„Gerai, kad akcizų tarifai nebuvo pakelti dar labiau. Lietuvoje dyzelino kainos išliks konkurencingos ir po šio pakėlimo, nes šios degalų rūšies akcizus nuo kitų metų didina ir Lenkija su Estija“, – dienraščiui „Verslo žinios“ sakė Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovas Lukas Vosylius.
Vežėjų asociacijos „Linava“ laikinasis generalinis sekretorius transporto politikai Algirdas Baranauskas prognozuoja, kad dyzelino kainos degalinėse išaugs 7–12 centų. Degalų sąnaudos sudaro 40 proc. vežėjų sąnaudų, todėl dyzelinui pabrangus 12 centų (4 proc.) vežėjų sąnaudos turėtų išaugti apie 1,5 procento.
„Pakėlus dyzelino mokesčius, transportavimo kainos paprastai kyla po truputį, nes įmonės su vežėjais dirba pagal ilgalaikes sutartis“, – teigė A.Baranauskas. Anot „Linavos“ atstovų, skaudžiausiai šį pokytį pajus vidaus rinkoje dirbantys vežėjai, kurie sudaro apie dešimtadalį visų šalies kelių transportuotojų.
2009 metais dyzelino mokesčiai buvo padidinti gerokai daugiau nei bus pakelti nuo 2011-ųjų pradžios, tačiau vėliau valdžia grąžino iki drastiško pakėlimo galiojusius dyzelino mokesčius. Aukštų akcizų laikotarpiu Lenkijoje dyzelinas buvo vidutiniškai 12 centų pigesnis nei Lietuvoje. Prie kainų skirtumo prisidėjo ir tuometis zloto nuvertėjimas lito atžvilgiu.
Dabar dyzelino akcizai Lietuvoje atitinka mažiausius leidžiamus, o benzino akcizai mažiausius leidžiamus viršija 21 procentu.
„Benzino rinka, priešingai nei dyzelino, traukiasi, tačiau Finansų ministerija nesileidžia į kalbas dėl benzino akcizo mažinimo“, – sakė L.Vosylius.