Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 07 04, 21:02

Bankai keliaujantiems lietuviams užblokuoja korteles: informuoji, kad išvyksti, o lieki basas

Keliaujantys lietuviai staiga lieka su užblokuotomis banko kortelėmis. Kadangi tokią praktiką dažnas žino, apsidrausdamas prieš kelionę paskambina į banką ir praneša apie savo išvykimą svetur, tačiau tai nuo nemalonių situacijų neišgelbėja – išvykę už Lietuvos ribų tautiečiai lieka be galimybės atsiskaityti banko kortele. Lietuvos bankai aiškina, kad taip daroma klientų labui – saugant jų pinigus.
Elektroninė prekyba
SEB bankas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

SEB banko klientas, žinomas lietuvis, dramaturgas Marius Ivaškevičius, keliaudamas po JAV, liko su užblokuota banko kortele, nors dėl savo kelionės buvo informavęs SEB banką iš anksto. Susiklosčiusia situacija žinomas lietuvių dramaturgas pasidalijo savo feisbuko paskyroje, tačiau nenorėjo būti cituojamas, kadangi bankas gana greitai sureagavo ir išsprendė keblumus.

Vis dėlto po jo pasisakymu socialiniame tinkle žmonės dalijosi panašiomis istorijomis, kai dėl užblokuotos banko kortelės užsienyje pakliuvo į nepatogias situacijas: kam teko bene bėgti iš viešbučio, kam prašyti artimųjų perlaidos, o kam skubėti skolintis grynųjų iš draugų.

Lietuviai, besidalijantys nemaloniais nutikimais dėl bankų kaltės, pasakojo taip pat apsidrausdami perspėję savo banką apie planuojamą kelionę, tačiau tai jų neišgelbėję.

„Ta pati istorija su „Luminor“. Viską detaliai paskambinusi pranešiau, kad nurodytu laiku būsiu Indijoje, – patvirtino, kad užfiksavo. Indijoje nepavyko išsigryninti pinigų iš jokio bankomato, nes užblokavo korteles ir sąskaitas vos pirmąkart pabandžius. Telefonu prisiskambinti neįmanoma, nes savaitgalis. Laiškus apskritai ignoravo“, – savo nemalonia patirtimi su 15min dalijosi teatrologė ir operos kritikė Rima Jūraitė.

Anot jos, lygiai tas pats nutiko ir kartu keliavusiam jos kompanionui. Juos išgelbėjo tik tai, kad turėjo įsidėję dolerių grynaisiais ir viename provincijos miestelyje, kuriame nė nebuvo valiutos keityklų, parduotuvės savininkas sutiko pakeisti dolerius į rupijas.

„Tiesa, tokiu gana nepalankiu kursu“, – ką bankui užblokavus jos kortelę teko patirti, prisimena Rima.

Jai ir žinomam dramaturgui socialiniame tinkle antrino daugybė tautiečių.

„Tokių istorijų yra dešimtys, jei ne šimtai, bet kažkodėl niekas nesikeičia“, – rašė vienas jų.

„Savaitę buvau lygiai taip įkliuvus. Man atblokavo SEB tik iš JAV grįžus. Sako, viskas mūsų gerovei“, – antrino kita internautė.

Bankai: taip elgiamės dėl saugumo

SEB banko atstovė spaudai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė teigė apgailestaujanti dėl susiklosčiusios nemalonios situacijos.

„Šiuo atveju kortelės blokavimui neturėjo įtakos tai, kad klientas prieš išvykdamas į užsienį pranešė bankui apie būsimą kelionę. Dėl nuolat vykstančio sukčiavimo esame įdiegę prevencines sistemas, kurios sustabdo įtartinas mokėjimo kortelių operacijas ir blokuoja kortelę. Tai gali nutikti ir klientui būnant Lietuvoje, t.y. bet kurioje ES ar pasaulio valstybėje“, – aiškino banko atstovė I.Dauguvietytė-Daskevičienė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektroninė prekyba
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Elektroninė prekyba

Giedrė Blazgienė, „Luminor“ banko Mažmeninės bankininkystės vadovė Lietuvoje antrina, kad siekiant užtikrinti mokėjimų kortelėmis saugumą bei apsaugoti savo klientus, „Luminor“ banke taip pat nuolat vykdomas mokėjimų kortelėmis sukčiavimo stebėjimas (angl. fraud monitoring).

Pastebėjus įtartinus veiksmus, pavyzdžiui, mokėjimus klientui neįprastomis sumomis ar neįprastose lokacijose, didelį užklausų kiekį ar pan., galimas laikinas mokėjimo kortelės veikimo stabdymas.

„Taip siekiama užtikrinti, jog mokėjimai yra atliekami paties kliento ir jis netapo vagystės ar sukčiavimo auka. Bankas susisiekia su klientu ir po to, kai patikrinama kliento galimybė autorizuoti mokėjimus, jie gali toliau būti atliekami kaip įprasta“, – teigia G.Blazgienė.

Ji pabrėžia, kad galimas kortelės veikimo stabdymas yra laikinas. Jis iš karto panaikinamas, kai gaunamas patikinimas, kad kliento lėšos yra saugios.

I.Dauguvietytė-Daskevičienė priduria, kad, kai kliento kortelė yra blokuojama siekiant apsaugoti lėšas nuo galimo sukčiavimo, tokiu atveju bankas nedelsdamas skambina klientui ir informuoja apie įvykusį blokavimą arba atsiunčia SMS žinutę su prašymu paskambinti bankui kuo skubiau.

„Apgailestaujame, kad šiuo atveju dėl laiko zonos skirtumų mums nepavyko operatyviai susisiekti su klientu, todėl kortelės atblokavimas užtruko ilgiau negu įprasta tokiais atvejais. Peržiūrėsime savo procesus, kad ateityje į tokius atvejus galėtume sureaguoti dar operatyviau“, – tikino I.Dauguvietytė-Daskevičienė.

Kaip I.Dauguvietytė-Daskevičienė paaiškino, jei klientas gauna banko žinutę apie užblokuotą mokėjimo kortelę dėl įtariamo sukčiavimo, o iš tiesų yra pats atlikęs operaciją kortele, jis kviečiamas nedelsiant skambinti į banką telefonu +370 5 268 2800 visą parą visomis savaitės dienomis. Taip susisiekti su banku yra greičiausia.

Pasak I.Dauguvietytės-Daskevičienės, vykstant į užsienio valstybes bankui nebūtina pranešti apie planuojamą kelionę, išskyrus, jei tam tikrose užsienio šalyse planuojama išsigryninti pinigų bankomatuose.

„Siekiant išvengti galimų sutrikimų, rekomenduojame klientams iš anksto pranešti bankui apie planuojamus atlikti mokėjimus tolimose lokacijose, pavyzdžiui Kinijoje, Tailande, JAV, Indijoje ar kitur – tuomet tokia veikla sukčiavimo prevencijos metu tikrai nebūtų pastebima kaip įtartina“, – pataria G.Blazgienė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Luminor“ bankas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Luminor“ bankas

I.Dauguvietytė-Daskevičienė priduria, kad visose mokėjimo kortelėse yra aktyvinta galimybė atsiskaityti bet kurioje užsienio šalyje. Klientai patys gali valdyti šią funkciją interneto banke, mobiliojoje programėlėje arba paskambinę į banką.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką