Vienas sūris kainuoja 7,99 Lt. Kitas – 8 Lt. Nors kaina – vienoda, tikėtina, kad jūs pasirinksite pirmąjį. Todėl, kad 99 rinkodaroje yra magiškas skaičius.
Dr. Markas Stivingas, kainas analizuojantis jau daugiau nei penkiolika metų, aiškina skaičiaus 99 fenomeną. Jis siūlo įsivaizduoti dvi poras batų parduotuvėje. Viena jų yra brangesnė, todėl kyla natūralus klausimas – ar verta mokėti daugiau?
„Tuomet vyksta atimtis, leidžianti pamatyti kainų skirtumą. Atėmimo psichologiją patvirtina daugybė tyrimų – mes kainas lyginame skaitydami kainų skaitmenis iš kairės“, – rašo jis.
Tai reiškia, kad, rinkdamiesi tarp sūrio „7,99“ ir „8,00“, pirmą sprendimą priimsite palyginę kairiausius skaitmenis – 7 su 8. Kadangi pirmasis mažesnis, atrodo, kad ir kaina yra mažesnė.
„Vartotojai yra linkę ignoruoti dešiniuosius skaitmenis, tad kodėl bendrovėms nepadarius jų maksimaliai didelių? Štai iš kur atsiranda 99“, – aiškina M.Stivingas.
99 liks mažiau
Kainas iš litų pavertus į eurus, iš kai kurių etikečių išnyks magiškas skaičius 99.
Pavyzdžiui, dabar 7,99 Lt kainuojanti prekė nuo sausio pirmosios kainuos 2,31 EUR, 15,99 Lt bus pakeista į 4,63 EUR, 22,99 Lt – į 6,66 EUR. Jeigu įmonės, kaip ir žada, kainų po euro įvedimo nedidins, devynetukų kainose liks pastebimai mažiau.
Jeigu už vieną kainą produktas yra neparduodamas, jam yra nustatoma kita kaina ir žiūrima, kuri yra geresnė. Tas procesas visą laiką vyksta, – sakė R.Buračas.
Euro įvedimo įstatyme numatyta, kad, verčiant litus į eurus, bus žiūrima į trečią skaičių po kablelio.
Pagal aritmetikos taisykles, jeigu trečiasis skaičius bus 5 arba didesnis, kaina bus padidinama vienu centu. Pavyzdžiui, jeigu nauja kaina bus 4,655 EUR, tai bus apvalinama iki 4,66 EUR, o jeigu 5,233 EUR, tai bus apvalinama iki 5,23 EUR.
Kainos gali mažėti
Rinkodaros specialistas Rytis Buračas 15min.lt patvirtinto, kad skaičius 9 kainų rinkodaroje yra itin svarbus.
„Visais laikais tai buvo vienas iš veiksmingesnių kainos pateikimo principų. Ir aš nemanau, kad jis dings. Visos galimybės, kur bus galima palikti tokią kainą, bus išnaudotos“, – sakė jis.
Pasak jo, euro įvedimas didesnio galvos skausmo prekybininkams nesukels, nes apie kainas jie galvoja nuolatos.
„Šis klausimas yra lygiai taip pat ir dabar kiekvieną dieną sprendžiamas, atsirandant naujoms prekėms, rengiant akcijas, viskas keičiasi vienaip ar kitaip ir reikia su ta kaina dirbti. Jeigu už vieną kainą produktas yra neparduodamas, jam yra nustatoma kita kaina ir žiūrima, kuri yra geresnė. Tas procesas visą laiką vyksta“, – sakė R.Buračas.
Gali būti, kad kai kuriais atvejais kainos bus specialiai ne didinamos, o mažinamos, tikintis, kad taip augs prekių pardavimas.
„Be to, verslininkai gali labai objektyviai įvertinti kainodaros naudą, palikdami apvalią kainą ar centu mažesnę“, – sakė rinkodaros specialistas.
Jis aiškino tikįs, kad, anksčiau ar vėliau, magiškas skaičius 99 į kainų etiketes sugrįš. O kaina, nors ne visais atvejais yra svarbiausias prekės pasirinkimo kriterijus, vis dar išliks reikšmingas.
Gali būti, kad kai kuriais atvejais kainos bus specialiai ne didinamos, o mažinamos, tikintis, kad taip augs prekių pardavimai.
„Po krizės žmonės išliko racionalūs ir dar neatėjo tie laikai, kai džiaugiamasi išleistais pinigais. Dabar yra daug atidžiau renkamasi, svarstomos alternatyvos ir kaina išlieka vienu iš svarbių veiksnių“, – sakė R.Buračas.
Tai, kad euro įvedimas nesukels papildomo galvos skausmo prekybininkams, tikino ir Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas.
Pasak jo, prekės, kainuojančios, pavyzdžiui, 5 EUR, arba 5,01 EUR, 5,02 EUR, gali būti piginamos iki 4,99 Lt. Tačiau pastebimo pigimo nebus – jeigu kas nors kainuos 5,55 EUR, tai greičiausiai nei iki 4,99 EUR, nei iki 5,99 EUR apvalinama kaina nebus.
Lietuvos banko skaičiavimais, po euro įvedimo kainų lygis pakyla 0,2–0,3 procento.