Dabar populiaru
Publikuota: 2019 vasario 12d. 11:58

Dėl S.Jakeliūno įtarinėjimų „Revolut“ spekuliacijas neigia ir Jungtinėje Karalystėje

Nikolajus Storonskis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Nikolajus Storonskis

Finansinių technologijų startuolio „Revolut“ vadovas Nikolajus Storonskis neigia spekuliacijas, kad jo kompanija turi ryšių su Kremliumi, rašo vienas populiariausių britų laikraščių „The Telegraph“. Tokių žingsnių jis priverstas imtis po Lietuvoje prasidėjusių politinių rietenų dėl „Revolut“ veiklos.

Prieš ketverius metus veiklą pradėjęs „Revolut“ pasaulyje jau turi 3 milijonus klientų, siūlo naudotis bankinėmis paslaugomis per mobiliąją programėlę, čia taip pat siūlomos nemokamos valiutų keitimo operacijos tarpbankiniu kursu.

Europinę bankinę licenciją „Revolut“ gavo iš Lietuvos banko pernai gruodį, ir tai kompanijai leidžia siūlyti savo paslaugas visoje ES.

Tačiau Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas kaltina „Revolut“ vadovą N.Storonskį kišantis į šalies politiką dėl savo ryšių su Rusija, rašo „The Telegraph“.

Lietuva yra buvusi Rusijos imperijos ir Sovietų sąjungos dalis, o šalies politikai dešimtmečiais išsako nerimą dėl Rusijos įtakos. Lietuvos parlamentas 2014-aisiais pradėjo ruoštis Rusijos invazijai metais po to, kai Rusija įsiveržė į Ukrainą, teigiama publikacijoje.

N.Storonskis, kuris gimė Rusijoje, yra Rusijos gamtinių dujų milžinės „Gazprom“ vieno iš padalinių vadovo sūnus. JAV taiko sankcijas „Gazprom“ dėl Rusijos paramos Ukrainos „separatistams“.

N.Storonskis paskelbė viešą laišką, kuriuo paneigė teiginius, kad „Revolut“ turi politinių ryšių su Rusija.

„Aš tai interpretuočiau kaip bandymą įsikišti į politinius procesus čia, – S.Jakeliūną cituoja „The Telegraph“. – Tai mūsų pačių vidinė diskusija ir bankas ar jo vadovas neturėtų to komentuoti.“

Britų žiniasklaidą S.Jakeliūnas tikino, kad iš Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos ir Valstybės saugumo departamento gavo informacijos apie „Revolut“ ir jo vadovą.

„Jie nebuvo pakankamai atviri, jie nebuvo pakankamai skaidrūs“, – apie „Revolut“ kalbėjo S.Jakeliūnas.

N.Storonskis savo laiške patvirtino savo tėvo tapatybę, tačiau parašė, kad „daugiau neturiu ko pridėti, tai asmeninis ir nesvarbus klausimas“.

„Revolut“ yra pritraukęs 250 mln. JAV dolerių finansavimą iš Izraelio-Rusijos milijardieriaus Jurijaus Milnerio kontroliuojamo investicinio fondo „DST Global“.

2017-aisiais „The New York Times“ pranešė, kad nutekėjęs dokumentas parodė, jog J.Milnerio 2011-ųjų investicija į „Twitter“ buvo paremta Rusijos kontroliuojamo banko VTB. Dokumentai taip pat parodė, kad J.Milnerio kompanija, 2009-aisiais investavusi į „Facebook“, gavo finansavimą iš „Gazprom Investholding“.

Savo laiške N.Storonskis tikino, kad „DST Global“ neturi investuotojų iš Rusijos.

„DST Global“ atstovas paneigė, kad fondas yra gavęs lėšų iš „Gazprom“ investicijoms į „Facebook“.

„Teiginiai, kad vienas „DST Global“ investuotojas naudojo paskolą iš antrinės „Gazprom“ bendrovės, kad investuotų į „Facebook“ akcijas, yra neteisingi. Po „New York Times“ publikacijos „Gazprom“ užsakė nepriklausomą tyrimą, kurį atliko tarptautiniai auditoriai KPMG, jis pripažino, kad „Gazprom“ lėšos nebuvo naudojamos pirkti „Facebook“ akcijų“, – teigia fondo atstovas.

„Revolut“ nuosekliai neigia spekuliacijas dėl galimų politinių ryšių su Rusija, o N.Storonskis žiniasklaidai skirtame laiške tikino pasirinkęs Lietuvą dėl itin finansinėms technologijoms draugiškos aplinkos.

„Mano vienintelis nerimas yra tas, kad bauginimo kampanijos, tokia kaip ši, privers užsienio investuotojus bėgti priešinga kryptimi, kils potenciali rizika tūkstančiams darbo vietų“, – rašė „Revolut“ vadovas.

Komentarai: 5

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Gera keliauti kartu

Praktiški patarimai

Mano namas

Gaminkite protingai

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką