Pernai antrąjį ketvirtį kaina už draudimą buvo išaugusi iki 847 svarų, tačiau nuo tada nukrito iki 752 svarų, taigi 12 proc. pigiau nei praėjusiais metais.
Kai pirmą kartą pradėta diskutuoti apie „Ogden rate“ 2017 metų pradžioje, šis tarifas sukėlė didžiulį draudikų pasipiktinimą. Pastarieji tikino, kad tai jiems kainuos milijonus svarų.
Didžiojoje Britanijoje teismai spręsdami, kokia suma turėtų būti skirta žmonėms su sunkiais sužalojimais, vertina, kiek nukentėjusieji gali uždirbti palūkanų. Kuo mažesnė yra palūkanų norma, tuo didesnė turi būti išmoka. Praėjusių metų pradžioje šis tarifas buvo sumažintas nuo 2,5 iki 0,75 proc. Tai padidino draudimo išmokas, taip pat į viršų stumtelėjo ir draudimo kainas.
Intensyvus draudikų pramonės, vadinusios pokyčius neapdairiais ir ekstremaliais, lobizmas privertė ministrus pakeisti savo nuomonę ir išmokų formulę. Po sąmyšio atsigavę draudikai šiemet sumažino draudimo kainas.
Tačiau jos augo dar iki prasidedant diskusijoms dėl „Ogden“ tarifo. Draudimo kainos, nepaisant kritimo pastaruoju metu, vis dar yra 37 svarais didesnės nei metais anksčiau ir 74 svarais didesnės nei prieš dešimtmetį. 2008 metais vidutinė draudimo įmoka siekė 499 eurus.
Vyrų draudimo įmokos yra reikšmingai didesnės nei moterų, nors 2012 metais Europos Sąjungos lyčių lygybės direktyva uždraudė lyčių diskriminaciją.
Vyrai vidutiniškai moka 92 svarais daugiau nei moterys. Anksčiau skirtumas buvo kiek didesnis – 95 svarai. Draudikai tikina, kad čia nėra jokios diskriminacijos. Paprasčiausiai vyrai važinėja brangesniais automobiliais su didesniais varikliais, todėl ir draudikų išmokos jiems yra didesnės.
Labiausiai automobilių draudimas pigo jauniems asmenims, daugiausia dėl telematikos sistemų populiarumo tarp jaunų žmonių. Sistema leidžia draudikams patikrinti vairuotojo greičio įpročius, stabdymą, kelius, kuriuos dažniausiai renkasi vairuotojas.
Vidutinė įmoka septyniolikmečiui nukrito 403 svarais per pastaruosius metus, tačiau vis dar siekia 1889 svarus.