80 proc. Netrukus pardavėjai sulaukė ir atsako – pardavimas krito 20 proc.
Kad sumažėjo kavos prekės ženklams ištikimų pirkėjų, yra pastebėję ir „Iki“ prekybos tinklo atstovai. „Dėl žaliavos kainų šuolio pasaulinėje rinkoje šiais metais kava brango 40–70 proc. Tačiau vidutinė mūsų prekybos tinkle parduodamos kavos kaina pakito nedaug, nes padidėjo nuolaidos jai per įvairias akcijas“, – paaiškino „Iki“ atstovas Valdas Lopeta.
„Kava – pasaulinėse biržose kotiruojama prekė ir jos kaina priklauso nuo pokyčių pasaulio rinkose. O jose per metus kava pabrango apie 50 proc. Mūsų tinklas, nuo liepos savo iniciatyva mažindamas kasdienio vartojimo produktų kainas, apie 15 procentų atpigino ir keletą populiarių kavos rūšių“, – teigė „Maxima“ atstovė Olga Malaškevičienė.
Per septynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, šis tinklas kavos parduoda keliais procentais mažiau.