Pasak Klaipėdos valstybinės jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, specialistai buvo paskaičiavę, kad maždaug tiek sąnašų ir galėjo susikaupti per dvejus metus.
„Darbus teko atlikti per aštuonis mėnesius, įskaičiuojant du mėnesius šaltos žiemos, kai faktiškai nebuvo įmanoma dirbti. Šie valymo darbai vykdyti ne šiaip sau – uosto dugnas turi būti iššluotas kaip geros šeimininkės virtuvės grindys. Tai svarbu, kad galėtų atplaukti didesni laivai, paimtų didesnį krovinį, taip ir uostui, ir valstybei teks daugiau pinigų“, – sakė E.Gentvilas.
Kaip žinia, šie darbai spalį buvo išjudinti po pusantrų metų pertraukos. Prieš tai jie buvo vykdomi atmestinai, dėl to su darbus įsipareigojusia vykdyti, tačiau to nepadariusia bendrove „Klaipėdos hidrotechnika“ buvo nutraukta sutartis.
Atplaukia didesni laivai
Eugenijus Gentvilas |
Įgyvendinti darbai jau davė vaisių. Birželio pabaigoje į uostą įplaukė ir pakrautas trąšomis išplaukė pirmas sausakrūvis laivas, kuriam uosto kapitonas davė leidimą išplaukti pakrovus iki 13 metrų grimzlės. Pasak uosto kapitono Viktoro Lukoševičiaus, šią savaitę iš Klaipėdos uosto turėtų išplaukti dar vienas toks laivas.
Netrukus uoste bus skelbiamas konkursas naujam rangovui parinkti. „Šiuo metu valymo darbų nebėra poreikio atlikti, bet kokios nors rudeninės audros gali pridaryti neprognozuojamų dalykų, privalome būti pasiruošę ir turėti rangovą. Jei sėkmingai pasirodys konkurse, galbūt darbus vykdys ta pati kompanija“, – pasakojo E.Gentvilas.
Uosto įplaukos kanale jau baigti šalinti ir didieji laivybai trukdę akmenys.