„Ir šis sprendimas turėtų būtų priimamas tik tada, kuomet išbandytos visos kitos alternatyvos. Taip pat asmens bankrotas turėtų apsaugoti ir kreditorių interesus. Bankrotas neturi būti suprantamas kaip priemonė išvengti prisiimtų įsipareigojimų. Kuomet gyventojui iškyla sunkumų atsiskaitant su finansų įstaiga, tai patarimas būtų kreiptis į banką ir prašyti peržiūrėti įmokų mokėjimo grafiką, galbūt prailginti atsiskaitymo terminą, kad sumažėtų mėnesinė įmoka ar pan“, – 15min.lt sakė M.Zaikauskas.
Jo teigimu, tvarkinga kredito istorija yra svarbi kiekvienam asmeniui, nes tai gali nulemti mažesnes paskolų palūkanas. Kreditų biure „Creditinfo“ kaupiama ir saugoma visų nuo 18 metų Lietuvos piliečių kredito istorija net ir tokiu atveju, jeigu asmuo ir nėra pradelsęs atsiskaityti už prekes ar paslaugas. Jeigu asmuo neturi pradelstų mokėjimų, tuomet jo kredito istorija yra tvarkinga.
Asmeninę kredito istoriją gyventojas gali sekti užsiregistravęs sistemoje Manocreditinfo.lt. Į kreditų biurą duomenis teikia finansų, telekomunikacijų, komunalinių paslaugų ir kitų sektorių įmonės.
Duomenys apie gyventojų pradelstas skolas kreditų biure „Creditinfo“ yra kaupiami dešimtmetį. Asmeniui net ir padengus uždelstą mokėjimą, įrašas apie pradelstą skolą kreditų biuro dalyviams dar bus prieinamas dešimt metų. Tokiu būdu siekiama užtikrinti atsakingą skolinimąsi.
Jeigu pradelsta skola nepadengiama, tuomet ją kreditų biuro dalyviai matys iki tol, kol ji bus padengta. Kuo ilgiau bus uždelsiama padengti pradelstą skolą, tuo blogesnė bus asmens kredito istorija. Dar vienas svarbus pastebėjimas, kad dažnas skolinimasis vertinamas neigiamai, nes asmens rizika padidėja ir išauga tikimybė negrąžinti paskolos.