Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Bankrotų banga nušlavė garantijas

Sudaužyta taupyklė
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr. / Sudaužyta taupyklė
Šaltinis: BNS
0
A A

Bankrutuojant įmonėms, uždarant parduotuves, atsirandant „feniksams“ su naujais pavadinimais, laimingi tie, kuriems nereikia ieškoti nebeegzistuojančio pardavėjo sugedus naujam šaldytuvui ar skalbyklei arba aižėjant naujo buto sienoms.

Vartotojus ginantys įstatymai pilni spragų, kuriomis naudojasi nuo atsakomybės bėgančios statybų bendrovės, be garantijų paliekančios naujakurius. Garantinės buitinės technikos priežiūros neatlieka tai turintys daryti tiekėjai ir net gamintojai. Dėl bankrutavusių bendrovių atsakomybės už garantinę priežiūrą šiuo metu labiausiai galvą skauda patiems vartotojams arba buvusiems verslo konkurentams, pirmadienį rašo „Lietuvos žinios“.

Bankrutavus prekybos įmonei gali būti keletas garantinių paslaugų sprendimo variantų.

Jeigu per bankroto procesą nebuvo atsiskaityta su buvusiais partneriais, garantinės priežiūros jie neatlieka. Valstybės samdomi vartotojų teisių gynėjai žmonėms siūlo kreiptis į bankroto administratorius, o šie sako, kad žmonėms jokia pagalba nesuteikiama.

Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje pasiteiravus, kaip ginami be garantinio aptarnavimo likę vartotojai, atsakyta, kad jiems rekomenduojama kreiptis į bankroto administratorius.

Bankrutavusių įmonių klientai, kuriuos tarpusavyje sieja kokie nors įsipareigojimai, nutraukę bendrovės veiklą, tampa trečios eilės kreditoriais, o praktika rodo, kad šių kreditorių reikalavimai yra beveik nepatenkinami, sako Nacionalinės bankroto administratorių asociacijos valdybos pirmininkas Stasys Sipavičius.

Nacionalinės vartotojų konfederacijos viceprezidentė Alvita Armanavičienė teigė, kad dabartinė padėtis palanki vengiantiems atsakomybės nesąžiningiems rinkos dalyviams.

Dauguma kompiuterių, buitinės technikos gamintojų Lietuvoje yra įsteigę autorizuotus garantinių paslaugų teikimo servisus, kurie atlieka prekių garantinio remonto paslaugas nepriklausomai nuo to, iš kurio Lietuvos pardavėjo buvo įsigytas konkretus gaminys.

Bankrutavus prekybos įmonei gali būti keletas garantinių paslaugų sprendimo variantų.

Jei garantija buvo suteikta pardavėjo, tuomet pirkėjas atsiranda nepavydėtinoje padėtyje – už garantinį remontą gali tekti mokėti. Todėl pirkdamas prekę pirkėjas turi atkreipti dėmesį į tai, kas suteikia garantiją. Jei suteikiama prekės gamintojo garantija ir Lietuvoje yra jų atstovybė, tuomet prekė bus suremontuota bet kokiu atveju, net ir bankrutavus prekę pardavusiai įmonei.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Bankrotas
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką