Dabar populiaru
Publikuota: 2009 vasario 3d. 07:20

Automobilių verslas verčiasi per galvą

Įšalę naujų automobilių pardavimai verčia ieškoti alternatyvių būdų, kaip pritraukti klientus.
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr. / Įšalę naujų automobilių pardavimai verčia ieškoti alternatyvių būdų, kaip pritraukti klientus.

Automobilių gamintojai bei pardavėjai visame pasaulyje vienija jėgas ir deda pastangas, kad išgyventų. Siekdami atgaivinti pardavimus, „Fiat“ ir „Chrysler“ ketina susijungti ir dalintis rinkas. Lietuvos automobilių pardavėjai bando išgyventi siūlydami vartotojams nuolaidas bei naujoves.

Italų „Fiat“ ir amerikiečių „Chrysler“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį, pagal kurią „Fiat“ gauna 35 proc. „Chrysler“ akcijų ir priėjimą prie kompanijos logistikos ir žaliavų šaltinių. Už tai „Chrysler“ suteikiama galimybė naudotis ekologiškomis „Fiat“ gamybos technologijomis ir įsilieti į jo rinkas.
„Automobilių gamybos ir pardavimo sektorius šiuo metu greitai keičiasi. Privalome prisitaikyti, kad išliktume“, – sakė „Fiat“ vadovas Sergio Marchionne.

„Ši sąjunga sukuria galingą potencialą drauge konkuruoti pasaulinėje rinkoje“, – teigė „Chrysler“ valdybos narys Bobas Nardellis.

Priklausomi nuo gamintojų

Lietuvoje, pasak specialistų, tokie sprendimai neįmanomi.

Lietuvoje sausį užregistruoti 848 nauji lengvieji automobiliai – 70 proc. mažiau nei 2008-ųjų sausio mėnesį, kai buvo užregistruota 2,8 tūkst. naujų lengvųjų automobilių.

„Esame tiesiogiai priklausomi nuo automobilių gamintojų – Lietuvoje yra tik jų atstovybės ir savarankiškai tokių sprendimų priimti negalime“, – sakė Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Lukas Vosylius.

Jo teigimu, automobilių pardavėjai laukia pavasario, kuomet paaiškės tikroji situacija rinkoje.

„Pavasarį įvertinsime metų pradžią ir spręsime, ko imtis. Veikiausiai mažiausiems rinkos dalyviams šansų išgyventi nebus – prognozės kol kas liūdnos. Mano žiniomis, yra tokių įmonių, kurios per sausį nepardavė nei vieno naujo automobilio“, – pasakojo L.Vosylius.

Anot jo, autoverslininkų siūlomos didžiulės nuolaidos žmonių jau nebevilioja.

„Kai kur automobiliai ir taip jau siūlomi beveik už savikainą, tačiau žmonės vertina situaciją ir tikisi, kad netrukus automobiliai gali dar pigti. Dėl to daug kas dabar susilaiko nuo pirkimo“, – sakė L.Vosylius.

Kita vertus, pasak jo, sugriežtėjo ir autolizingo sąlygos, nes nemažai lizingo įmonių aikštelių dabar jau „užkištos“ naujais automobiliais, už kuriuos žmonės ar įmonės, ir ypač statybų, nebegali išsimokėti.

Naujos idėjos

Pasak jo, norėdamos išgyventi sunkmetį, įmonės turi griebtis ir netradicinių sprendimų. „Fiat“ atstovė Lietuvoje įmonė „Autobrava“ šiuo metu siūlo įsigyti 3 automobilius už dviejų kainą. „Akciją pradėjome gruodžio mėnesį ir ji patraukė automobilių pirkėjų dėmesį, nes rinkoje panašaus pasiūlymo iki šiol nebuvo. Apie akcijos rezultatus dar ankstoka kalbėti, nes mes ją dar tęsime. Pirkėjams laikas dabar yra tikrai išskirtinis, nes, kai naujų automobilių pardavėjai išspręs susikaupusių sandėliuose neparduotų automobilių problemą, tokių naudingų pasiūlymų rinkoje nebebus“, - sakė „Autobravos“ rinkodaros projektų vadovė Vaida Balčiūnienė.

Pasak jos, kai rinka yra tokia susitraukusi, pardavimų stebuklų niekas nesitiki.

Susitraukusi rinka

Lietuvoje sausį užregistruoti 848 nauji lengvieji automobiliai – 70 proc. mažiau nei 2008-ųjų sausio mėnesį, kai buvo užregistruota 2,8 tūkst. naujų lengvųjų automobilių. Pagal šiuos skaičius Lietuva krito iki 2004-ųjų lygio, kai sausio mėnesį buvo užregistruoti 842 automobiliai. Prognozuojama, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, Lietuvoje reikėtų laukti 30-40 proc. naujų automobilių rinkos nuosmukio.

Temos: 1 Verslas
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką