Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Degtindarių ir aludarių karas tęsiasi

Stipriųjų gėrimų gamintojai ketina spausti valdžią mažinti akcizus, tuo tarpu alaus gamintojai juos kaltina skleidžiant dezinformaciją.
Alus
Alus / Sauliaus Žiūros/BFL nuotr.

Nebe pirmus metus nesutariančius gamintojus dar labiau sukiršino nuo sausio 1-osios pakelti mokesčiai: alaus akcizas padidintas 10 proc., stipriųjų gėrimų – 15 proc., rašo „Vilniaus diena“.

Lietuvos aludarių asociacija (LAA) išplatino pareiškimą, kuriame griežtai kritikuojama pastaruoju metu žiniasklaidoje pasirodžiusi stipriojo alkoholio gamintojų užsakyta informacija apie esą aludariams naudingą valstybės akcizų politiką. Degtindariai skundėsi diferencijuotu akcizų didinimu ir mėgino įrodyti, jog natūraliai fermentuotų gėrimų gamintojai ir pardavėjai sužlugdys jų verslą.

„Nesinori svaidytis viešais pareiškimais, tačiau Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacijos viešųjų ryšių kampanija peržengė bet kokias ribas. Degtinės gamintojai netgi nesibodi pernai užfiksuoto alkoholio vartojimo mažėjimo vaizduoti kaip nacionalinės nelaimės. Deja, nelaimė yra kitur. Oficialūs rinkos tyrimų bendrovių ir valstybės institucijų duomenys rodo tą patį – nepaisant nedidelių pokyčių, stipriojo alkoholio Lietuvoje vis dar suvartojama nenormaliai daug“, – teigė LAA prezidentas Saulius Galadauskas.

Alaus gamintojai pripažino, kad padidinti akcizai nurėžė degtinės pardavimo apimtį, kuri pernai mažėjo sparčiau nei alaus pardavimas.

„Degtindarių teiginius apie galimybę padidinti alaus akcizą ir papildomai iš aludarių surinkti dar 593 mln. litų, kai visos alaus pramonės apyvarta siekia 750 mln. litų, vertiname kaip absurdą ir visuomenės mulkinimą“, – teigė S.Galadauskas.

Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacijos prezidentas Laurynas Vilimas skaičiuoja, kad pernai stipriojo alkoholio pramonė iš viso akcizo sumokėjo 696 mln. litų, o alaus pramonė – tik per 130 mln. litų.

„Šiemet stipriųjų gėrimų gamintojai atsidūrė kritinėje padėtyje. Tai liudija skaičiai: pernai stipriųjų gėrimų gamintojai vien per sausį sumokėjo apie 30 mln. litų akcizo, o šiemet mūsų asociacijos įmonės sumokėjo tik apie 8 mln. litų, nors akcizas didėjo ir valstybė tikėjosi surinkti daugiau nei pernai. Taigi per metus 300 mln. litų skylė biudžete atsiras vien tik nesurinkus stipriųjų gėrimų akcizo“, – prognozavo L.Vilimas.

Toks prastas akcizo surinkimas, anot pašnekovo, jau bado akis politikams ir šiems esą teks pripažinti, kad mokesčių proporcijos absurdiškos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius