Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Eugenijus Gentvilas: „Uostas kišamas po Damoklo kardu“

Klaipėdos jūrų uostas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Klaipėdos jūrų uostas
Šaltinis: 15min
0
A A

Galima ar negalima, reikia ar nereikia uoste vadinamosios „nulinės krantinės“ prie šiaurinio molo. Tokios krantinės pageidauja kelios bendrovės. Prieš kurį laiką vokiečių parengtoje Klaipėdos uosto plėtros programos ataskaitoje buvo teigiama, kad toks objektas būtų itin pelningas. Tačiau Danijos jūrinis institutas Klaipėdos uosto direkcijai paaiškino, kad tokia krantinė būtų nesaugi navigacinio saugumo požiūriu.

Danai vertino dujovežių, kurie plauks į uostą pastačius Suskystintų dujų terminalą, įplaukimą į uostą ir tvirtino, kad tai nesaugu tiek tanklaivių, tiek dujovežių įplaukimui.

Uosto vadovas Eugenijus Gentvilas stebisi, kad „nuline krantine“ suinteresuota bendrovė „Visagino atominė elektrinė“ teigia, jog danai patvirtino, kad tokia krantinė būtų saugi. Norinčių statyti tokią krantinę yra ir daugiau, to pageidautų ir Klaipėdos nafta” bei „Klasco”. „Visagino atominei elektrinei“ tokia krantinė būtų naudinga stambiagabaričiams kroviniams gabenti. 
 
„Anksčiau buvo variantas, jog tam galėtų būti naudojamos 7-9 krantinės, tačiau čia, prie „Klasco“ ir „Klaipėdos naftos“ būtų apsunkintas išvažiavimas, apsunkintų uosto veiklą. Atominės elektrinės vadovai mano, kad jiems, pabrėžiu, jiems, palanki nulinė krantinė, taip supaprastėtų krovinių išvežimas iš uosto. Pabrėždamas žodį „jiems“ noriu pasakyti, kad mums tai nebūtinai palankiausias variantas“, – kalbėjo E. Gentvilas. Pasak jo, kalbant apie 7-9 krantines, į jas jau investuota ir netrukus bus investuojama, kaip į standartinės krovos krantines. Investicijos siekia apie 50 mln. Lt. Dėl atominės elektrinės krovinių tektų apriboti krantinėje veiklą, taip uostas patirtų nuostolių. 
 
Skaičiuojama, kad naujos nulinės krantinės statyba kainuotų 35, o gal net ir 50 mln. lt. 
 
„Ji negalėtų būti naudojama vien naftos krovai, tektų dalį aikštelių skirti negabaritinams kroviniams. Atsirastų daug neaiškumų – uosto direkcija pastatytų pačią krantinę, o kas įrengtų prie krantines esančias aikšteles? Naftos produktų krovos kompanijos ar ir "Visagino atominė elektrinė"? Neaiškumų daug. Svarbiausias neaiškumas, ar "nulinė krantinė" navigacinio saugumo požiūriu gali būti įrenginėjama. Uostas kišamas po valstybės energetinio poreikio Damoklo kardu. Kitų kompanijų interesai dėl to gali nukentėti“, – sakė E. Gentvilas. 
 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką