Tai rodo tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa, kurios rezultatus skelbia „Lietuvos rytas“.
Dabar didžiausią galvos skausmą kelia ekonomikos padėtis – dėl to susirūpinę penktadalis lietuvių. Antroje vietoje – garantijos dėl darbo vietos. Dėl jos nėra tikri 18 proc. apklausos dalyvių, toliau – kylančios komunalinių paslaugų kainos (17 proc.).
„Krizės metu žmonės nustumia į antrą planą netgi tokius svarbius gyvenimo dalykus kaip sveikata – ja rūpinasi tik 5 proc. Lietuvos ir 10 proc. pasaulio respondentų, ir vaikų ateitis – atitinkamai 4 ir 7 proc.“, – pažymėjo „Nielsen“ vadovas Baltijos šalims Artūras Urbonavičius.
Tyrimo metu interneto vartotojų buvo klausiama, kaip jie mažina namų ūkio išlaidas. Net 68 proc. lietuvių atsakė perkantys mažiau drabužių. Antroje vietoje pagal išlaidų karpymą atsidūrė pramogos ne namuose – išlaidas joms ėmė riboti 64 proc. šalies vartotojų.
„Nielsen“ vartotojų pasitikėjimo indeksas, apskaičiuojamas pagal gyventojų darbo ir asmenines finansų perspektyvas bei numatomus pirkinius, per pusmetį Lietuvoje išliko nepakitęs – 54 punktai, nors prieš dvejus metus siekė 94.
Kas pusmetį atliekamame bendrovės „Nielsen“ tyrime dalyvavo per 30,5 tūkst. interneto vartotojų iš 54 pasaulio šalių.