Kalėdinis pirkinių sezonas Amerikoje prasideda tuoj po ketvirtadienį minimos Padėkos dienos – „Juodąjį penktadienį“. Ir prekybininkai prigalvojo pačių įvairiausių būdų, kad kuo daugiau žmonių ateitų apsipirkti į jų parduotuves, o ne liktų namie apsivilkę pižama ir užsisakytų prekių internetu.
Pavyzdžiui, „Bloomingdale“ parduotuvė Niujorke rengia jogos pamokas, o „Nordstrom“ šalia vyriškų kostiumų skyriaus demonstruoja ... „Tesla“. Nemažai parduotuvių pirkėjus vilioja gėrimais ir užkandžiais.
Prekybos centruose taip pat rengiamos imbierinių sausainių dekoravimo sesijos, pasimatymai su Grinču ar vakarėliai tema „kieno kalėdinis megztinis baisesnis“. Kiti įrengia laikinas čiuožyklas ir puošia parduotuves įmantriausiomis kalėdinėmis dekoracijomis.
Mažmeninės prekybos milžinė „Wal-Mart Stores“ ketina surengti daugiau nei 20 tūkst. „šventinių vakarėlių“, kad vaikai galėtų „pasidaryti asmenukių su Kalėdų Seneliu“.
„Visi šie prekybininkai tiesiog neriasi iš kailio, kad atviliotų žmonių į parduotuves, – sako „GlobalData Retail“ analitikas Neilas Saundersas. – Ar tai veikia – jau kitas klausimas.“
Kova su internetu
Dauguma ekspertų prognozuoja, kad kalėdinis pirkinių sezonas bus geras. „IHS Markit“ prognozuoja, kad bendra apyvarta padidės 4,2 proc. iki maždaug 685 mlrd. JAV dolerių. Tačiau prognozuojama, kad internetiniai pardavimai sudarys 18,3 proc. bendros apyvartos ir, lyginant su praėjusių metų šventiniu sezonu, padidės nuo 16,8 proc.
Apklausos rodo, kad šventinės atmosferos sukūrimas yra svarbiausias dalykas, skatinantis pirkėjus kelioms valandoms padėti savo išmaniuosius telefonus į kišenes ir pirkti. Maždaug trečdalis pirkėjų sako, kad apsipirkimas jiems yra šeimos tradicija. O 23 proc. sakė, kad jiems labiausiai patinka šventinės dekoracijos.
„Tais metais, kai visus kalėdinius pirkinius atlikau internetu, tiesiog nepajaučiau kalėdinės dvasios“, – sakė į Niujorką pirkinių iš Kalifornijos atskridusi Karen Boyd.