Nuo 2010-ųjų visas benzinas ir dyzelinas bus apmokestintas atitinkamai 1,5 tūkst. litų ir 947 litų už 1 tūkst. litrų akcizu. Iki šiol degaluose esanti privaloma biopriedų dalis akcizu nebuvo apmokestinama, rašo „Verslo žinios“.
Anot Vyriausybės, kadangi šiuo metu variklių benziną, dyzeliną ir taip privaloma maišyti su biologinės kilmės medžiagomis, papildomai taikyti lengvatą netikslinga. Planuojama dėl to papildomai gauti 70 mln. litų.
„Kyla klausimas, ar nepasikartos ne visai sena istorija, kai pakėlus degalų akcizus ir taip siekiant padidinti biudžeto pajamas gautas priešingas rezultatas“, – svarstė Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius.
Asociacijos skaičiavimu, dėl lengvatos panaikinimo ir dabar esantis ryškus skirtumas tarp dyzelino ir benzino kainų nuo Naujųjų metų dar padidės – benzinas brangtų 9 centais už litrą, o dyzelinas – 6 centais už litrą.
Bioetanolį gaminančios įmonės „Biofuture“ pardavimo ir finansų direktorius Gediminas Kvaraciejus teigė, kad Finansų ministerija, pakeitusi nuostatą dėl akcizų lengvatos, turėtų susirūpinti kontrole.
„Reikėtų įvesti baudų sistemą už neįvykdytą biokuro programos dalį. Tiek Vokietijoje, tiek Čekijoje už neįpiltą bioetanolio litrą yra griežtos baudos – jos gerokai didesnės, nei litras biopriedo kainuoja rinkoje“, – teigė G.Kvaraciejus.
Pasak jo, iki šiol baudų sistemos nebuvo, nors jei degaluose nėra privalomos biodegalų dalies, tokį produktą parduoti Lietuvos teritorijoje draudžiama. Kita vertus, tokia griežta kontrolė iki šiol nebuvo labai reikalinga, nes maišyti skatino akcizo lengvata.