TIK ŽMONĖS Cinema: A. Valujavičiaus filmas „Irklais per Atlantą“
Žiūrėti
Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Cerera Foods“ vadovė Jūratė Jokubauskienė: „Šeimos verslo privalumas – visada turi į ką atsiremti“

Šeimos verslas Lietuvoje neretai vertinamas kiek skeptiškai, tačiau Vakarų rinkose atvirkščiai – sutinkamas pozityviai, tame kaip tik atrandama privalumų, teigė su šeima sausus pusryčius gaminančią įmonę „Cerera Food“ įkūrusi Jūratė Jokubauskienė. „Kai išvažiuojame į užsienį atostogauti, visi kartu einame į parduotuves pasižiūrėti – kas naujo mūsų srityje. Tai įdomu tik mums – kiti to nesuprastų“, – su šypsena kalbėjo moteris.
Jūratė Jokubauskienė
Jūratė Jokubauskienė / Asmeninio arch. nuotr.

Pradžia – prieš 20 metų

Dirbti su maisto prekėmis Jūratė ir jos vyras pradėjo labai seniai – kone prieš 20 metų. „Šio verslo užuomazgos, matyt, yra labai senos. Su vyru prekiauti maistu pradėjome dar 1995 metais, taigi – kai pasukome į maisto sritį, joje ir likome“, – verslavimo pradžią prisiminė J.Jokubauskienė.

Šeimos verslo mintis, anot pašnekovės, pirmiausia šovė jos vyrui. „Norėjome sukurti ką nors savo. Tokio, ką galėtume vystyti su šeima, kad užaugę vaikai galėtų prie to prisijungti. Šeimos verslas iš tiesų labiau būdingas užsieniečiams nei lietuviams. Pastarieji kartais jį vertina skeptiškai, o Vakarų rinkos, atvirkščiai, priima palankiai. Kai būdami užsienyje sakome, kad esame būtent toks verslas, tai mums atneša tik pliusų. Užsieniečių pasaulėžiūroje šeimos verslas susijęs su stabilumu, kokybe ir panašiais dalykais“, – pasakojo verslininkė.

Šeimos verslas iš tiesų labiau būdingas užsieniečiams nei lietuviams. Pastarieji kartais jį vertina skeptiškai, o Vakarų rinkos, atvirkščiai, priima palankiai.

Mūsų tikslas iš tiesų nėra apskritai gaminti, o gaminti skanų ir kokybišką produktą – tiesiog gaminti, tikino J.Jokubauskienė. „Mes jaučiame to malonumą. Turime įvairių idėjų, kurias iš pradžių išbandome šeimoje. Pasigaminame ir su giminėmis, draugais paragaujame, įvertiname“, – kalbėjo „Cerera Foods“ įkūrėja.

Būtent šį verslą J.Jokubauskienė su šeima pradėjo 2000-aisiais. „Patys pirmieji mūsų produktai buvo pūsti kukurūzai. Tuomet Lietuvos rinkoje tai buvo naujovė, mes buvome pirmieji. Ilgainiui pradėjome gaminti juos su karamele, įvairiausių skonių“, – dėstė moteris. Prieš dešimt metų šeimos verslo sritis šiek tiek pasikeitė – pradėti gaminti sausi pusryčiai ir įkurta įmonė, įsigyta viena moderniausių Pabaltijo šalyse sausų pusryčių gamybos linija.

Gerai apgalvotas

J.Jokubauskienė teigė, kad pavadinimu „Palasėja“ įmonė gyvavo ne vienerius metus ir šeimai jis patiko, tačiau atėjo permainų metas. „Vis daugiau produkcijos pradėjome vežti į užsienį ir supratome, kad reikia galvoti kitą pavadinimą. Jis turėjo būti lengviau ištariamas ir įsimenamas užsieniečiams“, – kodėl nusprendė keisti pavadinimą pasakojo verslininkė.

Jos teigimu, šeima į šį dalyką žiūrėjo rimtai. „Ieškojome ir skambaus, ir turinčio tinkamą prasmę. Pradėjome ieškoti tinkamų žodžių, domėjomės lotynų kalba. Būtent iš jos ir paimtas žodis „Cerera“. Tai romėnų derlingumo deivė, susijusi su grūdinėmis kultūromis. Mums tai labai tiko. O „Foods“ pridėti norėjome patys, siekėme, kad žmonės pamatę ženklą iš karto suprastu, jog tai – maisto įmonė“, – kaip prieš kelerius metus ieškojo įmonei tinkamo pavadinimo, pasakojo J.Jokubauskienė.

Šeimos verslas – privalumas

„Cerera Foods“ direktorė teigė, kad vienokių ar kitokių sunkumų, kuriant verslą, neišvengsi. Svarbiausia, anot jos, mokėti rasti išeitį. Tik sugalvojusi gaminti sausus pusryčius Juratės šeima užsibrėžė įsigyti kokybišką vokišką įrangą. „Tam, aišku, reikėjo lėšų, todėl buvome priversti kreiptis į banką. Finansavimą minėtai įrangai įsigyti gavome su „Invegos“ garantija. Tai mums buvo labai svarbu“, – teigė verslininkė.

„Cerera Foods“  nuotr./„Cerera Foods“ gamykla
„Cerera Foods“ nuotr./„Cerera Foods“ gamykla

„Invega“ jau ne vienerius metus mums padeda ir kompensuodama dalį paskolos palūkanų. Taip yra sutaupoma lėšų, už kurias galima vystyti įmonę. Net jei įmonei sekasi ir labai gerai, apyvartinių lėšų reikia visada. Yra idėjų, kurias nori realizuoti, išplėsti produktų asortimentą – viskam reikia lėšų. Šiuo klausimu, tokia pagalba kaip palūkanų kompensavimas – labai naudinga“, – kalbėjo J.Jokubauskienė.

„Invegos“ teikiamas palūkanų kompensavimas yra viena iš verslo plėtrą Lietuvoje skatinančių priemonių, kuri ypač aktuali smulkiajam ir vidutiniam verslui. Palūkanų kompensavimas papildoma paskata verslui, padedanti sumažinti verslo kaštus, subsidijos suma gali siekti net iki 95 proc. kredito įstaigai faktiškai sumokėtų palūkanų.

Svarbiausias dalykas, kas padeda judėti į priekį – šeima, su kuria verslas ir kuriamas.

Svarbiausias dalykas, kas padeda judėti į priekį – šeima, su kuria verslas ir kuriamas, tikino moteris. „Kartu dirba ir vyras, ir sūnus, ir žentas. Žinai, kad turi į ką atsiremti, su kuo pasikalbėti apie iškilusius klausimus. Mes net išvykę į užsienį atostogauti einame į parduotuves pasižiūrėti, kas mūsų srityje naujo. Kiti juk to nesuprastų“, – šypsojosi „Cerera Foods“ vadovė.

Beveik viskas – eksportui

Prieš 15 metų su viena pamaina darbuotojų gaminti pūstus kukurūzus pradėjusi įmonės dabar produkciją gamina net keturiomis. Kauno rajone, Neveronyse, įsikūrusi gamykla vis plečiasi – anot J.Jokubauskienės, įmonė įsigijo naujų patalpų: „Reikia dar patalpų ir pačiai gamybai, ir produktų sandėliavimui, taigi galvodami apie plėtrą įsigijome žemės sklypą ir planuojame pastato rekonstrukciją.“

Apie 80 proc. pagamintų sausų pusryčių „Carera Foods“ eksportuoja. „Lietuvos niekada nepamirštame, tiekiame savo produktus ir čia, tačiau didžioji dalis yra išvežama. Mūsų klientų spektras labai platus. Pradedant nuo kaimynų lenkų ir latvių, paminint Angliją ar Ispaniją ir baigiant tokių šalių kaip Izraelis, Japonija, Irakas, Libanas, Sirija ir panašių rinkomis“, – apie eksporto kryptis kalbėjo J.Jokubauskienė.

„Carera Foods“ vadovė tikino, kad įmonės klientų ratas vis plečiasi, būtent dėl to, siekiama dar labiau įvairinti asortimentą, tirti rinkos naujoves, poreikius. Anot vadovės, bendrovė jau dabar turi naujų idėjų, bet jas atskleisti kiek per anksti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius