„Į Klaipėdos uostą krovinių iš Rusijos, Kazachstano vežama nedaug, tad mus mažiau liečia. Labiausiai nukentėtų latviai ir estai“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Įmonę pasiekė informacija, kad Rusija nuo kitų metų tranzitu į Lietuvą, Latviją ir Estiją gabenamiems kroviniams tarifą gali padidinti 30 proc., o kai kuriems kroviniams – 40 procentų.
„Tai nėra Rusijos geležinkelių sprendimas, nes visos NVS šalys dirba pagal vieną kainyną ir dabar tiesiog priėmė sprendimą pereiti prie kito skaičiavimo būdo. Taigi, 2–3 tūkst. kilometrų atstumu yra branginami tarifai. Mes patenkame į šią sritį, važiuodami iš Kazachstano ir kitų šalių. Tad mums pabrangimas gali būti didelis“, – aiškino bendrovės Tarifų skyriaus viršininkas Vladas Ambrozevičius.
Tikimasi, kad tarifai dar bus koreguojami arba bus įvedami palankesni koeficientai. Anot V.Ambrazevičiaus, susirūpinimą yra pareiškusios visos trys Baltijos šalys, o Rusija yra „linkusi šnekėtis“.
Galutinio sprendimo laukiama lapkričio pabaigoje.
Per pirmąjį pusmetį šiemet uoste krauta 1,8 mln. tonų krovinių iš Rusijos, arba 12,3 proc. visų per uostą gabenamų tranzitinių krovinių. Iš Kazachstano krovinių perkrauta 0,087 mln. tonų, iš Baltarusijos – 4,103 mln. tonų, iš Ukrainos – 0,145 mln. tonų.